Drönirettab skrev:
120 mA på din bil är för mycket tycker jag, 311 mA på din pappas 850 är dessutom alldeles för mycket.
Du skriver att batteriet tappar 0,02 V på ca 5 sekunder, var det när det visade 120 mA på mätaren?
ungefär. men det batteriet är history nu.
har kollat nu, samma sak än, 120 mA som max (är bara "dippar") kan filma sedan i morgon hur jag mätar, känns som säkrast så för jag tror det är det som är lite av det hela (osäkra mätningar)
nytt batteri, nu idag då jag inte använt bilen på 2-3 dygn så var spänningen på batteriet 11.8 (åt h*vete jag vet) och satt mig i och småsvor över det låga voltantalet, sen var bilen seg som fan på startmotorn, så jag rullade igång den, startade direkt (är ju en 740

annat än att den startar direkt kan man ju inte förvänta sig

)
ungefär sen nu nr jag kom hem så kollade jag igen (kört kanske 2 km) kanske 13.3V (kollade 20 sek kanske) och sen varvade jag i kanske 10-15 sek så gick den upp till 13.8V kanske.
sen stannade jag av bilen och kolla, kring 100mA låg den på

kopplat av minuspolen och håller på ladda med min ctekladdare. ska ut och kolla upp vad fan i morgon. kan det vara att ärg "äter upp" ström??
skickar en bild på pluspolen
pluspolen, äter ärgen upp strömmen?? eller är det pappa som pratar i nattmössan?EDIT:ber om ursäkt för dålig upplösning
och säkring 5 är det inte fel i, kört utan den säkringen och det ändå tagit ström