7029
Sök

Någon som vet vart man kan Betong fylla B230FT block??

237 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Som sagt ær det någon som vet av ett stælle som kan betong fylla blocket mitt??
ær inte så sugen på att gøra det sjælv så d blir något fel. .

Har som fått før med enligt andra nær man læser i olika forum att det ska hålla lite bættre om man fyller det,
hade som tænkt smiska ur motorn ett høgt ladd med mera smile

//Micke

Turbo knackare

10 287 Inlägg
11 oktober 2009
Hur mycket effekt skall du ha och hur skall du bruka bilen?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

237 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
jag ska førsøka på 600+ - lite smile
bilen ska køras som folk med, fin glida o visa upp den på olika stællen samt kunna køra på semester smile

Turbo knackare

5 089 Inlägg
11 oktober 2009
När man betongfyller blocket, Fyller man inte vattenkanalerna då?

Och isåfalll kan det ju inet vara specielltbra om du ska glida runt på stan med det.

\Lindgren

10 287 Inlägg
11 oktober 2009
Köra på semester och betongfyllning lirar inte så bra. Precis som FLindgren observerat.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

237 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
jag kænner en som har betong i sitt block, men han køpte d færdigt, men har kør dagligt med sin, men jag vet ju inte om d hjælper en så mycket med betong i blocket, kan ændå ha ett skapligt ladd smile

Turbo knackare

5 089 Inlägg
11 oktober 2009
Jag vet ju ingenting om något sånthära.. men kan man inet betongfylla och fräsa in mindre vattenkanaler? Fast den som betongfyller gör det nog inte för skojj skull, allt eller inget förmodar jag. För man betongfyller väll för att inte cylinderväggen ska vika sig?

Kan inget om detta så därför jag frågar;P

\Lindgren

1 004 Inlägg
11 oktober 2009
vad rör det sig om för block?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Ointresserad.
936 Inlägg
11 oktober 2009
262turbo skrev:
vad rör det sig om för block?

Ett b230FT ?

Teabag appreciation club.

1 072 Inlägg
12 oktober 2009
Man fyller endast för cylinderflex. Volvo´s block är väll kända för att tåla mycket så att fylla det med betong är som att "ha och äta kakan"

4 001 Inlägg
12 oktober 2009
Blocket kräver inte så mycket kylning så att betongfylla det om man har oljekylda kolvar och bra olja & oljekylare så är det oftast inga problem att använda bilen normalt (sen brukar iofs. bilar med motorer som kräver betongfyllning inte vara så ekonomiska eller bekväma att köra med).

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

237 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Det ær B230FT block ja smile
jag vill fylla blocket pga jag vill kunna ladda ur den friskt nær jag ska ut på banan :-)
men han klarar ju runt 2.2 utan fyllning så frågan e om det får duga tills vidare smile

Turbo knackare

Sök