Där står att läsa att man kan chippa sin 850 GLT för 3000 kr och få ut +18 hk och + 20nm
Tycker detta låter ganska bra.. men funkar det? Har hört att dom som chippar sina sugbilar ofta knappt märker skillnad eller att bilen går som ett spann skit efter..
Så hur ligger det till? Är det ens värt det?
// Johan
En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
inte värt det då dessa stackars 20nm inte kommer kännas mer än första gången du gasar... sen blir du besviken att det inte gjorde mer skillnad än att du blev 3tusen kr fattigare =P
Jag chippade min pärla med chip från Hi-Tuning. Det är är visserligen en 740 GLT 16V, men motorkaraktären och effekten är snarlik. Betalade iofs bara 2000kr för mina chip
Ger antagligen höjd effekt (finns lite verklighetsexempel där chippade sugisar fått runt 15hk maxhöjning i ett register), men det är inget du har någon speciell nytta av då du inte inte får någon märkbart bättre acceleration.
Bättre att lägga 3000kr på ett par sportstötdämpare, ett par nya däck, eller någon krängningshämmarsats för det ger definitivt mera feedback
Har du redan köpt "allting" till bilen så kan en chippning vara ett alternativ.