Har fått ett litet problem efter att jag monterat in xenon i vår 745:a.
Utan xenon så står brytaren på mellanläget så kan man ha positionljus och dimljus igång.
Har man den på helt läge så kan man INTE ha halvljus och dimljus samtidigt, men dimljusena tänder sig om du slår på helljuset.
Problemet nu då är att om man ställer brytaren på halvläge så lyser bara position, men sätter man på dimljusena så startar xenonet igen. MEN om man "ljusblinkar" med helljuset då så slocknar dimljusena och och startar inte igen. Vill man då ha igång dom igen så får man "börja om från noll igen"
När man har den på helläge så fungerar inte dimljuset alls, inte ens på helljus.
Vad kan detta vara för fel? Hade varit väldigt fint med lite expert hjälp med detta.
Vad felet är vet jag ju inte. Men att dom inte funkar med halvljuset är ju bara bra då det enligt lag är olagligt att köra dimmljus tillsammans med halvljus
Har fått ett litet problem efter att jag monterat in xenon i vår 745:a.
Utan xenon så står brytaren på mellanläget så kan man ha positionljus och dimljus igång.
Har man den på helt läge så kan man INTE ha halvljus och dimljus samtidigt, men dimljusena tänder sig om du slår på helljuset.
Problemet nu då är att om man ställer brytaren på halvläge så lyser bara position, men sätter man på dimljusena så startar xenonet igen. MEN om man "ljusblinkar" med helljuset då så slocknar dimljusena och och startar inte igen. Vill man då ha igång dom igen så får man "börja om från noll igen"
När man har den på helläge så fungerar inte dimljuset alls, inte ens på helljus.
Vad kan detta vara för fel? Hade varit väldigt fint med lite expert hjälp med detta.
Vad felet är vet jag ju inte. Men att dom inte funkar med halvljuset är ju bara bra då det enligt lag är olagligt att köra dimmljus tillsammans med halvljus
Jo, det är jag väl medveten om. Men som sagt, det är ju inte det frågan innefattar heller...
Fräckt projekt, har läst igenom allt nu och tycker det är kul med folk som bygger annorlunda Kommer bli helsjysst, detta kommer garanterat att följas
Tackar och bockar! annorlunda skall man klart vara. Och det har varit riktigt kul med en bil som man inte behöver vara rädd om eller liknande. Blir det fel så gör det inget ungefär
Jo, nått sånt hade vi tänkt oss. Men ingen lack med någon effekt eller liknande. Skall vara lätt att lacka (vi e inga proffs!!) och det skall gå att fylla i med en målarpensel om man drar i diket
Här kommer det en massa bilder ifrån gårdagen! En lackering som tog 3 timmar ifrån att vi började tvätta den tills att den stod helt färdigmålad!! Mycket bilder kanske anses onödiga, men det gör inte vi
12:40 var klockslaget när det börjades! Lite arbetsmat! Öl, skumtomtar, redbull och kexchoklad!!! Nu börjas det. Spjuthh med högtryckstvätten i högsta hugg!! Punktblästern! Blästrade lite rost snabbt som ögat! Lite maskering påbörjat! Spjuthh har börjat att slipa!! Förmaskering klar! Tidningspapper är bra till mycket!!! Då var klockan uppe i 13:20.... Färdig,maskerat och slipningen nästan klar! Torkar bort slipdammet, vad är då bättre än en blöt trasa? Lack som fan!! Spjuthh sitter och ber.... Elle blandar, välj själv... Och där drar racet igår. Spjuthh i höggsta hugg med sprutan!! Fy fan va seriöst!!! Jag fick även känna på sprutan lite Och då var klockan 15:37... tre timmas så står den med helt ny lack. Inte illa alls Snowcap och grillisten ar fått lite svärta på sig med... Extraljussargerna fick lite färg oxå. såg ganska tråkigt ut med gråa på denna bilen nu Egna emblem kommer bli lite udda Oj oj! De verkar lovande detta! Med grill, snowcap och xljus på Lite stilkort i mörkret tyvärr.... 700..... säger bara de Mums. We like the resultat! Mmmmm... som Homer skulle säga Inte så dåligt för 3 timmar... Tillochmed skuggan e snygg!!!
Vi väntar bara på lite bättre väder så kommer det lite mer bilder så man ser resultatet ordentligt