Argumentera varför man ska förbjuda alkohol

Abeed Pekabow i can see u
20 oktober 2009 · 644 Inlägg

jag som rubriken tala.

varför tycker ni att det ska förbjudas.
varför inte

- förbjuder man alkoholen så förminskar brottsligheterna några % .
vad finns mer och vad e eran argument mot det?

Seth
20 oktober 2009 · 3 354 Inlägg

+trafiksäkerhet?. färre fyllon på vägen,

- Många krögare som får stänga igen. "färre" jobb

Senast redigerat av Seth (20 oktober 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Abeed Pekabow i can see u
20 oktober 2009 · 644 Inlägg

alltså mindre brottsligheter,
mer smugling? mindre jobb

kolvas
20 oktober 2009 · 4 001 Inlägg

hur fan ska torra svenskar umgås om vi inte får dricka sprit?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Mortalis VW-nörd?
20 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

Så teoretiskt sett så kan vi minska arbetslösheten genom att sänka priserna på sprit? tongue
Är inte emot de, men är emot hetsjakten på alla snusare och rökare.
Finns liksom inte så många brott som är nikotin- relaterade som det finns alkoholrelaterade tongue Så brottsligheten skulle ju minska, vilket skulle frigöra pengar (försäkringsbolag som får betala ersättningar, mindre socialbidragstagare (alkisar), mindre jobb för polisen, rehabiliteringskostnader, sjukvårdskostnader), och dessa pengar hade väl kunnat användas till roligare saker.
T.ex. skapa jobb tongue Eller fixa en ordentlig sjukvård osv osv.

Samtidigt drar alkoholskatten in rätt sköna slantar, så de e väl lite skitsamma, sup ihjäl er ni som vill tongue

loudness
20 oktober 2009 · 4 554 Inlägg

hujja kommer kännas högstadiedisco varje gång man ska ut på krogen, enda man kan köpa i baren är jordnötter och cola

Abeed Pekabow i can see u
20 oktober 2009 · 644 Inlägg

loudness skrev:
hujja kommer kännas högstadiedisco varje gång man ska ut på krogen, enda man kan köpa i baren är jordnötter

det är ju skadligt och dricka.  varför göra ngt som skadar ,
är utekvällar= alkohol ?

MilleN
20 oktober 2009 · 9 108 Inlägg

Kanske införa vitboken eller motboken eller vad det hette igen wink Ransonering..

Jag är emot det då jag gärna tar mig ett järn då och då roll

Tycker faktiskt lite tvärtom, att man borde få sälja upp till 5,0% i affärer men för drycker över det måste man till systemet. Hade förenklat min värld avsevärt i alla fall roll

blacken
20 oktober 2009 ·

Djävla förbudsivrar samhälle vi har skaffat oss. Lär folk att hantera saker och ting på ett korrekt och ordentligt sätt istället!..

Brandis Diktator
20 oktober 2009 · 968 Inlägg

anledningen till att alkohol inte har blivit förbjuden är för att arbetarna ska klara av att slita år ut och år in i fabrikerna. om man kan supa sig full och glömma sina bekymmer så känns mer okej att gå till jobbet eftersom botemedlet mot allt jävla skit serveras på flaska. underbart! det kan också komma i form av antidepressiva piller, men tror det bara är vi ungdomar som håller på med sånt

blacken
20 oktober 2009 ·

Brandis skrev:
anledningen till att alkohol inte har blivit förbjuden är för att arbetarna ska klara av att slita år ut och år in i fabrikerna. om man kan supa sig full och glömma sina bekymmer så känns mer okej att gå till jobbet eftersom botemedlet mot allt jävla skit serveras på flaska. underbart! det kan också komma i form av antidepressiva piller, men tror det bara är vi ungdomar som håller på med sånt

Japp! http://www.youtube.com/watch?v=sHzix40nzVY ..
speciellt vid 2.01 ungefär smile

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
20 oktober 2009 · 661 Inlägg

kolvas skrev:
hur fan ska torra svenskar umgås om vi inte får dricka sprit?

Eller hur, så sant så sant.

Varför skall man förbjuda det överhuvud taget? Brottsligheten hade snarare gått upp för alla hade blivit så fly förbannade på varandra då ingen har någon som helst last i livet.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
FireTraXX DFFL
20 oktober 2009 · 9 020 Inlägg

Varför förbjuda?

Gick ju inte så jävla bra under depressionen i USA...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
bollen1986
20 oktober 2009 · 3 714 Inlägg

Att förbjuda alkohol skulle nog minska en del saker

- Rattonykterhet
- misshandel (många misshandelsfall händer just i samband med alkohol)
- Polisens arbete så dom kan lägga energin där det behövs (typ visa sig ute på ägarna)
- brottsighet överlag

men nej förbjuda alkohol skulle inte funka då jag tror att det skulle smugglas in mera från te.x danmark och tyskland.

Vad ska man göra en fredagkväll med polarna om man inte kunde gå på krogen å ta en öl eller två? sitta hemma och dricka saft och kolla film då?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
20 oktober 2009 · 1 898 Inlägg

blacken skrev:
Djävla förbudsivrar samhälle vi har skaffat oss. Lär folk att hantera saker och ting på ett korrekt och ordentligt sätt istället!..

Där håller jag med!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
IceEyes Varningar: För många..
20 oktober 2009 · 2 552 Inlägg

Man slipper bakfyllan?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Decibel
20 oktober 2009 · 2 911 Inlägg

Förbjuda alkohol kommer inte ske närmsta 100 åren iaf.

Däremot att ha lagparagrafer som i usa med bl.a. internet/datoranvändande.
Begår man brott med datorn kan man få förbud, bryter man förbudet blir det fängelse.

En lösning på detta just gällande alkoholrelaterade brott skulle nog vara på sin plats, men ändå satsa mer på vården då just de som dricker mycket inte kan hantera det.

Kvinnimisshandeln skulle sjunka
Singelolyckorna skulle minska med 41% (av ett totalt förbud, källa: NTF)
Olyckor med dödlig utgång skulle minsta med 27% (av totalt förbud, källa: NTF)
Vardagsbrottsligheten skulle minska, misshandel, inbrott, skadegörelse o.s.v.

steifan DR!FTT3KN!K3R
20 oktober 2009 · 10 427 Inlägg

Gillar reklambilder från 1922 när det var folkomröstning angående alkoholförbud i Sverige.
51% röstade emot och 49% för (nära wink).

Emot förslaget om alkoholförbud:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Kr%C3%A4ftor_kr%C3%A4va_dessa_drycker.jpg

För förslaget om alkoholförbud:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Avl%C3%B6ningsafton_-_R%C3%B6sta_ja%21_1922.jpg

cool

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Grabber Dagdrömmare
20 oktober 2009 · 2 836 Inlägg

Varför förbjuda sprit? För att visa kan inte hantera den?
Då borde all biltrafik förbjudas också för många klarar inte av köra sin bilar...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
blacken
20 oktober 2009 ·

steifan skrev:
Gillar reklambilder från 1922 när det var folkomröstning angående alkoholförbud i Sverige.
51% röstade emot och 49% för (nära wink).

Emot förslaget om alkoholförbud:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … rycker.jpg

För förslaget om alkoholförbud:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 1_1922.jpg

cool

Bilden med trappan känns bekant, på något underligt sätt..big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang