Lindriga parkeringsskada, vad ska man göra?

zzzoder
15 oktober 2009 · 358 Inlägg

Var precis och tränade och när jag kom ut därifrån så märker jag att jag är jäävligt inparkerad bakifrån och framifrån.. 1 dm ibak och 3-5 cm i fram, varav bilen i fram har krok och har backat in i min bil, regplåten (enligt vittne) ett antal gånger.

När jag börjar utforska bilen så ser jag att bilen backat in i min regplåt och jag blir skitförbannad, "bara" en lätt buckla i regplåten och att den tryckts in lite i nederkant.. men medans jag står och inspekterar bilen så kommer en kille ut ifrån en restuarang då han berättar att de var en kvinna som körde bilen och hon backade in i min bil ett antal gånger och sedan hoppade ur och sprang in på gymmet....

Kärringen har inte satt någon lapp el dyligt på min bil.. fick "vittnes upg." som jag sparat. Har ringt upp kärringen och hon psåtår att hon inte ens märkte av att hon backat in i min bil...

Jag sykar mig som fan över att de blivit buckla i plåten, men andra skulle säkert se de som obetydligt...

vad ska jag göra?.. kärringen ska ringa upp mig imorgon igen så ska även hon titta på det.. ska jag skriva skadeanmälan på de eller ska jag försöka lösa de privat? eller ska jag bara släppa det?..

Vad kan en sådann skada kosta att åtgärda på verkstad... så att jag har något o säga till kärringen... ?

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
FireTraXX DFFL
15 oktober 2009 · 9 020 Inlägg

Ifall det bara är en buckla i regplåten så be henne om 60kr.
Vill du vara jävlig så skickar ni in en skadeanmälan så får hon pröjsa sin självrisk.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
zzzoder
15 oktober 2009 · 358 Inlägg

vet ju inte heller hur det ser ut bakom plåten.. och iomed att hon verka så nonchalant så vill jag gärna att hon får ett helvete.. om hon inte märker när hon backar på en annan bil ett antal gånger då ska hon fan inte ha bil heller..

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Aga_Diff Bärs!
15 oktober 2009 · 3 456 Inlägg

Precis, det handlar om 60spänn. Är det nått problem egentligen?
En ursäkt hade räckt för min del...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
volvodrifter
15 oktober 2009 · 342 Inlägg

skulle jag vara dej så skulle jag beställa en ny regplåt av vägverket kostar 60kronor och monteringen gör en som vet vilken ände på skruvmejseln som man ska använda...  olyckor händer vissa är ärliga och andra inte...

J-P-R DO IT LOW STYLE
15 oktober 2009 · 1 342 Inlägg

Om jag förstår det rätt så flippar du över en buckla i reg. plåten? Och jag som trodde jag var känslig...

zzzoder
15 oktober 2009 · 358 Inlägg

med tanke på att bilen inte har en enda buckla i övrigt så ska jag fan inte ha en i plåten heller..

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
t5henke
15 oktober 2009 · 111 Inlägg

Så länge det inte hänt något bakom plåten, så be om 60 spänn eller köp en regpålåt. Sen be kärringen dra åt helvete.

volvodrifter
15 oktober 2009 · 342 Inlägg

det ända som finns innanför e plast och innanför det så e det ca 30cm te första kylet och skulle detta vara skadat skulle det även finnas lackskador på stötfångaren.. köp en ny regplåt och montera och se glad ut... inget att gräma sig på...

Jokke_
15 oktober 2009 · 453 Inlägg

Det handlar väl ändå om att man inte backar på någon och sedan skiter i det även om det bara är nummerplåten som blivit skadad. Dålig stil och nonchalant

t5henke
15 oktober 2009 · 111 Inlägg

Visst fan är det dålig stil , Hon skulle ju kunnat säga till och gett honom pengar till en plåt visst men folk skiter i andras saker, prova parkera bilen på en ica maxi parkering en lördag. Skulle aldrig våga köpa en helt ny bil då vågar man inte parkera någon stans.

Muttley
15 oktober 2009 ·

500 tycker jag du ska begära. Har hon nöjet att trycka till din plåt ska hon betala ordentligt för nöjet.

Rquired Allmänt envis
15 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Tycker hon skall ersätta dina omkostnader och en liten summa för att du behövde ta dig tid till detta, det finns tyvärr en hel del idioter där ute som tycker att man får acceptera skador på sin bil.

Har varit med om att en kärring slog hål på lacken på en 30min gammal bil när hon skulle öppna dörren, och vägrat ersätta detta med motiveringen att "den kommer få sina skavanker till slut ändå, var så säker" Först när vi hotade om att gå vidare gick kärringen med på att ersätta oss, blir förbannad än idag när jag tänker på det. Vilken attityd vissa har alltså yikes

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Skalman
15 oktober 2009 · 508 Inlägg

Hade jag varit dig så hade jag skickat in en skadeanmälan för märker man inte att man har backat in i något så är det dags att lära sig en läxa för vem vet hon kanske inte hade märkt när hon står stilla och börjar backa att någon skulle gå i mellan din bil och hennes bil och kör på någon i stället.

Det är vad jag tycker.

bmx
15 oktober 2009 · 7 100 Inlägg

sak samma om de inte vart nån stor skada eller ej,det är ju fortfarande förjävligt att dom inte lämmnar en lapp eller hör av sej typ

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
volvodrifter
15 oktober 2009 · 342 Inlägg

blev själv utsatt för ett kraftigt dörrslag på min bmw men han motiverade det bara att jag inte sett något.. (vittnen fanns)  men det fick jag själv bekosta då det las ned av försäkringsbolaget..

LoudPipes
15 oktober 2009 · 58 Inlägg

Det kan ju blivit skador bakom nr plåten, men det är ju lätt att kolla. Är det inte mer än plåten så kan hon ju få välja mellan att ge dig 500kr eller betala en skälvrisk på 3000kr.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?
Rock-Star
16 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

zzzoder skrev:
Var precis och tränade och när jag kom ut därifrån så märker jag att jag är jäävligt inparkerad bakifrån och framifrån.. 1 dm ibak och 3-5 cm i fram, varav bilen i fram har krok och har backat in i min bil, regplåten (enligt vittne) ett antal gånger.

När jag börjar utforska bilen så ser jag att bilen backat in i min regplåt och jag blir skitförbannad, "bara" en lätt buckla i regplåten och att den tryckts in lite i nederkant.. men medans jag står och inspekterar bilen så kommer en kille ut ifrån en restuarang då han berättar att de var en kvinna som körde bilen och hon backade in i min bil ett antal gånger och sedan hoppade ur och sprang in på gymmet....

Kärringen har inte satt någon lapp el dyligt på min bil.. fick "vittnes upg." som jag sparat. Har ringt upp kärringen och hon psåtår att hon inte ens märkte av att hon backat in i min bil...

Jag sykar mig som fan över att de blivit buckla i plåten, men andra skulle säkert se de som obetydligt...

vad ska jag göra?.. kärringen ska ringa upp mig imorgon igen så ska även hon titta på det.. ska jag skriva skadeanmälan på de eller ska jag försöka lösa de privat? eller ska jag bara släppa det?..

Vad kan en sådann skada kosta att åtgärda på verkstad... så att jag har något o säga till kärringen... ?

gör en anmälan hos ditt försäkringsbolag samt ange att du har utomstående vittnen.
de kommer iaf dra pengar från henne.
bättre att låta ditt försäkringsbolag ta det då hon fått chansen att lägga 60kr för en ny skylt eller vad det nu än kostar.

gamlingen
16 oktober 2009 · 5 198 Inlägg

Hör hon inte av sej så anmäl henne för smitning.. DÅ blir det dyrt för henne. kan till o med mista körkortet för det .

Mortalis VW-nörd?
16 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

gamlingen skrev:
Hör hon inte av sej så anmäl henne för smitning.. DÅ blir det dyrt för henne. kan till o med mista körkortet för det .

Tycker de me, även om de bara handlar om 60kr, men hon backade ju tydligen in i TS bil upprepade gånger, så hon verkar ju behöva lära sig en läxa, alltså bör de gå vidare till mer än 60kr och klapp på axeln enligt mig.
Nästa gång kanske hon backar in i någon annans bil här, som inte har regplåten placerad där hennes dragkrok träffar...kan ju ge sig fan på att hon sticker även denna gång

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang