Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

blacken
9 november 2009 ·

Engkan skrev:
Någon nämnde att man inte ska lyssna på någon "doktor" som säger att man ska ta vaccinet, men inte alla doktorer påstår att man kan ta vaccinet helt riskfritt.

Det gäller att ta in information från flera källor, men att vara källkritisk. Det är ditt val huruvida du ska vaccinera dig eller ej. Mycket snackas väl i media, men vad säger läkarna och forskarna själva? Min pappa som är läkare AVRÅDER från vaccinet, och jag har frågat om en hel rös argument varför. Jag tänker med andra ord INTE vaccinera mig, skulle jag bli smittad låter jag immunförsvaret ta smällen.

Det är viktigt att veta att inte alla rekommenderar vaccinet.

Lite nyfiken bara, varför avråder han ifrån att vaccinera sig?..

XoniceN
9 november 2009 · 42 Inlägg

Jag ser ingen som helst anledning och ta detta "Trots svin influensan". Så jag kommer inte att ta vaccinet

mulleina
9 november 2009 · 715 Inlägg

jag tog det idag. Och jag tycker att det inte är så farligt mer vaccinet. jag är den fjärde i familjen och bara min bror som blev sjuk med lite huvudvärk. När han vaknade morgonen efter var det över. Men alla reagerar väl olika

Engkan
9 november 2009 · 83 Inlägg

blacken skrev:

Engkan skrev:
Någon nämnde att man inte ska lyssna på någon "doktor" som säger att man ska ta vaccinet, men inte alla doktorer påstår att man kan ta vaccinet helt riskfritt.

Det gäller att ta in information från flera källor, men att vara källkritisk. Det är ditt val huruvida du ska vaccinera dig eller ej. Mycket snackas väl i media, men vad säger läkarna och forskarna själva? Min pappa som är läkare AVRÅDER från vaccinet, och jag har frågat om en hel rös argument varför. Jag tänker med andra ord INTE vaccinera mig, skulle jag bli smittad låter jag immunförsvaret ta smällen.

Det är viktigt att veta att inte alla rekommenderar vaccinet.

Lite nyfiken bara, varför avråder han ifrån att vaccinera sig?..

Fråga på smile Kan inte allt i huvudet, men om jag uppfattat något av det rätt så..

Vaccinet inte testat tillräckligt, och därför okänt hur pass pålitligt det är. Det finns flera steg eller faser för varje vaccin att genomgå innan det släpps ut för människor i allmänheten, som inte utförts pga "tidsbrist". Det är dessutom inte garanterat att du blir helt immun av vaccinet.

Risken att få biverkningar av vaccinet överväger risken att insjukna i självaste influensan, särskilt med tanke på hur lågt dödsantal vi har här i Sverige (5 eller 6?). Ungefär 4 på 1000 dör av smittan, som vid vanlig influensa, men dödssiffran är antagligen lägre eftersom att inte alla fall rapporteras. De som dött har dessutom haft bakomliggande orsaker, såsom hjärtfel och andra kroniska sjukdomar. (Folk har till och med dött i samband med vaccinering, vet inte hur många?)

Innehåller kvicksilver. Den ändå relativt låga mängd, som ungefär motsvarar vad vi utsätts för dagligen, är betydligt mer påtaglig då det tas upp direkt i blodet från sprutan.

Jag kan ju be om fler punkter, detta är inte alla, men kanske de starkaste argumenten.

Mercedes CLS 63 AMG "Kleemann K4" (2012)
Martin 9-3 Fisketokig
9 november 2009 · 2 997 Inlägg

expect1991 skrev:
Nu är jag osäker igen, f*n. Båda sidor är hel säkra på sin sak och läkarna säger olika. Vem f*n ska man lyssna på? Jag själv säger instinktivt nej menmen...

Så länge du inte tagit sprutan kan du ångra dig och ta en. Svårare om du tagit sprutan och ångrar dig då wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 november 2009 · 10 427 Inlägg

Var inte själva syftet med vaccinet delvis att massvis med folk inte skulle bli sjuka samtidigt
eftersom denna influensan smittades mer än de vanliga?

Engkan
9 november 2009 · 83 Inlägg

steifan skrev:
Var inte själva syftet med vaccinet delvis att massvis med folk inte skulle bli sjuka samtidigt
eftersom denna influensan smittades mer än de vanliga?

Stämmer bra det. Men riktigt så enkelt är det inte.

Mercedes CLS 63 AMG "Kleemann K4" (2012)
Seth
9 november 2009 · 3 354 Inlägg

Snabbfråga. kan man vara smittbärare fastän man vaccinerat sig?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
dahboy
9 november 2009 · 1 002 Inlägg

Seth skrev:
Snabbfråga. kan man vara smittbärare fastän man vaccinerat sig?

Ja.

...
Seth
9 november 2009 · 3 354 Inlägg

dahboy skrev:

Seth skrev:
Snabbfråga. kan man vara smittbärare fastän man vaccinerat sig?

Ja.

ok då finns det verkligen ingen uns av anledning  för mig att ens överväga sprutan/sprutorna

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
erixon89
9 november 2009 ·

Hatar sprutor mår dåligt bara av att tänka på skiten..

Svamp3n Livsnjutare
9 november 2009 · 155 Inlägg

Tog min idag efter ett tags velande.   läste även att en 14 årig kille hamnat i respirator där dom misstänker svininfluensa, han är 4:e offret som ligger i respirator och var inte enns i riskgruppen. men men , nu är sprutan tagen och går bara att hoppas på det bästa wink. upp till var och en att ta skiten ju ;P

BMW 318 "Rusty" (1991)
CrilleD
10 november 2009 · 831 Inlägg

Fast man kan väl fortfarande drabbas av svininfluensan någon vecka efter att man tagit vaccinet har jag hört. Men man får väl hålla tummarna att man inte råkar ut för den under den lilla tiden.

Bjare
10 november 2009 · 945 Inlägg

Tog sprutan idag. Nålen är säkert 4cm lång och hela ska dessutom in, rätt in!
Hur länge sen det är - drygt 3-4timmar sen nu.

lite spännande faktiskt då jag är lika röd som en tomat där ja fick nålen.
får man den i en muskel? därför min muskel skriker av smärta när den används. big_smile

Men nu ska vi inte kärringa oss kring sprutan, ja överlevde!

fick reda på att man kan vara smittbärare även om man fått nålen i armen.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
PlatinumRacing
10 november 2009 · 597 Inlägg

Bjare skrev:
Tog sprutan idag. Nålen är säkert 4cm lång och hela ska dessutom in, rätt in!
Hur länge sen det är - drygt 3-4timmar sen nu.

lite spännande faktiskt då jag är lika röd som en tomat där ja fick nålen.
får man den i en muskel? därför min muskel skriker av smärta när den används. big_smile

Men nu ska vi inte kärringa oss kring sprutan, ja överlevde!

fick reda på att man kan vara smittbärare även om man fått nålen i armen.

Du vet väl att de avråder folk som tagit sprutan från att anstränga sig utöver det vanliga dvs träna och bära tunga saker i 2 dagar from det att man tagit sprutan.

Bjare
10 november 2009 · 945 Inlägg

PlatinumRacing skrev:

Bjare skrev:
Tog sprutan idag. Nålen är säkert 4cm lång och hela ska dessutom in, rätt in!
Hur länge sen det är - drygt 3-4timmar sen nu.

lite spännande faktiskt då jag är lika röd som en tomat där ja fick nålen.
får man den i en muskel? därför min muskel skriker av smärta när den används. big_smile

Men nu ska vi inte kärringa oss kring sprutan, ja överlevde!

fick reda på att man kan vara smittbärare även om man fått nålen i armen.

Du vet väl att de avråder folk som tagit sprutan från att anstränga sig utöver det vanliga dvs träna och bära tunga saker i 2 dagar from det att man tagit sprutan.

Har jag faktiskt inte hört något om, hur vet du det?

Undrar om det är inräknat i den förbjudna ansträngningen att såga ner 600st granar roll

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
PlatinumRacing
10 november 2009 · 597 Inlägg

Bjare skrev:

PlatinumRacing skrev:

Bjare skrev:
Tog sprutan idag. Nålen är säkert 4cm lång och hela ska dessutom in, rätt in!
Hur länge sen det är - drygt 3-4timmar sen nu.

lite spännande faktiskt då jag är lika röd som en tomat där ja fick nålen.
får man den i en muskel? därför min muskel skriker av smärta när den används. big_smile

Men nu ska vi inte kärringa oss kring sprutan, ja överlevde!

fick reda på att man kan vara smittbärare även om man fått nålen i armen.

Du vet väl att de avråder folk som tagit sprutan från att anstränga sig utöver det vanliga dvs träna och bära tunga saker i 2 dagar from det att man tagit sprutan.

Har jag faktiskt inte hört något om, hur vet du det?

Undrar om det är inräknat i den förbjudna ansträngningen att såga ner 600st granar roll

Var nere o skrev upp mig för sprutan och kompisen fick sin och då sa de det till oss.

Nja 599 granar är ok men 600 är en gran för mycket lol

Ramrod
10 november 2009 · 674 Inlägg

http://www.svininfluensan.com/

Tycker verkligen alla ska läsa så mycket ni bara kan om den här jävla hysterin..   Det är på allvar nått skumt med allt med svinfebern att göra..

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Moparboy440
10 november 2009 · 4 682 Inlägg

jag har inte varit sjuk på 5 år ,så nej jag väljer att inte riskera att sabba mitt imunförsvar genom att injektera en massa skit i kroppen på mig.

Ramrod
10 november 2009 · 674 Inlägg

Med sprutan kan man fortfarande bli sjuk, & vara smittbärare,,  plus att "vaccinet" inte är ett riktigt vaccin. Det innehåller direkt livsfarliga gifter, Helt o testat & provat..   Detsutom den biten i vaccinet som ska vara ett vaccin.. är inte virus strängar av svin febern..  det är nått annat som "liknar" svin febern..  & det är en DIREKT chansning på att det här på allvar antagligen inte funkar..

Gifterna i "vaccinet" är till för att "boosta upp" kroppens eget imunförsvar som en åtgärd för att stammen antagligen inte kommer att funka... Det hela är med andra ord en sken mannöver för att få folk att tro att det är ett riktigt vaccin?? 


Även om du tar vaccinet.. med anledning vad jag har lärt mig om vaccinet..
så kan du fortfarande bli sjuk & du är 100% smittbärare iallafall..
Det är alltså helt ogjort att vaccinera sig.. & detsutom gått på hysterin & samtidigt fått alla gifterna i sig... som boost för ditt eget imunförsvar .. för att troligtvis funkar inte virus stammen i vaccinet mot svin flänsan-  för det är inte samma virus...  Alltså helt värdelöst vaccin..
dom som HAR tagit vaccinet har bevisligen fått andra livsfarliga biverkningar.... Undra på att tillverkarna har fått total ansvarsfrihet & avtalet med dom & staten är hemligstämplat... Hmmmm?????


Jag har en teori till masshysterin..

Största  anledningen till hysterin är att svin flänsan är "NY"  det är den största annledningen..
Dom andra flänsorna är gammla & man vet att dom dödar 250- 500 000 pers / år... där göres inga vaccinationer överhuvudtaget...   Varför ????

Då har dom antagit - bara för att den är ny & okänd- kopplar dom den till att folk inte har resistens mot svin flänsan.. &  KATCHING!! --- drar upp dödigheten till ÖVER 500 000 personer / år.. för att den är ny, okänd  & folk inte har restisens mot den.. som mot dom vanliga flänsorna..

Det är därför det är sån jävla hysteri..

Senast redigerat av Ramrod (10 november 2009)

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang