3666
Sök

vibrationer i dörrsidor.

17 Inlägg
6 maj 2006
Trådstartare
Efter att har monterat mina 6.5" i  dörrarna på våran golf 2:a
Så blir det obehagliga vibrationer i dörrsidorna.
Lixom det skorrar och det uppfattas som högtalaren är spräckt.
Vilket är jobbigt. sjävla dörrsidan är inte speciellt tjock.

Så frågan är om man kan fylla insidan på dörren med byggskum. eller det kanske funkar med vanlig gulffiber.  Eller nått annat?

/Ludde.

SSS -12
3 217 Inlägg
6 maj 2006
Har exakt samma problem! Väldigt irriterande...

Man kanske skulle ge sig på asfaltsplattor?
Senast redigerat av Fuckface (6 maj 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

337 Inlägg
6 maj 2006
Bygg av mdf en ny dörrsida! Jag har byggt, av 16 mm mdf, en ny dörrsida med högtalartyg. Måtten på den är 1000*200mm. Sedan sågar man ut hål för högtalarna och fäster mdf:en med plåtskruv in i plåten i dörren (alltså man fäster i "förstärkningarna", men det tror jag du fattar!  Man får ju naturligtsvis ta bort själva "facket" som sitter där original
Senast redigerat av Reggin (6 maj 2006)

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

191 Inlägg
7 maj 2006
Vill man inte bygga om dörrsidan så kan ett fungerande alternativ vara asfaltsmatta.
Jag "tätade" mina dörrar med hjälp av det nu i vintras, och nog känns dom bra mycket stadigare och har inte hört nå oljud från dom än...

458 Inlägg
8 maj 2006
Kaizoon skrev:
Vill man inte bygga om dörrsidan så kan ett fungerande alternativ vara asfaltsmatta.
Jag "tätade" mina dörrar med hjälp av det nu i vintras, och nog känns dom bra mycket stadigare och har inte hört nå oljud från dom än...

Peakoff finns ju också.. (sprutas på)

1 631 Inlägg
8 maj 2006
Luddefrank skrev:
Efter att har monterat mina 6.5" i  dörrarna på våran golf 2:a
Så blir det obehagliga vibrationer i dörrsidorna.
Lixom det skorrar och det uppfattas som högtalaren är spräckt.
Vilket är jobbigt. sjävla dörrsidan är inte speciellt tjock.

Så frågan är om man kan fylla insidan på dörren med byggskum. eller det kanske funkar med vanlig gulffiber.  Eller nått annat?

Gullfiber kommer ge dig två saker: Rost och problem att hissa ner rutan. Dämpa istället hela dörren med asfaltmatta. Styva upp dörrsidan med glasfiber och asfaltmatta. Se till så högtalaren är monterad i en stabil baffel.

http://www.perfoatris.com/bilstereo/midbass.html

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök