klassas 960 som "gubb-bil"?

Groupner Ända - Corvette - Rätta
26 mars 2005 · 9 Inlägg

Hahaha gubb bil....

Har en polare som har en import 960 fulltrycksturbo med skit läckert kjolpaket o feta 18" o den är då inte en gubb bil det lovar ja!!!lycka till

The one and only
1 april 2005 · 2 Inlägg

Nej 960 e ingen gubb bil jag e 27 år och her en 960 så vitt jag vet e jag ingen gubbe... inte än iaf.... he he he

bluecuracau
1 april 2005 · 6 Inlägg

I min åsikt så är alla volvos förutom amazon och p1800 "gubb-bilar". stora, otympliga, och framförallt inte en snygg linje så långt ögat kan nå, om man inte gillar kylskåp vill säga... men smaken är ju bekant som baken. tycker du ska köpa den bil DU tycker är snygg och bra, och inte tänka på vad andra tycker, det är ju DU som ska köra och titta på den. eller?

_JoJJe Mr JoJJe
25 juni 2005 · 132 Inlägg

Jag har en 960 -91:a och var jag ganska skeptiskt till att köpa innan jag provkörde den. Den hade grym komfort för den årsmodellen och drag för den delen också. Fast det är som ni säger (vissa utav er) att det är en lite touch of gubbbil i den, eller jag iallafall får den känslan.

Den som ingen turbo har, han åker utan bar
Nissan 200sx
BMW E61 550i "550in" (2006)
Nissan 200sx "200an" (1992)
Ricky_T8
25 juni 2005 · 5 Inlägg

bluecuracau skrev:
I min åsikt så är alla volvos förutom amazon och p1800 "gubb-bilar". stora, otympliga, och framförallt inte en snygg linje så långt ögat kan nå, om man inte gillar kylskåp vill säga... men smaken är ju bekant som baken. tycker du ska köpa den bil DU tycker är snygg och bra, och inte tänka på vad andra tycker, det är ju DU som ska köra och titta på den. eller?

Håller med!

Stefan1973
26 juni 2005 · 305 Inlägg

Helt klart den sista riktiga Volvon .940/960
Här ett test på 960 http://www.automotorsport.se/biltester/ … p;carId=61

Angelicque
13 juli 2005 · 222 Inlägg

Absolut inte, jag gillar att både köra och åka med min och jag har inte nån sn**p......
Men visst, det finns andra trevliga bilar oxå.
Men har man som maken och jag en jycke är Volvo Kombi det bästa att ha, allt med tanke på hur karossen är utformad.....*upplysa*

:-)


mvh
angelicque

Hellre chips än sex på festival!!!!
volvo900
10 januari 2006 · 5 Inlägg

nej jag tycker inte att den är en gubbbil det är ju som en 940 med racermotor ju

JohnnyN Rutinerad medlem
10 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Måste säga att en Volvo 960 är en gubb-bil tongue den är ju lika kantig som alla andra äldre Volvor tongue

mrcelica
10 januari 2006 · 1 639 Inlägg

960 var en bil som den fete tjänstemannen (55+) på högre chefsnivå valde som tjänstebil på första hälften av 90-talet.
Men som jag sa tidigare, den senaste modellen av 960/S90 är rätt snygg, om än gubbig med sina kromlister osv... En 3.0 automat kostar ju runt en hundring att kallstarta och ta en tur till donkan och hem, prefekt med dagens soppa pris smile

Senast redigerat av mrcelica (10 januari 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
VW_Jens
10 januari 2006 · 608 Inlägg

ja 960n byggdes ju till att vara en "gubbil" egentligen.men tycker själv att dom e helt snygga och nog går dom helt bra oxå i alla fall me 3l motorn .åka med en kompis i hans 960 med 3,0aut. fick på 220 km/t.Man märker nog förstås att det inte e en sportbil men de va den ju aldrig menad att vara heller.

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
onej84
10 januari 2006 · 1 854 Inlägg

Gubbbil JA

jonte83 Rockstar
10 januari 2006 · 22 Inlägg

jens volvo in sports skrev:
ja 960n byggdes ju till att vara en "gubbil" egentligen.men tycker själv att dom e helt snygga och nog går dom helt bra oxå i alla fall me 3l motorn .åka med en kompis i hans 960 med 3,0aut. fick på 220 km/t.Man märker nog förstås att det inte e en sportbil men de va den ju aldrig menad att vara heller.

Hmm... 220 km/t va ju inte sådär överdrivet imponerande, med tanke på att min gamla sletna Opel Kadett 2.0i som gått ca 38000 mil toppa 225 km/t.

Personligen skulle ja aldrig köpa mig en volvo, mer än typ 240/740 som vinter åk. Men det är ju min åsikt. Ska man ha stora lyxiga bilar med bra prestanda så skaffa då BMW...

* Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...;)
kebel83@hotmail.com
Audi 80 2.8 Quattro "Vintermonstret" (1992)
Audi S2 Sedan "1 av 306" (1994)
Fredrik__A Besserwisser
11 januari 2006 · 312 Inlägg

Blir så trött på folk som pratar om gubbilar hit och dit. Hur fan definierar man en gubbil?

Fredrik, Laxå
birka76 BASS GLAD
11 januari 2006 · 1 381 Inlägg

Fredrik__A skrev:
Blir så trött på folk som pratar om gubbilar hit och dit. Hur fan definierar man en gubbil?

Håller med dej

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
mrcelica
11 januari 2006 · 1 639 Inlägg

En bra definition är väll att bilen ofta brukas av gubbar ! smile

Den okrönta konungen är och kommer alltid att vara Mercedes !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
JEsT3R-Race
11 januari 2006 · 343 Inlägg

Men för fan det finns massa gubbar som kör impreza här i stan..är det en gubbil bara därför?
Alla har olika smaker när det gäller bilar, vissa gillar stora kantiga bilar och vissa mindre och rundare. Själv föredrar jag stora kantiga bilar.
Volvo har alldrig gått ut med att 240/740/960 är en sportbil. Det är bra bilar som är odödliga om man sköter dom bra.

Fredrik__A Besserwisser
11 januari 2006 · 312 Inlägg

Att döma av inläggen i den här tråden så skulle en "gubbil" vara en dyrare bil, men det håller ju inte. Och det där med Mercedes håller ju inte heller. Det finns inga gubbilar, det anser jag iaf och den som säger annat kan lätt motbevisas.
Så för att svara på topic; Nej 960 är ingen gubbil.

Senast redigerat av Fredrik__A (11 januari 2006)

Fredrik, Laxå
mrcelica
11 januari 2006 · 1 639 Inlägg

RedLight skrev:
Men för fan det finns massa gubbar som kör impreza här i stan..är det en gubbil bara därför?
Alla har olika smaker när det gäller bilar, vissa gillar stora kantiga bilar och vissa mindre och rundare. Själv föredrar jag stora kantiga bilar.
Volvo har alldrig gått ut med att 240/740/960 är en sportbil. Det är bra bilar som är odödliga om man sköter dom bra.

Om äldre kör Impreza så tyder det bara på att dom är ungdomligt sinnade dvs. ej gubbar smile Man kan vara gammal men man behöver inte vara gubbe för det ! Sedan finns det dom som inte fyllt 30 men som redan hunnit blir riktiga "gubbar"

Senast redigerat av mrcelica (11 januari 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
xBjorlingx
11 januari 2006 · 433 Inlägg

Nya 960in S90in är ju fan underbar smile helt orginal så ser det ut/är det ju en gubb-bil..men ett par andra fälgar å helst en svart grill så blire suveränt! Blir ju skitfint med USA-blinkersen oxå..mkt snyggare än vanliga 940 med lägre lysen och så..inte riktigt så "kantig" som äldre Volvos..men bara du har råd med soppan såvisst..dom flesta är ju automat p.g.a lata feta gubbar med hög lön å tjänste bil inte orkar växla tongue men går ju att hitta en manuell om man letar lite..annars är det väl bara att kasta in M90-lådan själv?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang