2581
Sök

King cab yd25 susar vid start

185 Inlägg
23 maj
Trådstartare
#1
Tja, jag med king caben yd25 03. Jag la upp en video på min sida där ni kan kika å lyssna hur de låter

185 Inlägg
23 maj
Trådstartare
#2
Lars123 skrev:
Tja, jag med king caben yd25 03. Jag la upp en video på min sida där ni kan kika å lyssna hur de låter
Ljudet försvinner när man kört ett tag och det har börjar låta oftare och oftare nu. Började förra veckan med då lät det bara ibland när jag starta.

5 949 Inlägg
23 maj
#3
Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".
Senast redigerat av Utmarks-Loke (23 maj )

185 Inlägg
23 maj
Trådstartare
#4
Utmarks-Loke skrev:
Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".
Men det försvinner efter ett tag, typ efter en minut eller 2

185 Inlägg
23 maj
Trådstartare
#5
Lars123 skrev:
Utmarks-Loke skrev:
Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".
Men det försvinner efter ett tag, typ efter en minut eller 2
Tänkte om de fastnat borde de inte försvinna?

185 Inlägg
30 maj
Trådstartare
#6
Utmarks-Loke skrev:
Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".
Tror de är ac pumpen då de bara låter när de varit varmt ute å solen stått på, inget ljud imorse när de va typ 14 gradrr

5 949 Inlägg
30 maj
#7
Lars123 skrev:
Utmarks-Loke skrev:
Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".
Tror de är ac pumpen då de bara låter när de varit varmt ute å solen stått på, inget ljud imorse när de va typ 14 gradrr
Eller fläkten på AC-kondensorn kanske


Sök