blacken
14 oktober 2009
·
Karlie skrev:
Min gamle isbil har en tendens till att få hög tomgång när den kommer upp i arbetstemp. (ligger runt 1700rpm då)
Antar att det har med choken att göra, för när den är kall går den perfekt, och ligger fint runt 900rpm i varv.
Allt eftersom den blir varmare stiger dock tomgången, så jag antar att den fortsätter choka och får in för mycket soppa eller liknande.
Har kollat styrningen som går från chokespaken till gasspjället, men allting där verkar fungera som det ska..
Är inge vidare haj på hur just förgasarmotorerna brukar bete sig.. Så vad kan detta bero på?
Det är en 740Gl från 1985 med B230A ifall det inte framgick
Mvh
Tomgångs luftskruven?. nål/nålsätet sletna.? Nålsätet inte korrekt justerat?. Anslagsskruven för gasspjället inte korrekt justerad?. Tjuvluft någonstans i kombination med för mycket bränsle?. Slitna bussningar för spjällaxeln..
Senast redigerat av blacken (14 oktober 2009)