Köpråd. vilken bil?

Rquired Allmänt envis
7 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

findose skrev:
men tanken på att rvd e roligt. men aså 4x4 är nog bra mycke bättre de går att ligga på ställ bättre med 4x4 om man har en bil med lite kräm i. den e ju lättare att köra men gillar man när de släpper vi kurvorna så klart en rwd. men tanken på att s4 är väll 50% fram 50% bak eller är de 70 - 30?

Fyrhjulsdrift är inte det lättaste att köra, beter sig inte som en tvåhjulsdriven bil och kräver en del tillvänjning smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
snackcalahan
7 oktober 2009 · 482 Inlägg

det finns väll inget som är svårare än det andra att köra, handlar mest om vana. det ända jag kan komma på som kan va en nakdel med 4 hjulsdrift är att du inte känner lika lätt att det är halt på vintern när man rullar iväg ; kan bli en otrevlig överraskning sen när man ska få stopp på skiten

just real power
no turbo shit
Rquired Allmänt envis
8 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

snackcalahan skrev:
det finns väll inget som är svårare än det andra att köra, handlar mest om vana. det ända jag kan komma på som kan va en nakdel med 4 hjulsdrift är att du inte känner lika lätt att det är halt på vintern när man rullar iväg ; kan bli en otrevlig överraskning sen när man ska få stopp på skiten

Dels det, dels reagerar inte en 4x4 som en "vanlig" bil. Men visst är du van vid fyrhjulsdrift så är det tvärt om så att en 2wd bil som kan bjuda på överraskningar.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Phaetoon
8 oktober 2009 · 8 156 Inlägg

Jag skulle ha köpt en slit och släng bil och kört runt ett tag i.
Om du är osäker nu, vänta ett tag och provkör de olika modellerna som du är sugen på. Sen väntar du en stund på rätt tillfälle. Bättre att vänta på rätt bil än att försöka fixa till en halvbra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
camaro67 Meister
8 oktober 2009 · 6 763 Inlägg

Av de där bilarna så är det ju inte svårt precis. s4 för hela slanten. Man behöver upp på en m3 om man vill ha en jämn kamp. Och fyrhjulsdrivet är inte lätt att köra på tvären. Det krävs gigantiska kulor för att våga. Sen går det så brutalt mycket fortare åxo. Vill du åka fort köp en s4:a. Vill du åka brett köp en m3. Allt annat är inte mycket att hänga i granen

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
gstenmark
8 oktober 2009 · 20 Inlägg

s2an är jävligt rolig den också (:

Pikey
8 oktober 2009 · 2 283 Inlägg

Köp min skyline för 80k Bakhjulsdrift runt 300hk nyrenoverad motor. smile

R.I.P. Michael Jackson!
findose
8 oktober 2009 · 8 Inlägg

tack för alla tips ska nog göra på att köpa en risbil å sen får jag se vad man ska ha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang