Vad tror garaget, finns det en chans? (konsekvenser av videoklipp som visar olagligheter)

persson-89 allätare
5 oktober 2009 · 193 Inlägg

Kan det vara så att polisen kan sätta dit en på en film där man kör lite olagligt? Kan man bli av med körkortet av att sladda?

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636
Nissan 200sx s13 "Japansk riskokare" (1989)
trippelturbo Trucker
5 oktober 2009 · 2 710 Inlägg

Va? vart får du de ifrån? hur många klippar finns de ej upplagt här på garaget.. lagliga som ogaliga

Fart missbrukare
Turbojesus Flickspanare
5 oktober 2009 · 728 Inlägg

Dom kan nog ej göra något om dom ej ser personen som styr ekipaget...

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
persson-89 allätare
5 oktober 2009 · 193 Inlägg

Gaijin skrev:
Dom kan nog ej göra något om dom ej ser personen som styr ekipaget...

Min nyaste film jag la upp igår ser man ju mig i ett klipp. undra om dom kan va så jävliga att sätta dit en om dom vill^skulle va kul att veta om det finns en chans somsagt

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636
Nissan 200sx s13 "Japansk riskokare" (1989)
bmx
5 oktober 2009 · 7 100 Inlägg

tror dom bryr sej mer om andra saker än nån som sladdar med en 740.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
NissanMotorsport
5 oktober 2009 ·

Dom måste väl även se regskylten för att kunna hitta dig? fast bara gå in på din användare här så tongue men tror nog inte det är något att oroa sig över, så vidare du inte kör något grovt brott så som att köra riktigt vårdslöst och riskera livet för andra på hög nivå.. smile

persson-89 allätare
5 oktober 2009 · 193 Inlägg

MIG1408 skrev:
Dom måste väl även se regskylten för att kunna hitta dig? fast bara gå in på din användare här så tongue men tror nog inte det är något att oroa sig över, så vidare du inte kör något grovt brott så som att köra riktigt vårdslöst och riskera livet för andra på hög nivå.. smile

mer nyfiken. vet fortfarande inte om man kan förlora lappen av en sladd?

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636
Nissan 200sx s13 "Japansk riskokare" (1989)
joakim89
5 oktober 2009 · 1 265 Inlägg

persson-89 skrev:

MIG1408 skrev:
Dom måste väl även se regskylten för att kunna hitta dig? fast bara gå in på din användare här så tongue men tror nog inte det är något att oroa sig över, så vidare du inte kör något grovt brott så som att köra riktigt vårdslöst och riskera livet för andra på hög nivå.. smile

mer nyfiken. vet fortfarande inte om man kan förlora lappen av en sladd?

då skulle väl 95% på sidan ha tappat lappen

persson-89 allätare
5 oktober 2009 · 193 Inlägg

joakim89 skrev:

persson-89 skrev:

MIG1408 skrev:
Dom måste väl även se regskylten för att kunna hitta dig? fast bara gå in på din användare här så tongue men tror nog inte det är något att oroa sig över, så vidare du inte kör något grovt brott så som att köra riktigt vårdslöst och riskera livet för andra på hög nivå.. smile

mer nyfiken. vet fortfarande inte om man kan förlora lappen av en sladd?

då skulle väl 95% på sidan ha tappat lappen

Men dryga jävlar finns det en fucking chans svårt att läsa?

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636
Nissan 200sx s13 "Japansk riskokare" (1989)
GroundX Got N/A?
5 oktober 2009 · 358 Inlägg

Nej.

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
Rille0
5 oktober 2009 · 2 021 Inlägg

inte bara bli av med lappen man kan hamna i fängelse också, bäst att du passar dej.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
RobinNilsson
5 oktober 2009 · 369 Inlägg

Rille0 skrev:
inte bara bli av med lappen man kan hamna i fängelse också, bäst att du passar dej.

hahaha, word!!!

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Phaetoon
5 oktober 2009 · 8 156 Inlägg

Om klippet visar föraren + bilens reg. nummer vid ett och samma tillfälle och att man kan identifiera föraren, så kan denne dömas för olagligheter. Men det har inte hänt så många gånger.
I tingsrätten blir man allt som oftast fälld. Men i högre instans så skulle jag inte tro att bevisningen skulle räcka till en fällande dom. Men oftast stannar allt vid en nedlagd utredning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Rquired Allmänt envis
6 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Det skall nog till en hel del innan de har bevis nog att dra upp ett sådant fall i rätten, men vem vet vad de får för sig en dag när de inte har något att göra? wink

Skulle tro att jämfört med chansen att åka dit på bar gärning, är det osannolikt att åka dit genom en film på internet smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Nehe
6 oktober 2009 · 687 Inlägg

Kan ju leda till andra saker..

Hur kul är det tex att bli hämtad på jobbet av uniformerad polis för förhör?.. Visst finns alltid chansen att om din bil samt du syns som förare sladdar runt på en film så kan du åtalas, förhöras om händelsen, bli anmäld av person(om det tex är en privatägd parkering) osv osv..

Eller att man samlar spaningsuppslag om din bil så man vet att man ska ha extra koll på den.

Ni ska inte tro att internetvärlden är någon frizon från polisövervakning. Speciellt då inte från KUT:en iaf.

te_wik Forummoderator
6 oktober 2009 · 12 813 Inlägg

Nehe skrev:
Kan ju leda till andra saker..

Hur kul är det tex att bli hämtad på jobbet av uniformerad polis för förhör?.. Visst finns alltid chansen att om din bil samt du syns som förare sladdar runt på en film så kan du åtalas, förhöras om händelsen, bli anmäld av person(om det tex är en privatägd parkering) osv osv..

Eller att man samlar spaningsuppslag om din bil så man vet att man ska ha extra koll på den.

Ni ska inte tro att internetvärlden är någon frizon från polisövervakning. Speciellt då inte från KUT:en iaf.

Aldrig kul att bli hämtad av uniformgossarna, speciellt inte när man sitter på en lektion tongue

Har väldigt svårt att tro att polisen har tid med att sitta på garaget och leta efter filmer, däremot om det är något grövre brott, tex en smitningsolycka eller så som är upplagt här kanske dom fattar intresse ifall någon tipsar polisen om det. Men hur många lägger upp en film där man smiter från en olycka tex.?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
karlsson_6 Volvo Fantast
6 oktober 2009 · 194 Inlägg

Ofta polisen sitter på garaget och kollar filmer, "jahopp vem ska vi sätta dit idag"

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85
karlsson_6 Volvo Fantast
6 oktober 2009 · 194 Inlägg

persson-89 skrev:

Gaijin skrev:
Dom kan nog ej göra något om dom ej ser personen som styr ekipaget...

Min nyaste film jag la upp igår ser man ju mig i ett klipp. undra om dom kan va så jävliga att sätta dit en om dom vill^skulle va kul att veta om det finns en chans somsagt

Ett tips:  Ta bort filmen om du är rädd att åka dit

Senast redigerat av karlsson_6 (6 oktober 2009)

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 oktober 2009 · 5 650 Inlägg

persson-89 skrev:

MIG1408 skrev:
Dom måste väl även se regskylten för att kunna hitta dig? fast bara gå in på din användare här så tongue men tror nog inte det är något att oroa sig över, så vidare du inte kör något grovt brott så som att köra riktigt vårdslöst och riskera livet för andra på hög nivå.. smile

mer nyfiken. vet fortfarande inte om man kan förlora lappen av en sladd?

klart du kan förlora den men brukar ju oftast va att polisen ger böter sen undersöker länstyrelsen om man ska ha kvar lappen lr ej ... så ha ett X antal böter för sladd så lär dom dra in de men 1 gång knappast så vida de inte är extremt att man kör på nån/nått eller nått liknande

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
discokapten Kapten på disco!
6 oktober 2009 · 1 729 Inlägg

Grov Vårdslöshet i trafik = Fängelse i upp till 2 år. Dock så skulle jag inte vara orolig för att någon polis skulle "råka" se filmen, snarare att någon helt enkelt gör en anmälan och skickar in filmen som bevisning.

Eftersom jag faktiskt har tittat på filmen så skulle det inte förvåna mig om någon gjorde just det, för kom igen grabben? Alla har vi väl lekt på allmän väg någon gång, men att "drifta" runt en rondell när det faktiskt är en massa andra bilar där? Tänk efter lite.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang