baca skrev:
Ramrod skrev:
baca skrev:

Stackarn...
Då måste uppdatera här hur du mår... hjärtslag, svett drpoppar ... allt! Svart på vitt -Va i helvete är svinflänsan för nått... Krya på dig.
Inga problem ska försöka skriva ner hur det är.
Det första jag märkte (onsdags) var att jag började få ont i halsen, ungefär som en vanlig förkylning inte särskilt märkvärdigt, lite yrsel också.
På torsdag morgon hade jag verkligen sketont i halsen plus att jag hade börjat hosta lite grann, fortfarnade särskilt farligt ungefär som en lite jobbigare förkylning, när jag senare var på jobbet märkte jag hur jag började kallsvettas helt plötsligt och mådde stötvis illa å ville spy men det gick inte sen har vi den underbara yrseln som verkligen satte in nu. Kändes som man var full men klar i huvudet.
Men nu kommer det sjukaste av allt jag började få små ryck i armar, ben och huvud nästan som små muskelkramper fast utan smärta. Man ser inte rycken utan det e mer att man märker av dom lite då å då när kanske ena armen gör lite små ryck utan att man kan påverka det. Känns som man inte kan riktigt kontrolera sina rörelser på sånt sätt man vill, fingrar som inte lyder mm.
På Torsdagskvällen började det bli jobbigt både med rycken och nu också rinnande ögon och en djävulsk jobbig torrhosta.
Fredag, Sjukskriven orkade fan inte gå till jobbet. Mådde som en hund plus att yrseln nu gick på högvarv, nu mådde man inte illa pgr av sjukdomen utan att hela världen snurrade så otroligt snabbt. Kallsvettades lite då å då men jag hade ingen särskild feber. Rycken i lemmarna är fan otroliga nu, kan knappt koncentrera mig på vad jag gör utan all kraft går till att försöka bemästra rycken.
Sover mestadelen av dagen, trött som fan..
Lördag, Vaknar och inser att man inte mår ett dugg bättre (kul) dagen är ungefär som fredagen förutom att jag försöker göra nått konstruktivt istället för att bara sitta hemma å rycka som ett annat kryck-mongo. Åker till garaget å börjar spackla på en polares bil, 15 min orkade jag vara där sen satte både yrslen å hungern in. Åkte å käkade sushi (Baaaad idèe) mådde verkligen inte bra nu.. men kan fan inte spy. Tror inte blodtrycket var så bra heller vad man än gör så svartnar det för ögonen och tillsammans med yrslen känns det fan som man håller på svimma, rycken har nu börjat avta sakta men säkert, tyvär har dom ersatts av att det "kittlas" i alla muskler istället men det är inte i närheten av så jobbigt som rycken är. Nu har iofs lungorna börjat säga sitt i det hela, ibland så känns det bara som att luften är slut i lungorna å man måste ta ett flämtande för att inte svimma.
Hjärtat slår ibland dubbelslag också men det inget jag tror beror på sjukdomen då jag ibland får sånt även när jag e frisk så vem vet.
Söndag, varken bättre eller sämre på morgonen utan kör på som vanligt. Åker ut till garaget och är där en stund, känns ganska gött att hålla på med nått istället för att ligga hemma. Dock svettas jag för minsta lilla och bara i ansiktet hmmmm skumt. Nu har man också börjat se lite i syne också, tror man ser nått sen helt plötsligt är det borta. Åker där ifrån å ringer ett samtal, "du har svininfluensan min vän, tack fru läkare säger jag" japp å nu sitter jag här å skriver vad som egentligen borde vara ett blogginlägg

Summa sumarum. De e bara "rycken" och att man förlorar kontrollen av sina rörelser som är jävligt förbannat jobbiga, annars är det bara som en vanlig influensa varken mer elle mindre iallafall för mig.