Toyota Carina: Större Lmm?

Torneby_Racer Lars Kagg Fordon
4 oktober 2009 · 18 Inlägg

Hejsan, har en toyota carina II 2.0 16v '89 som har 3s-fe motorn...

Har öppet filter och fullflödesdämpare, och skulle gärna vilja fixa en större luftmängdmätare också...

Det är som sagt 3s-fe motorn, någon som vet en toyota-motor som har större lmm och med samma uttag för sladden som det är på carinan?

Tack

Nu är det värre än när det var som värst och då var det värre än vanligt!
Torneby_Racer Lars Kagg Fordon
6 oktober 2009 · 18 Inlägg

ingen som vet?

Nu är det värre än när det var som värst och då var det värre än vanligt!
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
6 oktober 2009 · 3 180 Inlägg

varför vill du ha större LMM? byter du LMM måste du ha anpasssat chip samt troligen andra spridare också.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Torneby_Racer Lars Kagg Fordon
6 oktober 2009 · 18 Inlägg

Borde inte spridarna osv anpassa sig efter att det kommer mer luft? lmm är ju till för att mäta hru mycket luft som kommer in och sedan då anpassa mängden bränsle efter det...

Nu är det värre än när det var som värst och då var det värre än vanligt!
Moparboy440
7 oktober 2009 · 4 682 Inlägg

nej spridarna flödar alltid lika mycket oberoende av vad du har för lmm, om du byter lmm men kör med original spridare så förstör du blandningsförhållandet.

Torneby_Racer Lars Kagg Fordon
7 oktober 2009 · 18 Inlägg

Aha ok, och jag misstänker att om man ska köpa större spridare som passar (om det ens finns) så blir det genast mycket mycket dyrare eller?

Nu är det värre än när det var som värst och då var det värre än vanligt!
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
7 oktober 2009 · 3 180 Inlägg

Torneby_Racer skrev:
Aha ok, och jag misstänker att om man ska köpa större spridare som passar (om det ens finns) så blir det genast mycket mycket dyrare eller?

det blir det, och du får inte mer effekt om du tror det heller

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Torneby_Racer Lars Kagg Fordon
7 oktober 2009 · 18 Inlägg

haha fail då med andra ord... nä hörde nån säga att det gav lite mer kraft att byta till större lmm... ha kan väl inte sin sak då, ville bara kolla ifall de va så för då borde de ju vara relativt billigt...

Nu är det värre än när det var som värst och då var det värre än vanligt!
mats757
7 oktober 2009 · 916 Inlägg

Nä, då är du lurad!

LMM är med god marginal tillräckligt stor från början. Räcker troligtvis till 20-30% effektökning också. Har du trimmat så mycket så att det inte räcker till, då måste du byta till större LMM. Men då vill du troligtvis inte kör med LMM heller. LMM sitter bara där och mäter hur mycket luft som kommer in i motorn. Den stryper inte luftflödet... passus, om det inte är en gamal -80 talare. Med Luftvåg. Dom bromsar lite.

Lika så med spridare. Dom ger det bränsle som behövs.
Trimning är att få motorn att pumpa mer luft.


Mats

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang