3752
Sök

Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

674 Inlägg
13 november 2009
http://birdflu666.wordpress.com/2009/08 … -says-who/

Det här är helt jävla sjukt!!  Ni måste läsa det här! 

WHO   har bestämt att tvångs vaccinera större delen av länder..  & detutom uttalat detta:

"Dom som vägrar ta vaccin, är klassade som kriminella & polisen har rätt att använda dödligt våld om dom behöver"

With great freedom comes great responsebility

83 Inlägg
13 november 2009
baca skrev:
Varit emot vaccinet enda sen jag hörde om skiten, men nu har jag nog fått da-swinefluu. Vilken ironi

Vilket man nästan tycker är positivt, i och med att kroppen bygger upp naturligt skydd, så att du garanterat är immun i fortsättningen, och därmed har det överstökat big_smile . Skulle det vara så att viruset muterar till något värre har du fortfarande bra skydd, vilket man är tacksam för! Jag är säker på att jag haft svininfluensan denna veckan. Mår bra nu, men konstant hostande och rosslande fortfarande...

674 Inlägg
13 november 2009
Det oroar mig att läsa att svinflänsa viruset är en kobination av 4 st olika virus strängar.. som enligt virologer & läkare  inte "kan" förekomma naturligt..  ???????

Vafan.... ???

Borstat grenrör!
125 Inlägg
13 november 2009
Galenimig skrev:
Har redan tagit den=) bättre att göra det för då kan man vara säker på att man inte får det hehhe

För det första, vaccinet ger inget 100% skydd.

För det andra, det tar 1-7 dagar från det att man utsatts för smitta tills man insjuknar, så man kan vara smittad när man tar vaccinet och så bryter influensan ut någon dag efter vaccinationen. För antikropparna hinner ju inte bildas omedelbart efter injektionen.

För det tredje, du kan ta vaccinet, därefter bli smittad och insjukna innan vaccinet hinner verka.

MVH en som inte tänker ta vaccinet.

EDIT: hittade denna http://www.hbl.fi/text/helsingfors/2009 … w39771.php
Senast redigerat av NFD (13 november 2009)

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

674 Inlägg
13 november 2009
http://www.youtube.com/watch?v=zhQ-Tu4l … r_embedded

Ihop klippta nyhetsklipp om vaccineringen & svininluensan..  båda sidor gör sig hörda..

223 Inlägg
14 november 2009
rev lappen direkt när jag fick den. har mina skäl.

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

9 108 Inlägg
14 november 2009
NFD skrev:
Galenimig skrev:
Har redan tagit den=) bättre att göra det för då kan man vara säker på att man inte får det hehhe

För det andra, det tar 1-7 dagar från det att man utsatts för smitta tills man insjuknar, så man kan vara smittad när man tar vaccinet och så bryter influensan ut någon dag efter vaccinationen. För antikropparna hinner ju inte bildas omedelbart efter injektionen.

För det tredje, du kan ta vaccinet, därefter bli smittad och insjukna innan vaccinet hinner verka.

Agreed. Hur lång tid tar det innan vaccinet hinner verka? Hörde 6 veckor för ett tag sedan men vet inte om det stämmer.

674 Inlägg
14 november 2009
MilleN skrev:
NFD skrev:
Galenimig skrev:

Agreed. Hur lång tid tar det innan vaccinet hinner verka? Hörde 6 veckor för ett tag sedan men vet inte om det stämmer.

Hörde igår från en kompis mamma. Hon jobbar som sjuksöterska. Hon hade fått info om vaccinet på papper som hon hade tagit med sig hem. Hon sa 3 v.  tar innan vaccinet gör någon nytta...
Senast redigerat av Ramrod (14 november 2009)

9 108 Inlägg
14 november 2009
Det känns som att det inte kommer bli så många (fler än vanligt) smittade. Allt kommer rinna ut i sanden om ett tag och tidningarna kommer hylla sig själva för att dom spridit info om vaccinet i god tid när dom egentligen inte gjort ett skit nytta mer än att sprida masshysteri..

674 Inlägg
14 november 2009
Läste på text TV:en i går en nyhet om antal döda i svin pesten i USA. Där var det nästa 4000 döda.. Men stog inget mer..?? gammla, sjuka? svinpest eller vaccin??  Stod inget.. Jävligt dåligt eller medvetet..  Det är så jävla lätt att koppla omedvetet  nyheten    svinfläns-4000 döda...  Det låter som ett medvetet nyhets inlägg för skapa just dom här förvirringarna...

Studerande
727 Inlägg
14 november 2009
Alltså får jag bara säga en sak. Jag hade inte tagit Vaccinet, och då fick jag svininfluensa, men wow mina föräldrar kanske var lite oroliga men va fan, jag hade bara lite feber och förskyld som gick över efter runt 1vecka.  Fan det är inte alls som folk tror, men visst gamla personen och riktigt sjuka kanske inte klarar av, men vafan om man är runt 7-50år så tror jag att man klarar av influensan utan vaccinet. Jag tog vaccinet efter och fick feber igen jag säger bara en sak, det var riktigt onödigt att ta vaccinet. Men nu är jag frisk igen hahah tongue   Men som sagt jag hade Svininfluensan när jag inte hade vaccinet och det blev inget speciellt om det, bara lite sjuk sen över efter 1vecka.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Studerande
727 Inlägg
14 november 2009
Srry lite felstavningar och skit med orkar inte bry mig tongue är ganska trött efter att ha lanat hela natten tongue

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

674 Inlägg
14 november 2009
xXchamXx94 skrev:
Alltså får jag bara säga en sak. Jag hade inte tagit Vaccinet, och då fick jag svininfluensa, men wow mina föräldrar kanske var lite oroliga men va fan, jag hade bara lite feber och förskyld som gick över efter runt 1vecka.  Fan det är inte alls som folk tror, men visst gamla personen och riktigt sjuka kanske inte klarar av, men vafan om man är runt 7-50år så tror jag att man klarar av influensan utan vaccinet. Jag tog vaccinet efter och fick feber igen jag säger bara en sak, det var riktigt onödigt att ta vaccinet. Men nu är jag frisk igen hahah tongue   Men som sagt jag hade Svininfluensan när jag inte hade vaccinet och det blev inget speciellt om det, bara lite sjuk sen över efter 1vecka.

Hur vet du att det var svinflänsan?   Är du helt säker, har du testat dig att det var just det?

Svetsare
3 150 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
xXchamXx94 skrev:

Tror jag hade flunsan antingen för ungefär 2 månader sen eller för nåra dagar sen. Är sjuk väldigt sällan men hänt 2 ggr nu på ca 2-3 månader  (feber, snuva, hosta, huvudvärk, osv.) så nån av dom har nog varit flunsan  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

3 390 Inlägg
14 november 2009
De flesta dödsoffer har väl haft någon annan sjukdom etc som gjorde att det sedn blev värre när de fick grissjukan.  Sen pratas det inte lika flitigt hur många det är som blir allvarligt sjuka eller t.o.m går bort av att ha tagit vaccinet.

Sen tycker jag inte det känns som att det är frivilligt längre. Har man inte tagit så får man onda ögat av alla.  Men måste jag nu ta vaccinet ska jag isf få vara hemma med fullt betalt ifall jag nu skulle bli dålig av det.  Och visst, vissa skulle då isf skulle kunna utnyttja det, men inte fan tänker jag ta ett icke beprövat medel och spruta in i kroppen och på det vara hemma och förlora pengar.
Senast redigerat av WeDo (14 november 2009)

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

27 Inlägg
15 november 2009
NFD skrev:
Galenimig skrev:

Nehe men vi har inte tänkt tvinga dig heller...... Alla gör som de själv vill och det ska vi vara glada för:D

Angel In The Night<3<

herr
321 Inlägg
15 november 2009
Lite smått Off Topic, men jag höll på att garva ihjäl mig!
Han ville fan inte ha vaccinet...

http://www.youtube.com/watch?v=3V-cNGlP … r_embedded

Os Difuntos
1 822 Inlägg
15 november 2009
bjornt skrev:
Lite smått Off Topic, men jag höll på att garva ihjäl mig!
Han ville fan inte ha vaccinet...

http://www.youtube.com/watch?v=3V-cNGlP … r_embedded

lol Stackarn...

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Borstat grenrör!
125 Inlägg
15 november 2009
Galenimig skrev:
Nehe men vi har inte tänkt tvinga dig heller...... Alla gör som de själv vill och det ska vi vara glada för:D

Ja absolut, ville inte tvinga på dig mina åsikter, ville bara upplysa dig om att man inte kan vara säker på att slippa influensan bara för att man tagit vaccinet wink

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

Master of the obvious
636 Inlägg
15 november 2009
Om alla i hela sverige INTE tar sprutan så kommer totalt 38 dö av svininfluensan, bara det är ju en stor anledning att inte göra det, sen så är det ingen som vet vad som händer efter man tagit sprtan heller. Tar ju ca 10 år att framställa ett vaccin som är säkert nog att stoppa i människor, men nu har man gjort det på några månader. Jag kommer då ha kul ifall halva sveriges män blir impotenta och sterila wink (ta de sista med en nypa salt)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Sök