linuskillen skrev:
Hej, jag har fått ett nytt intresse, folkrace. jag har varit o kollat på ett race på svambanan i tomelilla. nu vill jag själv börja och vet att man självklart behöver bil. men då kommer problemet, jag har ingenstans att ha bilen. vi bor i en lägenhet och har inget garage eller annat utrymme att ha bilen jag har tänkt skaffa, så jag undrar om det fins någon verkstad eller liknande som kan sponsra en med ett garage utrymme för bilen. om det är någon som vet något så svara gjärna och tack för alla svar i förskott!
P.S, om garaget har något krav på vad det är för bil, så har jag tänkt skaffa en opel kadett

Ska försöka att inte vara så negativ. Men vet du hur folkrace går till m.m? Efter varje race så får du lägga ett anbud på en bil m.m.
Det är ju inte så stora summor det handlar om.
http://sv.wikipedia.org/wiki/FolkraceEller hade du tänkt att ford skulle sponsra dig med en WRC-bil?
I övrigt, gå in hos en del lokala bilrelaterade företag och fråga om sponsring. Kanske ringa runt hos hyresvärdarna och se om de har några garage lediga någonstans mot att du sätter upp lite logos på bilen m.m.
Som det gäller med allt med sponsring så är det mycket enklare att visa upp sina resultat/arbete/framgångar för att få sponsorn att sponsra med något. Man vill ju inte ha sitt företagsnamn synligt bland förlorarna... Så du får nog satsa lite privat själv först tills det går bra för dig.
Lycka till!