Stenkastning mot poliser i Rinkeby

Timjoh
30 oktober 2009 · 453 Inlägg

blacken skrev:

Timjoh skrev:

blacken skrev:

Hårdare straff är inte medicinen som behövs, utan viljan att efterleva lagar och regler i/hos gemene man saknas, även smågrejor i det hänseendet påverkar folk.
Även att det ställs hårda krav på invandrare att följa våra lagar, seder och bruk speciellt dom oskrivna, och att politiker skaffar sig det modet att slänga ut dom som på ett mer än flagrant sätt konstant och medvetet bryter mot våra lagar och seder..

Då tycker jag dom kan ändra lagarna då för om lagen sattes för 80 år sen säger vi så var det kanske 1 procent av sveriges befolkning som var invandrare och den procenten var hårt arbetande för det då fanns jobb, laglydiga invandrare och nu lever vi i 2000 talet där stor del av sveriges befolkning just är invandrare och det kommer in o stora mängde samt att det knapps finns jobb för folk som redan bor i landet, hur ska vi då kunna ge jobb till invandrare så dom kan ha något att göra och ha råd att ha sina barn i skolan och ge dom en bra uppväxt i sverige om inte ens vårt eget folk kan få jobb?

Ändrar lagarna, om det nu finns såna lgar, vi lever inte på stenålder, bara att vakna upp och se att det står 2009 saker måste förändras nu inte om fler år för då kanske det är för sent och vi lever i en värld av fattig dom och krig pga att sverige inte tog tag i det från början, kanske kommer bli så i framtiden vad vet jag.

Visst en del (massa) lagar behöver att "justeras" litegranna, men är ändå övertygad om att för att få en förändring så krävs det en, i skallen hos gemene man, dvs att ALLA börjar att vara hederliga så gott det går. Att folk och fä slutar med småförseelser att dom "dra sitt strå till stacken" i det hänseendet typ var hederlig i allt, sluta upp med det sk: godkända småmyglet som är socialt vedertagen praxis här och där hos folk..

Ja klart att alla måste skärpa till sig ordentligt. men! jag tycker ielefal att sverige ska ta sig i kragen och kunna sätta ner foten ändra på det som ska ändras fixa jobb så alla invandrare kan ha ett jobb sköta sin familj. Tycker att invandrar föräldrar värkar ha ricktigt dålig kol på vad deras ungar är.
det ska till en skärpning i största almänheten!

Men jag förstår inte tlx usa där snackar vi mycket invandrare, invandrarna älskar usa det är deras land om dom så bott i en by i irak så är det deras land dom är stålta över usa! men här i sverige, får man höra
"jävla cp land, skit regering, fan vad lite pengar vi får, hata polisen bla bla bla"  Varför kan dom inte bli stålta när dom kommer hit dom har mat dom har ett hus som inte blir sönder skjutet dom kan gå ut på gatan utan att vara rädd för något. Dom bårde visa tacksam het i första hand för då kommer alla svenskar runt om kring, vara änu snällare tbx en vad vi redan är.

Vi ändrar allt efter dom ser inte folk det elle är det bara jag som är extremt petig, ta tlx där jag bor en liten by skolan har alltid gott till kyrkan varje skol avslutning varje jul påsk osv i alla jävla år! men nu har kommit några utländska till skolan 2-3 st. Nu får dom inte gå till kyrkan som dom gjort i alla år, för dom 2-3 st har annan religion.  Liksom vad fan är det på väg, ska VI helt plötsligt börja ändra på VÅRAT land för att DOM kommer hit? Det är inte hur jag tycker det ska vara. Sen man får inte visa sin svenska flagga men får inte gå runt i en sverige tröja för då är man rasist eller så är det stötande mot folk med andra religioner. här i halmstad tlx när det var något land som många invandrare kom ifrån, dom körde runt med bilarna och körde ut flaggor ur fönsterna och skrek osv osv Ingen sa något.
Men har man en sverige tröja i skolan som jag råkade ut för, för att sverige spelade fotboll den dagen så fick man ta av den för att det var kränkande för andra religioner.
Sont gör mig arg som fan! men men listan kan göras lång.

En bra hjälp på vägen för att just invandrare inte ska kallas invandrare utan svenskar är.
kommer dom hit ska dom gå efter våra reglar, våra traditioner. gillar dom inte gå till kyrkan på julen som alla andra barn kanske vill göra innan dom får ju lov, stanna hema den dagen då.

Dom ska sköta sig och visa respeckt för att dom har fott en chans att kunna bli över 30 år och inte sönder bombade eller dör av svält.

Jag är inte rasist, utan bara väldigt iriterad på vart fan sverige är på väg!

Timjoh
30 oktober 2009 · 453 Inlägg

Timjoh skrev:

blacken skrev:

Timjoh skrev:

Då tycker jag dom kan ändra lagarna då för om lagen sattes för 80 år sen säger vi så var det kanske 1 procent av sveriges befolkning som var invandrare och den procenten var hårt arbetande för det då fanns jobb, laglydiga invandrare och nu lever vi i 2000 talet där stor del av sveriges befolkning just är invandrare och det kommer in o stora mängde samt att det knapps finns jobb för folk som redan bor i landet, hur ska vi då kunna ge jobb till invandrare så dom kan ha något att göra och ha råd att ha sina barn i skolan och ge dom en bra uppväxt i sverige om inte ens vårt eget folk kan få jobb?

Ändrar lagarna, om det nu finns såna lgar, vi lever inte på stenålder, bara att vakna upp och se att det står 2009 saker måste förändras nu inte om fler år för då kanske det är för sent och vi lever i en värld av fattig dom och krig pga att sverige inte tog tag i det från början, kanske kommer bli så i framtiden vad vet jag.

Visst en del (massa) lagar behöver att "justeras" litegranna, men är ändå övertygad om att för att få en förändring så krävs det en, i skallen hos gemene man, dvs att ALLA börjar att vara hederliga så gott det går. Att folk och fä slutar med småförseelser att dom "dra sitt strå till stacken" i det hänseendet typ var hederlig i allt, sluta upp med det sk: godkända småmyglet som är socialt vedertagen praxis här och där hos folk..

Ja klart att alla måste skärpa till sig ordentligt. men! jag tycker ielefal att sverige ska ta sig i kragen och kunna sätta ner foten ändra på det som ska ändras fixa jobb så alla invandrare kan ha ett jobb sköta sin familj. Tycker att invandrar föräldrar värkar ha ricktigt dålig kol på vad deras ungar är.
det ska till en skärpning i största almänheten!

Men jag förstår inte tlx usa där snackar vi mycket invandrare, invandrarna älskar usa det är deras land om dom så bott i en by i irak så är det deras land dom är stålta över usa! men här i sverige, får man höra
"jävla cp land, skit regering, fan vad lite pengar vi får, hata polisen bla bla bla"  Varför kan dom inte bli stålta när dom kommer hit dom har mat dom har ett hus som inte blir sönder skjutet dom kan gå ut på gatan utan att vara rädd för något. Dom bårde visa tacksam het i första hand för då kommer alla svenskar runt om kring, vara änu snällare tbx en vad vi redan är.

Vi ändrar allt efter dom ser inte folk det elle är det bara jag som är extremt petig, ta tlx där jag bor en liten by skolan har alltid gott till kyrkan varje skol avslutning varje jul påsk osv i alla jävla år! men nu har kommit några utländska till skolan 2-3 st. Nu får dom inte gå till kyrkan som dom gjort i alla år, för dom 2-3 st har annan religion.  Liksom vad fan är det på väg, ska VI helt plötsligt börja ändra på VÅRAT land för att DOM kommer hit? Det är inte hur jag tycker det ska vara. Sen man får inte visa sin svenska flagga men får inte gå runt i en sverige tröja för då är man rasist eller så är det stötande mot folk med andra religioner. här i halmstad tlx när det var något land som många invandrare kom ifrån, dom körde runt med bilarna och körde ut flaggor ur fönsterna och skrek osv osv Ingen sa något.
Men har man en sverige tröja i skolan som jag råkade ut för, för att sverige spelade fotboll den dagen så fick man ta av den för att det var kränkande för andra religioner.
Sont gör mig arg som fan! men men listan kan göras lång.

En bra hjälp på vägen för att just invandrare inte ska kallas invandrare utan svenskar är.
kommer dom hit ska dom gå efter våra reglar, våra traditioner. gillar dom inte gå till kyrkan på julen som alla andra barn kanske vill göra innan dom får ju lov, stanna hema den dagen då.

Dom ska sköta sig och visa respeckt för att dom har fott en chans att kunna bli över 30 år och inte sönder bombade eller dör av svält.

Jag är inte rasist, utan bara väldigt iriterad på vart fan sverige är på väg!

10 invandrare som gör dåliga saker drar alla andra 100 st över samma kant! så ni som gör sånt här mot polisen borde tänka på det, ni ger alla andra invandrare som är hederliga dåligt ryckte!

pale Mensa -09
30 oktober 2009 · 132 Inlägg

det skjuts för lite wink

Röda bilar är SNABBAST!
s_cehlin Mensa -09
30 oktober 2009 · 182 Inlägg

pale skrev:
det skjuts för lite wink

Åt helvete för lite wink

Jag är så smart så jag får smarta människor att känna sig utvecklingsstörda
Navkapsel
2 november 2009 · 4 637 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5900531.ab

Senast redigerat av EmilHammarlund (2 november 2009)

blacken
2 november 2009 ·

s_cehlin skrev:

pale skrev:
det skjuts för lite wink

Åt helvete för lite wink

Ammunition är dyrt..

blacken
2 november 2009 ·

Nu får dom inte gå till kyrkan som dom gjort i alla år, för dom 2-3 st har annan religion.  Liksom vad fan är det på väg,

Föreligger det igentligen någon sanningshalt i det påståendet?. Om det är så, så är det fel och helt uppåt väggarna, "Det är värdens plikt att få gästen att känna sig som hemma. men det är gästens plikt att komma ihåg att han inte är det"..

Andreas 940 -utan 940
3 november 2009 · 1 728 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5900531.ab

Även i Vivalla, Örebros största ghetto där jag själv bor (det var inte min Volvo): http://na.se/nyheter/2.2503/1.622566--sant-har-hander-

Men det är sånt som händer tydligen, det kunde lika gärna varit i Adolfsberg (Örebros Lidingö). neutral

Nehe
3 november 2009 · 687 Inlägg

Andreas 940 skrev:

EmilHammarlund skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5900531.ab

Även i Vivalla, Örebros största ghetto där jag själv bor (det var inte min Volvo): http://na.se/nyheter/2.2503/1.622566--sant-har-hander-

Men det är sånt som händer tydligen, det kunde lika gärna varit i Adolfsberg (Örebros Lidingö). neutral

Det är klart att enstaka händelser händer, inte behöver du måla fan på väggen bara för att någon kastat något mot polisen i ett område en enstaka gång och tro att du har ett nytt rosengård att göra med.

Det är nog mer så han menar ska du se.

Brink88 President över Brinkland
3 november 2009 · 465 Inlägg

gör som i district 9

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
Andreas 940 -utan 940
4 november 2009 · 1 728 Inlägg

Nehe skrev:
Det är klart att enstaka händelser händer, inte behöver du måla fan på väggen bara för att någon kastat något mot polisen i ett område en enstaka gång och tro att du har ett nytt rosengård att göra med.

Det är nog mer så han menar ska du se.

Kanske det, igår kväll när jag skulle åka till jobbet stod det fyra civilklädda poliser utanför huset och kontrollerade folk, jag fick visa upp min kasse som jag hade en regnjacka och arbetshandskar i så nog tar de detta på allvar.

Fellow
4 november 2009 · 1 581 Inlägg

blacken skrev:

Nu får dom inte gå till kyrkan som dom gjort i alla år, för dom 2-3 st har annan religion.  Liksom vad fan är det på väg,

Föreligger det igentligen någon sanningshalt i det påståendet?. Om det är så, så är det fel och helt uppåt väggarna, "Det är värdens plikt att få gästen att känna sig som hemma. men det är gästens plikt att komma ihåg att han inte är det"..

Hur gammal är du? Jag är 21 år och gick ut gymnasiet för 3 år sedan. På våran skola fick man INTE sjunga nationalsången, INTE sjunga den blomstertid nu kommer, INTE bära något som helst plagg som det står "stolt svensk", "Sverige", "en svensk flagga" osv. Det är främlingsfientligt.
Så är det i nästan alla skolor i sthlms län idag.

Senast redigerat av Fellow (4 november 2009)

Fellow
4 november 2009 · 1 581 Inlägg

MilleN skrev:

Andreas 940 skrev:

Timjoh skrev:
hur ska vi då kunna ge jobb till invandrare så dom kan ha något att göra och ha råd att ha sina barn i skolan och ge dom en bra uppväxt i sverige om inte ens vårt eget folk kan få jobb?

Precis, situationen är helt ohållbar. För några månader sedan när SAAB var nära att gå i konkurs snackades det om hur förödande det vore för arbetsmarknaden bara med de 4000 anställda som direkt skulle drabbas av detta.
På 15 dagar har vi å andra sidan tagit emot 4000 invandrare som slussas direkt in i bidragsberoendet, alltså två SAAB-fabriker som går i konkurs varje månad. Inte konstigt att det uppstår klyftor och problem, men det får man inte prata om för då är man rasist.

Nu är det offtopic men det är svårt att inte hålla med.

Sverige kommer aldrig komma ur det faktum att vi tar in utlänningar i den mängd vi gör. Det finns bara ett parti som är villiga till detta och dem känns oseriösa i allt annat. Men finns inget snack om saken att Sverige MÅSTE stänga gränserna i åtminstonde 10 år för all invandring förutom den arbetsrelaterade. Förlorar dem arbetet, 6 månader så ska dem slussas ut. Vi måste värna om den befolkning vi har idag och inte ta in fler när lander lider stor arbetslöshet.

Senast redigerat av Fellow (4 november 2009)

dahboy
4 november 2009 · 1 002 Inlägg

Fellow skrev:

blacken skrev:

Nu får dom inte gå till kyrkan som dom gjort i alla år, för dom 2-3 st har annan religion.  Liksom vad fan är det på väg,

Föreligger det igentligen någon sanningshalt i det påståendet?. Om det är så, så är det fel och helt uppåt väggarna, "Det är värdens plikt att få gästen att känna sig som hemma. men det är gästens plikt att komma ihåg att han inte är det"..

Hur gammal är du? Jag är 21 år och gick ut gymnasiet för 3 år sedan. På våran skola fick man INTE sjunga nationalsången, INTE sjunga den blomstertid nu kommer, INTE bära något som helst plagg som det står "stolt svensk", "Sverige", "en svensk flagga" osv. Det är främlingsfientligt.
Så är det i nästan alla skolor i sthlms län idag.

Så jävla sjukt!!

Tänk om vi skulle flytta ner till tex Irak och kräva samma saker som dom gör när dom kommer hit..
Nej, nu är det dags att ta tag i denna frågan på allvar!

...
Juvakka
4 november 2009 · 1 697 Inlägg

Tycker det svenska skyddsnätet är för stort, borde vara hårdare krav.

Saab 900 "T16" (1992)
blacken
4 november 2009 ·

Fellow skrev:

blacken skrev:

Nu får dom inte gå till kyrkan som dom gjort i alla år, för dom 2-3 st har annan religion.  Liksom vad fan är det på väg,

Föreligger det igentligen någon sanningshalt i det påståendet?. Om det är så, så är det fel och helt uppåt väggarna, "Det är värdens plikt att få gästen att känna sig som hemma. men det är gästens plikt att komma ihåg att han inte är det"..

Hur gammal är du? Jag är 21 år och gick ut gymnasiet för 3 år sedan. På våran skola fick man INTE sjunga nationalsången, INTE sjunga den blomstertid nu kommer, INTE bära något som helst plagg som det står "stolt svensk", "Sverige", "en svensk flagga" osv. Det är främlingsfientligt.
Så är det i nästan alla skolor i sthlms län idag.

Ta´t inte så kritiskt nu, bara det att svårt är svårt att svälja en sådan sanning, om det nu än är en sanning. Låter lite otroligt liasom att det förekommer dylika resonemang hos skolor mm,mm.  Bor själv i fjollträsktrakterna ( dom södra), och har inte hört något dylikt i dom krokarna, (känner flera lärare). Så lite kritisk är man till dylika påståenden..

Hedning Fd Bannad
4 november 2009 · 657 Inlägg

Enkelt, om dem kommer hit och gör ett brott grövre än en fortkörning inom, säg tio år? Ta ifrån dem alla deras ägodelar som kompensation för pengarna dem fått, och slussa ut dem. att sätta dem i fängelse kostar ju trots allt pengar. Och skitsnacket om synd om dem stackars demonstranterna, kasta sten på polisman=kula i benet,magen,huvet och sedan betala ersättning för ammunitionen. Folket i ådalen misshandlade ju arbetare och kastade sten på militären, klart som fan de blir skjutna, lite överdrivet just där dock.

Tycker poliserna i många fall borde vara lite mer vältränade och "Combat Ready" så att dem kan ta i med lite tuffare tag utan att skjuta. Det är ju liksom inga större problem för 90 kg muskelman att slå ner 150 kg munkätande polis, tror det skulle vara mer militärsnubbar hos polisen.

Märkesbög
Andreas 940 -utan 940
4 november 2009 · 1 728 Inlägg

blacken skrev:
Ta´t inte så kritiskt nu, bara det att svårt är svårt att svälja en sådan sanning, om det nu än är en sanning. Låter lite otroligt liasom att det förekommer dylika resonemang hos skolor mm,mm.  Bor själv i fjollträsktrakterna ( dom södra), och har inte hört något dylikt i dom krokarna, (känner flera lärare). Så lite kritisk är man till dylika påståenden..

Det finns massor att läsa om det: http://www.google.se/search?hl=sv&s … =f&oq=

blacken
4 november 2009 ·

Andreas 940 skrev:

blacken skrev:
Ta´t inte så kritiskt nu, bara det att svårt är svårt att svälja en sådan sanning, om det nu än är en sanning. Låter lite otroligt liasom att det förekommer dylika resonemang hos skolor mm,mm.  Bor själv i fjollträsktrakterna ( dom södra), och har inte hört något dylikt i dom krokarna, (känner flera lärare). Så lite kritisk är man till dylika påståenden..

Det finns massor att läsa om det: http://www.google.se/search?hl=sv&s … =f&oq=

Mycket av vad som avhandlas där är ju "folkmunsmyter" som det heter. är ändå svårt att tro på en dylik utsago. Men skulle det vara sant så är det helt åt helvete, förstås dom kan ju roa sig med att försöka förbjuda mig att sjunga nationalsången, lycka till smile..

blacken
4 november 2009 ·

Folket i ådalen misshandlade ju arbetare och kastade sten på militären, klart som fan de blir skjutna,

"Det blir Generalstrejk i Sverige och i Marmaverken i Söderhamn kräver Ledarna lönesänkningar och Hösten 1930 så tar Svenska pappersindustriarbetarförbundet ut arbetarna i strejk. I maj 1931 har de strejkat i åtta månader
Storfinansen försvarar sig genom att organisera strejkbrytarförband som skickades ut i stora fartyg runt om i landet där arbetskonflikter uppstod. Depåfartyget Milos skickades till Ådalen i Kramfors. De demonstrerande arbetarna i Lunde jagar bort de beväpnade strejkbrytarna och militär tillkallas några timmar senare den 12 maj 1931. När militären anländer till platsen så uppstår irritation hos arbetarna och stenkastning förekommer. Militären skjuter lösa skott och rökhandgranater. Den 14:e maj så startar demonstrationståget som går från Frånö till Lunde i Lunde möts arbetarna av militär en av fanbärarna störtar mot en ridande militär som går omkull och Ryttarna jagas bort. Militären känner sig pressade och Kapten Mesterton skriker ”Halt i lagens namn stanna, annars skjutes här skarpt” därefter sköt Meserton 4 skott med sin pistol tre demonstranter föll sårade till marken tåget uppfattar det som lösa skott och fortsätter. Meserton beordrar eld och eldgivningen avbryts inte förrän en arbetare i demonstrations tåget blåser eld upphör som troligtvis hade blivit ett större blodbad än vad det blev"

Som du ser så föregick inte eldgivningen av stenkastning, utan dom sköt rätt in i ett demonstrationståg helt enkelt..

kasta sten på polisman=kula i benet,magen,huvet och sedan betala ersättning för ammunitionen.

Hur ska dom kunna pröjsa bulorna, när dom är stendöda?.

Det är ju liksom inga större problem för 90 kg muskelman att slå ner 150 kg munkätande polis,

big_smile veckans bästa, men jag har aldrig sett en länsman på 150 pannor äta munkar ännu, ännu mindre sett  en på 150 pannors dödvikt....
Dessutom så är dom uppbackade av Speers 9X19 GDHP, i sina tjänstepuffror. Och mot dom så funkar inga kampsporter eller annorstädes akrobatisk gymnastik..

Senast redigerat av blacken (4 november 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang