4900
Sök

Bryter jag någon trafikregel?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
11 oktober 2009
Fetazde skrev:
OT !

Du får lov att gasa upp till rätt hastighet sålänge du inte skrynklar asfalten bakom dig, gör rökmoln, driftar etc.

Kontrollerad acceleration är fullt tillåtet. När du kommit upp i laglig hastighet så lättar du såklart på gasen, då ska det inte kunna ske dig något.

Ang fråga 2. Så säger jag som Tenzer, bättre att stanna än att ångra sig att man kört på någon. jag själv stannar 9av10 gånger i onödan "enligt lag" tex folk som går mot röd gubbe etc. Better safe then sorry.

Better safe then sorry när du får 60 ton lastbil i nacken, för att han faktiskt läste trafiken och någon dumfan stannade när han inte skulle.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

blacken
11 oktober 2009
Xtravagant skrev:
blacken skrev:
nabil_akhlaque skrev:
vi har en väg i uppsala som går från en rondell direkt 110 väg... och vid rondell så har man ju i princip stannat bilen..

nu till min fråga... får jag gasa upp från 0-110 hur snabbt som jag ville utan att bryta några regler eller att polisen stoppar mig?

sen en annan fråga...
på obevakade övergångsställen behöver man ju inte släppa förbi cyklister.. men det måste man göra på cykelbana... hur ser man skillnaden mellan en cykelbana och obevakade övergångsställen??

Se det så här du är alltid skyldig till något enligt länsman, kan dom inte hitta något styrkbart, så snackar dom ihop sig och hittar på något, så "skyldig" är man alltid i trafiken..

nja, nu diskuterar vi nåt annat va?
det du pratar om nu är ju tron till hela rättsmakten.
har ju inget att göra med trådens innebörd.

Nej faktiskt inte, det är näst intill omöjligt att vara 100% laglydig som bilförare, för det finns så djädra mycket paragrafer och annat skit som man bryter emot varje gång man sätter sig i bilen och kör iväg. Och nej man får i regel inte gasa för mycket vid acceleration, men det bedöms olika av olika länsman vid aktuella tillfällen..

346 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
nabil_akhlaque skrev:
vi har en väg i uppsala som går från en rondell direkt 110 väg... och vid rondell så har man ju i princip stannat bilen..

nu till min fråga... får jag gasa upp från 0-110 hur snabbt som jag ville utan att bryta några regler eller att polisen stoppar mig?

sen en annan fråga...
på obevakade övergångsställen behöver man ju inte släppa förbi cyklister.. men det måste man göra på cykelbana... hur ser man skillnaden mellan en cykelbana och obevakade övergångsställen??

110 gäller ju efter skylten, tvivlar på att det finns en 110 skylt innan rondellen.......

110 skylten sitter EXAKT 5 m efter rondellen... wink

5 198 Inlägg
11 oktober 2009
Så  5 meter EFTER rodellen får du öka farten...inte 1 cm före. Före så gäller troligen bashastighet  50 eller 70

346 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
Så  5 meter EFTER rodellen får du öka farten...inte 1 cm före. Före så gäller troligen bashastighet  50 eller 70

jaaa men innan dess är det ju 50 km/h jag tror fan inte nån kommer upp över 50 km/h inom 5 meter? eller du kanske gör det?? så praktiskt är det ju bara att gasa på...
Senast redigerat av nabil_akhlaque (11 oktober 2009)

5 198 Inlägg
11 oktober 2009
nabil_akhlaque skrev:
gamlingen skrev:

jaaa men innan dess är det ju 50 km/h jag tror fan inte nån kommer upp över 50 km/h inom 5 meter? eller du kanske gör det??

Näe.. men vad har det med saken att göra...

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
11 oktober 2009
gamlingen skrev:
Thunderbird88 skrev:
gamlingen skrev:

Ansvarfull körlärare    NOT... fast ni riskerar ju bara din lämp å hans körkort så..

Nja, skulle gissa en lärare som bryr sig om framtiden för min körning.
Anledningen han vill att jag ska gasa på vid rödlysen är för att jag ska kunna kontrollera bilen.
Jag kör aldrig för fort, nej nej.
Han brukar säga åt mig när vi står ensamma vid ett rödlyse att gasa för att jag ska som sagt, lära mig kontrollera bilen.

Hur va det nu ?

Skrikande däck är inte helt fullt lagligt.
Måste ju inte vara köra för fort?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök