5004
Sök

Hur man bygger shortshift på Vovlo 740 m47

TWR skrev:
Det blir visst "short-shift" i sidled, det har det iaf blivit på dom jag byggt om med dygt 5 cm förlängning.

5 centimeter?

Den tar i i kardanen definitivt då roll

På min M46a gick de bara förlänga typ 1,5 cm och då var de växellänkaget som inte hade mer spelrum, blev iaf riktigt bra och 30 min för en sådan rolig modifikation är lätt värt de! big_smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 november 2009
haha, varför lägga ner energi på sånt när ni kommer rasa lådan nästa gång ni gör en idiotväxling?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 november 2009
Xuri skrev:
haha, varför lägga ner energi på sånt när ni kommer rasa lådan nästa gång ni gör en idiotväxling?

har man ingen snabb bil med turbo får man hitta andra sätt att minska tiden 0-100 tongue
jag tycker det är grymt skönt att köra med short shift , för jag brukar av nån konstig anledning slå till fronten på stereon  annars

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

114 Inlägg
29 december 2009
RightFront: Läs hela tråden och kolla på bilden jag lagt upp så kanske du fattar att det går att förläng 5 cm!!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 december 2009
Man gör detta för att slippa vifta med en penna i Tingstadstunneln varje gång man växlar.
(Vifta med en penna i Globen för er Tokholmare wink )

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

blacken
30 december 2009
Lonefox skrev:
Man gör detta för att slippa vifta med en penna i Tingstadstunneln varje gång man växlar.
(Vifta med en penna i Globen för er Tokholmare wink )

Det heter inte Tokholm, det heter Fjollträsk och inget annat!..

TWR skrev:
RightFront: Läs hela tråden och kolla på bilden jag lagt upp så kanske du fattar att det går att förläng 5 cm!!!

Medans du pratar om 240 pratar alla andra om 740 lol Det går säkert på en 240, men tråden och diskussionen (utom ditt inlägg och typ ett till) handlar om 740... och på 740 är 5 cm omöjlig utan mer modifikation smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

181 Inlägg
16 augusti 2010
om man kan veva runt växelspaken i sidled när växeln är i tokmycket så borde man byta vad?? tongue  det är en 5 växlad låda på min 740 90- förra ägaren sa att ja skulle byta någon busstning och är det den man ser på första bilderna kanske? vore tacksam för svar smile

154 Inlägg
19 oktober 2010
nu har jag jort detta på min 245a m47 låda. blev as bra!!!

Trimma lungt!

2 266 Inlägg
19 oktober 2010
matheus skrev:
om man kan veva runt växelspaken i sidled när växeln är i tokmycket så borde man byta vad?? tongue  det är en 5 växlad låda på min 740 90- förra ägaren sa att ja skulle byta någon busstning och är det den man ser på första bilderna kanske? vore tacksam för svar smile

bussningarna runt stora kulan på bilden

svetsdiff !!!

Sök