3057
Sök

Saab 9-3 -00 med BSR steg 1, problem med för lågt laddtryck

514 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Hej,

Jag har ett laddtryck på ca 0.7-0.8 med BSR steg 1 chipp har läst runt lite och de flästa har över 1. tubon är nu ett halv år gammalt och Jag har bytt de flesta vakuum slangar, jag kollade magnetventilen idag genom att blåsa lite och kom fram till att man kan blåsa lite i C,W och lite i R "den ska man väll inte kunna blåsa i alls?"

ifal någon annan som har förslag på vad man kan kolla på som drar ner på ladd?

BMW = Bil Med Wasakredit

552 Inlägg
1 oktober 2009
Tät kat. eller andra avgas rör delar hindrar turbinen att snurra fritt. Kollat Läckage i något tryckrör alt. intercolern?

514 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
tack för svar,

någon annan som har något förslag?

BMW = Bil Med Wasakredit

Bilmekaniker
235 Inlägg
1 oktober 2009
Sitten en Svart plastbit med en vacumslang i bredvid spjället på höger sida, pröva o se om du kan spänna skruven så håller plastbiten, 10 eller en torx! Kanske hjälper!

514 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
KiBilservice skrev:
Tät kat. eller andra avgas rör delar hindrar turbinen att snurra fritt. Kollat Läckage i något tryckrör alt. intercolern?

Peran skrev:
Sitten en Svart plastbit med en vacumslang i bredvid spjället på höger sida, pröva o se om du kan spänna skruven så håller plastbiten, 10 eller en torx! Kanske hjälper!

Tack ska kolla det imorgon

mvh
Senast redigerat av DeFlo (1 oktober 2009)

BMW = Bil Med Wasakredit

4 767 Inlägg
1 oktober 2009

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

BioPower by MapTun
238 Inlägg
2 oktober 2009
Någon av back ventilerna, inget ovanligt fel alls när man tappat ladd. Tappade 0,2 när den till tankurluftningen var paj på min.

Maptun #3 BioPower Inviduell

514 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
KiBilservice skrev:

Vet inte riktigt hur jag ska kolla detta hmm

Tyvärr hittade jag inte det du beskrev

Crille_9_5 skrev:
Någon av back ventilerna, inget ovanligt fel alls när man tappat ladd. Tappade 0,2 när den till tankurluftningen var paj på min.

Kollade detta genom att dra ut R ur magnetventilen, men blev ingen skillnad.
Läste genom denna enligt dem skulle man kolla det http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … mp;t=94149

Någon som vet vad en saab 9-3og T7 ska ladda original?

BMW = Bil Med Wasakredit

Bilmekaniker
235 Inlägg
2 oktober 2009
då tänkte jag på fel motor! smile

Bilmekaniker
235 Inlägg
2 oktober 2009
kolla upp så där inte ligger ngn felkod gömd! Säg till att du har ngt trim, där!

Sök