3417
Sök

Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

Os Difuntos
1 822 Inlägg
15 november 2009
Då var det bekräftat, jag har svinet... får inte gå till jobbet fören tidigast torsdag. Såååååå synd jag som verkligen ville. Jaja nu får jag väl sitta i mina y-front, äta ostbågar, dricka fanta och kolla porrfilm nu då hela veckan.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 534 Inlägg
15 november 2009
baca skrev:
Då var det bekräftat, jag har svinet... får inte gå till jobbet fören tidigast torsdag. Såååååå synd jag som verkligen ville. Jaja nu får jag väl sitta i mina y-front, äta ostbågar, dricka fanta och kolla porrfilm nu då hela veckan.

såå synd om dej roll

Os Difuntos
1 822 Inlägg
15 november 2009
Iam2fast4U skrev:
baca skrev:

såå synd om dej roll

Mmmmm tongue

674 Inlägg
15 november 2009
baca skrev:
bjornt skrev:
Lite smått Off Topic, men jag höll på att garva ihjäl mig!
Han ville fan inte ha vaccinet...

http://www.youtube.com/watch?v=3V-cNGlP … r_embedded

lol Stackarn...

Du måste uppdatera här hur du mår... hjärtslag, svett droppar ... allt!  Svart på vitt -Va i helvete är svinflänsan för nått... Krya på dig.
Senast redigerat av Ramrod (15 november 2009)

With great freedom comes great responsebility

huh?
10 427 Inlägg
Os Difuntos
1 822 Inlägg
15 november 2009
Ramrod skrev:
baca skrev:
bjornt skrev:
Lite smått Off Topic, men jag höll på att garva ihjäl mig!
Han ville fan inte ha vaccinet...

http://www.youtube.com/watch?v=3V-cNGlP … r_embedded

lol Stackarn...

Då måste uppdatera här hur du mår... hjärtslag, svett drpoppar ... allt!  Svart på vitt -Va i helvete är svinflänsan för nått... Krya på dig.

Inga problem ska försöka skriva ner hur det är.
Det första jag märkte (onsdags) var att jag började få ont i halsen, ungefär som en vanlig förkylning inte särskilt märkvärdigt, lite yrsel också.

På torsdag morgon hade jag verkligen sketont i halsen plus att jag hade börjat hosta lite grann, fortfarnade särskilt farligt ungefär som en lite jobbigare förkylning, när jag senare var på jobbet märkte jag hur jag började kallsvettas helt plötsligt och mådde stötvis illa å ville spy men det gick inte sen har vi den underbara yrseln som verkligen satte in nu. Kändes som man var full men klar i huvudet.
Men nu kommer det sjukaste av allt jag började få små ryck i armar, ben och huvud nästan som små muskelkramper fast utan smärta. Man ser inte rycken utan det e mer att man märker av dom lite då å då när kanske ena armen gör lite små ryck utan att man kan påverka det. Känns som man inte kan riktigt kontrolera sina rörelser på sånt sätt man vill, fingrar som inte lyder mm.
På Torsdagskvällen började det bli jobbigt både med rycken och nu också rinnande ögon och en djävulsk jobbig torrhosta.

Fredag, Sjukskriven orkade fan inte gå till jobbet. Mådde som en hund plus att yrseln nu gick på högvarv, nu mådde man inte illa pgr av sjukdomen utan att hela världen snurrade så otroligt snabbt. Kallsvettades lite då å då men jag hade ingen särskild feber. Rycken i lemmarna är fan otroliga nu, kan knappt koncentrera mig på vad jag gör utan all kraft går till att försöka bemästra rycken.
Sover mestadelen av dagen, trött som fan..

Lördag, Vaknar och inser att man inte mår ett dugg bättre (kul) dagen är ungefär som fredagen förutom att jag försöker göra nått konstruktivt istället för att bara sitta hemma å rycka som ett annat kryck-mongo. Åker till garaget å börjar spackla på en polares bil, 15 min orkade jag vara där sen satte både yrslen å hungern in. Åkte å käkade sushi (Baaaad idèe) mådde verkligen inte bra nu.. men kan fan inte spy. Tror inte blodtrycket var så bra heller vad man än gör så svartnar det för ögonen och tillsammans med yrslen känns det fan som man håller på svimma, rycken har nu börjat avta sakta men säkert, tyvär har dom ersatts av att det "kittlas" i alla muskler istället men det är inte i närheten av så jobbigt som rycken är. Nu har iofs lungorna börjat säga sitt i det hela, ibland så känns det bara som att luften är slut i lungorna å man måste ta ett flämtande för att inte svimma.
Hjärtat slår ibland dubbelslag också men det inget jag tror beror på sjukdomen då jag ibland får sånt även när jag e frisk så vem vet.

Söndag, varken bättre eller sämre på morgonen utan kör på som vanligt. Åker ut till garaget och är där en stund, känns ganska gött att hålla på med nått istället för att ligga hemma. Dock svettas jag för minsta lilla och bara i ansiktet hmmmm skumt. Nu har man också börjat se lite i syne också, tror man ser nått sen helt plötsligt är det borta. Åker där ifrån å ringer ett samtal, "du har svininfluensan min vän, tack fru läkare säger jag" japp å nu sitter jag här å skriver vad som egentligen borde vara ett blogginlägg big_smile

Summa sumarum. De e bara "rycken" och att man förlorar kontrollen av sina rörelser som är jävligt förbannat jobbiga, annars är det bara som en vanlig influensa varken mer elle mindre iallafall för mig.

39 Inlägg
16 november 2009
Haha ska bli kul och se vad som händer, man kanske får se hur det känns att var zombie wink Eller dom som inte tog kanske stendör av svin influensan? eller kanske det inte händer ett jävla skit för någon, allt tickar på som normalt?  vem vet? 

hehe jag ångrar iaf inte i nuläget att jag tog den, dok så var jag mycket skeptisk till det ibörjan. Media kanske lyckades hjärntvätta mig till att ta den?  åååååååh neeej. Kanske regeringen tillslut hittat annat liv på en annan planet, Obama kanske trivs bättre där så han kom på hela grejjen så han och ett handfull annat viktigt folk och folk med tillräckligt mycket pengar får följa med och bo där och knulla gröna rymdgubbar i röven varpå allt vaccinerat folk blir zombies och slaktar dom som inte tagit och sedan äter upp sig själv så jorden går under.

Asså seriöst börjat trötta på alla jävla spekulationer om allt skit, säg nått som vi inte äter, bor vid eller ser är farligt för oss. Vad vi en gör som kommer alla dö. Allt bara så att mediabranschen ska håva in pengar.

smile
Senast redigerat av getawaymuppen (16 november 2009)

674 Inlägg
16 november 2009
getawaymuppen skrev:
Haha ska bli kul och se vad som händer, man kanske får se hur det känns att var zombie wink Eller dom som inte tog kanske stendör av svin influensan? eller kanske det inte händer ett jävla skit för någon, allt tickar på som normalt?  vem vet? 

hehe jag ångrar iaf inte i nuläget att jag tog den, dok så var jag mycket skeptisk till det ibörjan. Media kanske lyckades hjärntvätta mig till att ta den?  åååååååh neeej. Kanske regeringen tillslut hittat annat liv på en annan planet, Obama kanske trivs bättre där så han kom på hela grejjen så han och ett handfull annat viktigt folk och folk med tillräckligt mycket pengar får följa med och bo där och knulla gröna rymdgubbar i röven varpå allt vaccinerat folk blir zombies och slaktar dom som inte tagit och sedan äter upp sig själv så jorden går under.

Asså seriöst börjat trötta på alla jävla spekulationer om allt skit, säg nått som vi inte äter, bor vid eller ser är farligt för oss. Vad vi en gör som kommer alla dö. Allt bara så att mediabranschen ska håva in pengar.

smile

SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLALAAA!  Kan det inte bli så..... Vore såååå jävla SKÖÖÖNT att få det överstökat...!  wink

With great freedom comes great responsebility

1 Inlägg
16 november 2009
steifan skrev:
Hur många av vaccinvägrarna är det som röker eller snusar egentligen? tongue

Jag röker och vägrar ta sprutan wink !

huh?
10 427 Inlägg
16 november 2009
Johanna-Wallin skrev:
steifan skrev:
Hur många av vaccinvägrarna är det som röker eller snusar egentligen? tongue

Jag röker och vägrar ta sprutan wink !

..rökare! tongue

Modell & modeskribent
280 Inlägg
16 november 2009
Både mamma & ena syrran tillhör de största riskgrupperna. Syrran för att hon föddes med hjärtfel & Downsyndrom, och mamma för att hon har en extremt ovanlig tarmsjukdom (jag kan inte ens stava till den, haha). Så, för två veckor sedan åkte de upp till sjukhuset & fick vaccinet. Samma dag fick båda två feber och kände sig jätte svaga så de fick gå & lägga sig. Dagen efter fortsatte det med spya & feber för syrran men mamma mådde återigen som vanligt.

I förrgår startade allt ordentligt. Båda fick ordentlig feber, yrsel och hade absolut inga krafter i kroppen utan kunde mest bara sitta eller sova. Bara att lyfta armarna gör tydligen jätte ont, och då speciellt där de fått sprutorna. Återigen har även syrran åkt på ett ordentligt illamående som gör att hon är på väg att spy hela tiden, då hon inte sover vill säga för att hon är så utmattad. Just nu sitter de hemma & är så svaga att de inte kan göra annat än att sova, och få i sig små klunkar vatten...

Så jag vet inte ja, funkar dom där sprutorna i huvudtaget eller gör de bara saken värre?

Jag tänker inte ta någon iaf efter att ha sett hur de mår nu.. Risken att man ska drabbas av svininfluensan känns inte så stor, och då jag inte tillhör någon riskgrupp själv eller bor hemma hos mamma & syrran som gör det så käns det inte vettigt att spruta in något i kroppen som normalt sett skulle ha blivit framställt & testat i flera år innan det kom ut på marknaden som nu kommit fram på några månader. Jag tycker det faktum att de som framställt vaccinet inte vill stå bakom det längre säger en hel del...

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

Svetsare
3 150 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
baca skrev:
Ramrod skrev:
baca skrev:

lol Stackarn...

Då måste uppdatera här hur du mår... hjärtslag, svett drpoppar ... allt!  Svart på vitt -Va i helvete är svinflänsan för nått... Krya på dig.

Det första jag märkte (onsdags) var att jag började få ont i halsen, ungefär som en vanlig förkylning inte särskilt märkvärdigt, lite yrsel också.

På torsdag morgon hade jag verkligen sketont i halsen plus att jag hade börjat hosta lite grann, fortfarnade särskilt farligt ungefär som en lite jobbigare förkylning, när jag senare var på jobbet märkte jag hur jag började kallsvettas helt plötsligt och mådde stötvis illa å ville spy men det gick inte sen har vi den underbara yrseln som verkligen satte in nu. Kändes som man var full men klar i huvudet.
Men nu kommer det sjukaste av allt jag började få små ryck i armar, ben och huvud nästan som små muskelkramper fast utan smärta. Man ser inte rycken utan det e mer att man märker av dom lite då å då när kanske ena armen gör lite små ryck utan att man kan påverka det. Känns som man inte kan riktigt kontrolera sina rörelser på sånt sätt man vill, fingrar som inte lyder mm.
På Torsdagskvällen började det bli jobbigt både med rycken och nu också rinnande ögon och en djävulsk jobbig torrhosta.

Fredag, Sjukskriven orkade fan inte gå till jobbet. Mådde som en hund plus att yrseln nu gick på högvarv, nu mådde man inte illa pgr av sjukdomen utan att hela världen snurrade så otroligt snabbt. Kallsvettades lite då å då men jag hade ingen särskild feber. Rycken i lemmarna är fan otroliga nu, kan knappt koncentrera mig på vad jag gör utan all kraft går till att försöka bemästra rycken.

Lördag, Vaknar och inser att man inte mår ett dugg bättre (kul) dagen är ungefär som fredagen förutom att jag försöker göra nått konstruktivt istället för att bara sitta hemma å rycka som ett annat kryck-mongo. Åker till garaget å börjar spackla på en polares bil, 15 min orkade jag vara där sen satte både yrslen å hungern in. Åkte å käkade sushi (Baaaad idèe) mådde verkligen inte bra nu.. men kan fan inte spy. Tror inte blodtrycket var så bra heller vad man än gör så svartnar det för ögonen och tillsammans med yrslen känns det fan som man håller på svimma, rycken har nu börjat avta sakta men säkert, tyvär har dom ersatts av att det "kittlas" i alla muskler istället men det är inte i närheten av så jobbigt som rycken är. Nu har iofs lungorna börjat säga sitt i det hela, ibland så känns det bara som att luften är slut i lungorna å man måste ta ett flämtande för att inte svimma.
Hjärtat slår ibland dubbelslag också men det inget jag tror beror på sjukdomen då jag ibland får sånt även när jag e frisk så vem vet.

Söndag, varken bättre eller sämre på morgonen utan kör på som vanligt. Åker ut till garaget och är där en stund, känns ganska gött att hålla på med nått istället för att ligga hemma. Dock svettas jag för minsta lilla och bara i ansiktet hmmmm skumt. Nu har man också börjat se lite i syne också, tror man ser nått sen helt plötsligt är det borta. Åker där ifrån å ringer ett samtal, "du har svininfluensan min vän, tack fru läkare säger jag" japp å nu sitter jag här å skriver vad som egentligen borde vara ett blogginlägg big_smile

Summa sumarum. De e bara "rycken" och att man förlorar kontrollen av sina rörelser som är jävligt förbannat jobbiga, annars är det bara som en vanlig influensa varken mer elle mindre iallafall för mig.

Tror jag precis haft den med  smile   Dock utan ryckningarna och halluccinationerna  tongue      Men yrsel, feber, hosta (fortfarande kvar), snuva (fortfarande kvar), kallsvettningar (lite kvar)   smile   Mådde rätt dåligt för typ 2 dagar sen men nu är det bättre.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
17 november 2009
Att man blir sjuk av vaccinet är inte ovanligt eller konstigt. Det händer även med vanligt influensavaccin. Jag fick det för nåt år sen då min arbetsgivare var läkare så satt vid deras köksbord och fick nån spruta, blev helsjuk dagen efter och var borta i tre dagar. (Lämpligt nog vaccinerad på en fredag så det var ju min helg som gick åt där, ja...)
Vaccin är trots allt försvagat virus så att man reagerar med att bli sjuk är inte konstigt. Inte heller konstigt med ömhet i armen osv.

Däremot tycker jag som många andra att det är jävligt konstigt att man har kunnat utveckla ett vaccin på så kort tid. Larvigt att vaccinera mot det ena och det andra tycker jag, folk förr i tiden överlevde ju (många dock också ja) men skillnaden i hygien och hälsa in general och framförallt sjukvården mellan då och nu är ju slående.
Jag ser ingen anledning till att vaccinera mig, känner ingen som gjort det och har inte hört folk prata om det heller... (är vi lite efter i Mora??)

Ett fåtal dödsfall får massor av uppmärksamhet i media och så blåses allt upp till en livsfarlig influensa som kommer dra med sig halva sverige i döden. Om folk bara visste hur många som dör DAGLIGEN av diverse sjukdomar och annat så tror jag inte man hade blivit lika upprörd över den där 8-åriga pojken som dog i svininfluensa osv. Hallå, folk dör, det är bara så, ganska naturligt faktiskt. Vi är inte förskonade från att barn och unga där ens i Sverige. Är man gammal eller har försvagat immunsystem så kan även lunginflammation eller en vanlig förkylning vara förödande.

Sen kan jag inte låta bli att bli irriterad, vad har vi haft, 10-talet dödsfall i Sverige pga svininfluensa? Helt plötlsigt finns pengar till att köpa in vaccin till hela befolkningen, dessutom har man ju köpt in mer än nödvändigt nu eftersom man först trodde att alla behövde 2 doser.
Samtidigt dör barn varje sekund i aids/hiv och det finns inte tillräckligt med pengar ens till att utbilda folk i u-länder om hur smittan sprids. Om vaccin mot hiv kunde prioriterats istället hade vi garanterat räddat betydligt fler liv. EXEMPELVIS. För sen finns det många fler sjukdomar och smittor folk drabbas av i världen som är så mkt dödligare än svininfluensa. Men bara för att vi här uppe i det välmående Sverige drabbas av något som tidningarna kan skriva om så dras det genast igång en nationell allomfattande massvaccinering för gud vet hur många miljoner. hmm

/ichi

83 Inlägg
17 november 2009
ZonaX skrev:
baca skrev:
Ramrod skrev:

Tror jag precis haft den med  smile   Dock utan ryckningarna och halluccinationerna  tongue      Men yrsel, feber, hosta (fortfarande kvar), snuva (fortfarande kvar), kallsvettningar (lite kvar)   smile   Mådde rätt dåligt för typ 2 dagar sen men nu är det bättre.

+1 här.. säker på att "ryckningarna" inte var frossa? Jag låg något tillfälle och skakade i hela kroppen också, men utav frossa antar jag.

343 Inlägg
17 november 2009
Kom precis hem efter vaccinationen.. Sprutan kändes ju inte ens. big_smile

331 Inlägg
17 november 2009
Tog den för en halvtimme sen. Lite kittlande i armen är enda biverkningen än så länge.

343 Inlägg
17 november 2009
Nu känns det som att det sitter ett blåmärke där dom stack mig och så känns det som träningsvärk när jag lyfter upp armen.. ^^

557 Inlägg
17 november 2009
Kommer ta min via skolan nästa vecka. Skulle bli på tisdag men vi får se i hurdant skick jag är i på morgonen för jag blir opererad på måndag men annars så blire onsdag.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 november 2009
Fruktansvärt spruträdd så jag får la se tongue Jag for iväg till vårdcentralen i torsdags men blev ombedd att dra åt fanders och återkomma i december... Får se om jag sammlat ihop modet eller kanske en liten stödgrupp tills dess tongue

Rock'n Roll

Studerande
727 Inlägg
18 november 2009
Ramrod skrev:
xXchamXx94 skrev:
Alltså får jag bara säga en sak. Jag hade inte tagit Vaccinet, och då fick jag svininfluensa, men wow mina föräldrar kanske var lite oroliga men va fan, jag hade bara lite feber och förskyld som gick över efter runt 1vecka.  Fan det är inte alls som folk tror, men visst gamla personen och riktigt sjuka kanske inte klarar av, men vafan om man är runt 7-50år så tror jag att man klarar av influensan utan vaccinet. Jag tog vaccinet efter och fick feber igen jag säger bara en sak, det var riktigt onödigt att ta vaccinet. Men nu är jag frisk igen hahah tongue   Men som sagt jag hade Svininfluensan när jag inte hade vaccinet och det blev inget speciellt om det, bara lite sjuk sen över efter 1vecka.

Hur vet du att det var svinflänsan?   Är du helt säker, har du testat dig att det var just det?

Jao, har testat mig.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Sök