3143
Sök

Bmw 316 e30 turbo projekt.

3 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
tjena!

Jag har köpt mig en bmw 316 e30 som jag tänkt att bygga turbo på och det är mitt första projekt.

Någon som kanske vill hjälpa till lite och svara på mitt inlägg.
har hört lite av några att det inte är några större problem att bygga de, men stämmer de att om jag tar en t 25 turbo och slänger i med ett ladd på ca 0,4-0,5 att jag inte behöver kompsänka de? och håller verkligen kolvarna för det?.. och hur många hästar ungefär kan man få ut om man slänger i en t 25 turbo?, är de något annat man kanske måste byta ut?

4 670 Inlägg
27 september 2009
waxnude skrev:
tjena!

Jag har köpt mig en bmw 316 e30 som jag tänkt att bygga turbo på och det är mitt första projekt.

har hört lite av några att det inte är några större problem att bygga de, men stämmer de att om jag tar en t 25 turbo och slänger i med ett ladd på ca 0,4-0,5 att jag inte behöver kompsänka de? och håller verkligen kolvarna för det?.. och hur många hästar ungefär kan man få ut om man slänger i en t 25 turbo?, är de något annat man kanske måste byta ut?

Kan tyvärr inte mycke om bmw 316 men kanske kan ge några råd

På bmw `6a så kör folk utan o kompsänka med detta ladd ungefär men börjar dom gå över detta brukar det reducera i att kolvar m.m ger upp pga spikningar osv

Men mina rec är att man kompsänker motorn men vad har du för orginalkomp i denna motor?
Vilka spridare kommer du köra på?
Finns de chip o tillgå till denna motorn med snik?
Senast redigerat av mickius (27 september 2009)

2 656 Inlägg
27 september 2009
mickius skrev:
waxnude skrev:
tjena!

Kan tyvärr inte mycke om bmw 316 men kanske kan ge några råd

På bmw `6a så kör folk utan o kompsänka med detta ladd ungefär men börjar dom gå över detta brukar det reducera i att kolvar m.m ger upp pga spikningar osv

Men mina rec är att man kompsänker motorn men vad har du för orginalkomp i denna motor?
Vilka spridare kommer du köra på?
Finns de chip o tillgå till denna motorn med snik?

är motorn med kedja ? kompsänk och byt sprut så håller orginal motoorn för huuuuuuuuuuuuuuur myckeet som helst :p

3 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
oki tack så mkt grabbar..

Vet faktiskt inte vad org kompet ligger på!.

Har inte riktigt kollat upp sprut å så ännu, någon som vet någon bra hemsida där de finns några bra sprut å så?!..

men då blir de nog att komp sänka den, så den håller man vill ju iaf över 250 hk för att de ska vara lönt!. är ju inte ute efter brutal bil, men lite öss måste man ju fan ha!smile..

Sök