Råd om dumpventil

VectraGTS
1 oktober 2009 · 123 Inlägg

Hej allihopa,jag har en Opel Vectra OPC 08a,och jag vill byta ut originalet dumpventil mot något annat som ska ge mig lite bättre ljud.Dagens dump som jag har  verka att den är elektronisk,eller?????

Vectra OPC
Audi S4 (1992)
Berrabrus
1 oktober 2009 · 11 Inlägg

VectraGTS skrev:
Hej allihopa,jag har en Opel Vectra OPC 08a,och jag vill byta ut originalet dumpventil mot något annat som ska ge mig lite bättre ljud.Dagens dump som jag har  verka att den är elektronisk,eller?????

Det jag har hört är att det inte är så jättebra att mixtra med original dumpen som jag antar är återcirkulerande, tex att plugga återcirkulationen och istället sätta en backventil på mynningen av dumpen. Detta pga att llm:en kan ta skada eller mäta fel.
Ett öppet luftfilter borde dock ge lite pysljud som du antagligen är ute efter.

Men finns säkert nåt trick för att få en annan öppen dump att fungera.

//Jonas

Volvo 142 (1970)
Timmyboy hellaflush!
1 oktober 2009 · 1 266 Inlägg

funkar inte hybrid dump?

Bult-Koffe
1 oktober 2009 · 34 Inlägg

Du kan köpa en återcirkulerande dump, Låter gött, ser snyggt ut. på så sätt så slipper du det med omätt luft. vet inte hur det funkar på vectra. men på gamla volvos så under tiden du släpper gasen skickar den på mer bränsle. Men tror inte detta är något problem för dig, iaf inte om du köper en återcirkulerande dump

Mvh christoffer

VectraGTS
1 oktober 2009 · 123 Inlägg

mmm,jag undrar bara varför kommer en sladd till dumpventilen???Är han elektronisk styrd eller???

Vectra OPC
Audi S4 (1992)
Freddy_Fish
1 oktober 2009 · 268 Inlägg

VectraGTS skrev:
mmm,jag undrar bara varför kommer en sladd till dumpventilen???Är han elektronisk styrd eller???

är du säker på att det är dumpen du hittat och inte nån tryckgivare eller liknande?

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
Volvo 164 "Direktörn" (1969)
Volvo V70N (2001)
Volvo 944 Turbo "Kaappi Racing" (1995)
Gizmojohan
1 oktober 2009 · 3 295 Inlägg

bild på dumpen du har?

chrizz Administratör
1 oktober 2009 · 11 783 Inlägg

Tråd låst. Rubriken är för generell. Läs rubriksanvisningarna och skriv en tydligare rubrik.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang