2410
Sök

Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

1 534 Inlägg
21 november 2009
Ramrod skrev:
varberg skrev:
Ramrod skrev:

Hmmmm.....   Det är bara det att..  Bakterier äter man antibiotika imot...  & Vaccin mot Virus....   
Du borde nog kolla vad det igentlige är för piller du köper...

Innehåller inte vaccinet "influensabakterier"? lr de kallas virus kanske? e ingen expert på området. tabletterna innehåller ju också viruset, fast i mycke mindre dos, så kroppen bygger upp försvaret succesivt i tre veckor istället för att få allt på en gång.

Bakterier är små levande organismer, vet inte i huvet hur stora som är, men ca lika stora som en mänsklig cell.   Virus är inte "levande"   Det är en DNA sträng- eller rättare sagt  RNA.  Samma som DNA fast tvärt om, svårt att förklara..  DNA består av 2 st sammanlänkade rader med aminosyror imellan som i strukturen ser ut som en skruvad dragkedja.   Aminosyrorna har koder  A T G C .. osv .. finns fler. & det är våra Gener. 
En av dom raderna är ett RNA.   & det är vad ett virus är.   Det tar sig in i en levande cell & blandar sig med cellens eget RNA & på så sätt blir mass producerad av cellen tills den kollapsar & miljoner nya Virus RNA kan spridas vidare till nya celler..  & så är smitt sridningen igång...   

Antibiotika inehåller inte bakterier  som vaccin inehåller delar av ett oaktivt virus.  Antibiotika är istället ett ämne som bakterier inte tycker om. som dödar bakterien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Virus
http://en.wikipedia.org/wiki/Bacteria

antibiotika innehåller visst bakterier

"Antibiotika är ett läkemedel som används för att behandla infektioner som har orsakats av bakterier men har dock ingen effekt på virus. Antibiotika kan vara ämnen som har producerats av levande organismer (framförallt svampar och bakterier) och ofta modifierats på kemisk väg."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Antibiotikum

varberg
21 november 2009
Ramrod skrev:
varberg skrev:
Ramrod skrev:

Hmmmm.....   Det är bara det att..  Bakterier äter man antibiotika imot...  & Vaccin mot Virus....   
Du borde nog kolla vad det igentlige är för piller du köper...

Innehåller inte vaccinet "influensabakterier"? lr de kallas virus kanske? e ingen expert på området. tabletterna innehåller ju också viruset, fast i mycke mindre dos, så kroppen bygger upp försvaret succesivt i tre veckor istället för att få allt på en gång.

Bakterier är små levande organismer, vet inte i huvet hur stora som är, men ca lika stora som en mänsklig cell.   Virus är inte "levande"   Det är en DNA sträng- eller rättare sagt  RNA.  Samma som DNA fast tvärt om, svårt att förklara..  DNA består av 2 st sammanlänkade rader med aminosyror imellan som i strukturen ser ut som en skruvad dragkedja.   Aminosyrorna har koder  A T G C .. osv .. finns fler. & det är våra Gener. 
En av dom raderna är ett RNA.   & det är vad ett virus är.   Det tar sig in i en levande cell & blandar sig med cellens eget RNA & på så sätt blir mass producerad av cellen tills den kollapsar & miljoner nya Virus RNA kan spridas vidare till nya celler..  & så är smitt sridningen igång...   

Antibiotika inehåller inte bakterier  som vaccin inehåller delar av ett oaktivt virus.  Antibiotika är istället ett ämne som bakterier inte tycker om. som dödar bakterien.

Oj, blev lite överkurs nu... men tack för infon smile

674 Inlägg
22 november 2009
Iam2fast4U skrev:
Ramrod skrev:
varberg skrev:

antibiotika innehåller visst bakterier

"Antibiotika är ett läkemedel som används för att behandla infektioner som har orsakats av bakterier men har dock ingen effekt på virus. Antibiotika kan vara ämnen som har producerats av levande organismer (framförallt svampar och bakterier) och ofta modifierats på kemisk väg."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Antibiotikum

Du måste vara full eller nått!!    Läs den där texten igen som du hittade..      Antibiotika framställs av främsta svampar, men även andra bakterier..  sant..   Men LÄKEMEDLET antibiotika inehåller inte svamparna eller bakterierna som antibiotikan framställs av...    Bara ämnet dom producerar!

With great freedom comes great responsebility

8 156 Inlägg
22 november 2009
Jag tog sprutan i fredags. Skolsystern hade några doser över så jag hade knappt tid att börja oroa mig. Bara att hoppa in och ta sprutan.

Visserligen tillhör jag en riskgrupp, men jag hade ändå inte tänkt att ta sprutan. Jag anser att skräcken över svininfluensan är överdriven. Av dom som har dött så har ju majoriteten blivit hemskickade från sjukan eller blivit felbehandlade. Eller sökt hjälp försent.

De enda biverkningarna som jag har fått av vaccineringen är att min deltamuskel ser ut att vara på anabola. Den känns lite mörbultat, ungefär som efter att man slagit sig rejält och fått ett stort blåmärke.
Sov lite extra gott i lördags också.

Men även alla skräckhistorier om vaccinet är ju psyko. Vissa tidningar borde vara lite källkritiska.
Känns som om hela världen håller på att gå under.

Oroa er för Tjernobyl istället. Eller Nordkorea.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

841 Inlägg
22 november 2009
sverige är ett mkt renare land än tex afrika så iprincip så får svenskarna lättare än afrikaner ... om ni förstår min mening

635 Inlägg
22 november 2009
sirmiro skrev:
Mindre kul för alla som blir sjuka, men då det handlar om under 100pers som räknas dö utan vaccinet så är det så mycket överdrift att man blir tokig. smile Kan inte sluta tänka på USA 1976. wink

Sen fick en kompis mig att fundera på filmen "I am legend" som har just denna början - ett vaccin som inte genomgått fulla tester. Så vi får väl hoppas att vi slipper det. wink Jag vill inte ha Sverige som en personlig racebana med fri tillgång till bränsle och bilar. Eller jo, kanske...

För er som inte sett kön i Örebro första dagen dag 1 för allmänheten:
http://webbtv.na.se/player/play/104469

Hehe... man skulle kunna tro att det var kön till Leninmausoleet i Moskva under kalla krigets dagar, såg ut att vara alla som bor i Örebro i denna kö !!! lol lol

Sleeper
3 084 Inlägg
22 november 2009
dadooo skrev:
sverige är ett mkt renare land än tex afrika så iprincip så får svenskarna lättare än afrikaner ... om ni förstår min mening

Dem har en helt annan bakteriekultur där än i sverige. För dem kan t.ex. en vanli svensk förkylning vara riktigt allvarlig och ibland dödlig.
Nya sjukdomar är ju alltid farliga första gången, sen har ju immunförsvaret ställt in sig på det.

Angående sprutan så tar man den väl inte för att man är rädd för att dö. Men nu när man får den gratis är det väl lika bra att ta den för att slippa bli sjuk en vecka.

PS. när ska folk lära sig att Afrika INTE är ett land tongue
Senast redigerat av Sushikocken (22 november 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

164 Inlägg
22 november 2009
Jag har vaccinerat mig!

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

Svetsare
3 150 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
Det verkar som om de flesta som vaccinerat sig gjort det pga att dom fått det gratis genom jobbet/skolan.

Hade inte tagit om jag så fick betalt för det.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sleeper
3 084 Inlägg
22 november 2009
ZonaX skrev:
Det verkar som om de flesta som vaccinerat sig gjort det pga att dom fått det gratis genom jobbet/skolan.

Men du får ju nästan betalt för det, du slipper ligga hemma och snora en vecka få en karensdag samt sjukpenning.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Svetsare
3 150 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
Sushikocken skrev:
ZonaX skrev:

Men du får ju nästan betalt för det, du slipper ligga hemma och snora en vecka få en karensdag samt sjukpenning.

Är arbetslös så spela rulle   tongue    Dessutom verkar det vara nåra stycken som legat hemma pga vaccinet också.

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

2 953 Inlägg
22 november 2009
Sushikocken skrev:
dadooo skrev:

Dem har en helt annan bakteriekultur där än i sverige. För dem kan t.ex. en vanli svensk förkylning vara riktigt allvarlig och ibland dödlig.
Nya sjukdomar är ju alltid farliga första gången, sen har ju immunförsvaret ställt in sig på det.

Angående sprutan så tar man den väl inte för att man är rädd för att dö. Men nu när man får den gratis är det väl lika bra att ta den för att slippa bli sjuk en vecka.

PS. när ska folk lära sig att Afrika INTE är ett land tongue

skulle tippa på samtidigt att folket som bor i u.s.a slutar säga att amerika är bästa landet eller säger amerika förhuvud taget åt usa

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

223 Inlägg
22 november 2009
du tar sprutan:

du riskerar att dö om du är i en riskzon, du har stor risk att ligga hemma ett par dagar. även risk för framtida biverkningar.

du skiter i det:

du har chans att få viruset beroende på din omgivning, stannar du hemma mycket och inte är i kontakt med mycket folk så är det ingen stor risk. du riskerar likväl att dö om du redan håller på att dö på dödsbädden. du riskerar att ligga hemma ett tag beroende på hur ditt imunförsvar reagerar.

Men, biverkningen här är att ditt Dna blir starkare och kan klara av framtida/likvärdiga influensor

det som inte dödar det härdar!

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

Lite överallt..
612 Inlägg
22 november 2009
Nej, ska inte ta nån spruta..

Dör ja så lär de väll vara hänt då.

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Hemlös
321 Inlägg
22 november 2009
Tog den för ett par veckor sedan... Ingen big deal.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

AJA Motorsport
450 Inlägg
22 november 2009
drivein skrev:
du tar sprutan:

du riskerar att dö om du är i en riskzon, du har stor risk att ligga hemma ett par dagar. även risk för framtida biverkningar.

du skiter i det:

du har chans att få viruset beroende på din omgivning, stannar du hemma mycket och inte är i kontakt med mycket folk så är det ingen stor risk. du riskerar likväl att dö om du redan håller på att dö på dödsbädden. du riskerar att ligga hemma ett tag beroende på hur ditt imunförsvar reagerar.

Men, biverkningen här är att ditt Dna blir starkare och kan klara av framtida/likvärdiga influensor

det som inte dödar det härdar!

Håller med dig, sen är det ju så att man kan ju inte bli/få något man redan är wink haha skämt sido..

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

4 554 Inlägg
22 november 2009
tog sprutan i fredas  va jävligt skeptisk men har blitt mobror nyss så vill ju inte sabba en unge om man får sjukdommen så fick ta den och är förvånad för sprutan trodde jag skulle va rena döden den kände jag verkligen inte jag är fortfarande förvånad att ja inte ens märke när hon tog den, några biverkningar har ja inte märkt, är ju ingen kärring heller:P

Svetsare
3 150 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
loudness skrev:
tog sprutan i fredas  va jävligt skeptisk men har blitt mobror nyss så vill ju inte sabba en unge om man får sjukdommen så fick ta den och är förvånad för sprutan trodde jag skulle va rena döden den kände jag verkligen inte jag är fortfarande förvånad att ja inte ens märke när hon tog den, några biverkningar har ja inte märkt, är ju ingen kärring heller:P

Man är smittbärare oavsett...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 november 2009
Lite fakta om vaccin H1N1mot svininfluensen, fick höra från info på fransk tv att hållbarhet är endbart 24 timmar från när det tar ut första dosen ur flaska med 10 doser per flaskor, de menas att om det finns 8 doser kvar i en flaska, den måste slängas efter 24 timmar.
om ett vårdcentral på en fredag har kvar innan stängning en flaska med 8 doser kvar, den får inte användas på måndag igen.
Undrar om de gör det!
Om man Googlar på: (H1N1-vaccin logistik), finns flera sidor med info om vaccin.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Makaronborrare
993 Inlägg
23 november 2009
Massvaccinationen verkar ju vara lyckad när Sverige är ett av 3 länder i Europa där smittan sprids snabbast just nu tongue

Sök