Jag har ett laddtryck på ca 0.7-0.8 med BSR steg 1 chipp har läst runt lite och de flästa har över 1. tubon är nu ett halv år gammalt och Jag har bytt de flesta vakuum slangar, jag kollade magnetventilen idag genom att blåsa lite och kom fram till att man kan blåsa lite i C,W och lite i R "den ska man väll inte kunna blåsa i alls?"
ifal någon annan som har förslag på vad man kan kolla på som drar ner på ladd?
Sitten en Svart plastbit med en vacumslang i bredvid spjället på höger sida, pröva o se om du kan spänna skruven så håller plastbiten, 10 eller en torx! Kanske hjälper!
Tät kat. eller andra avgas rör delar hindrar turbinen att snurra fritt. Kollat Läckage i något tryckrör alt. intercolern?
Peran skrev:
Sitten en Svart plastbit med en vacumslang i bredvid spjället på höger sida, pröva o se om du kan spänna skruven så håller plastbiten, 10 eller en torx! Kanske hjälper!
Tät kat. eller andra avgas rör delar hindrar turbinen att snurra fritt. Kollat Läckage i något tryckrör alt. intercolern?
Vet inte riktigt hur jag ska kolla detta
Tyvärr hittade jag inte det du beskrev
Crille_9_5 skrev:
Någon av back ventilerna, inget ovanligt fel alls när man tappat ladd. Tappade 0,2 när den till tankurluftningen var paj på min.