7107
Sök

Bensinfråga fords granada v6

471 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
Hej där. är det någon som vet om fords granada v6 dricker mer än tex.. en b23a med enkel strombergare. båda är i orginalutförande. och skulle de hjälpa något om man byggde extraktor grenrör till v6an ?
Senast redigerat av 240boy (26 oktober 2009)

Skiiit du nedde ! ;)

Gréve
497 Inlägg
26 oktober 2009
ja Fords gamla v-6or dricker en heldel, iallafall dom som jag har haft och även en polares, och då är de både förgasare och insprutning som är  beprövat..

personligen tror jag inte att det skulle hjälpa så mycket med extraktor på en sån för tycker att avgaskanalerna i topparna är något små,  om du vill ha en som är lite snål så ska du nog satsa på den lite modernare ford sierra med 2,9... har bara hört bra saker om den, kan inte garantera nå när jag inte prövat den själv.

471 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
The_Rebel skrev:
ja Fords gamla v-6or dricker en heldel, iallafall dom som jag har haft och även en polares, och då är de både förgasare och insprutning som är  beprövat..

personligen tror jag inte att det skulle hjälpa så mycket med extraktor på en sån för tycker att avgaskanalerna i topparna är något små,  om du vill ha en som är lite snål så ska du nog satsa på den lite modernare ford sierra med 2,9... har bara hört bra saker om den, kan inte garantera nå när jag inte prövat den själv.

okej ja de var inge bra alls.. hmm

Skiiit du nedde ! ;)

146 Inlägg
27 oktober 2009
Tror inte heller på att extractor-rör kommer att göra något extremt på varken törst eller effekt.
Här är en bild på mina orginal grenrör på min 2.8:a.

http://coppermine.styggforden.se/albums/taunus/2009-Motorn/normal_20090422-185320-PS-Cropped.jpg
V6:a med 4 avgas-portar känns ju inte helt optimalt.
sad

/// Jojje

471 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
v6power skrev:
Tror inte heller på att extractor-rör kommer att göra något extremt på varken törst eller effekt.
Här är en bild på mina orginal grenrör på min 2.8:a.

http://coppermine.styggforden.se/albums … ropped.jpg
V6:a med 4 avgas-portar känns ju inte helt optimalt.
sad

/// Jojje

jaha de är bara 2 avgasportar :S nä hujja då skiter jag i å köpa den. får bli en duett big_smile

Skiiit du nedde ! ;)

471 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Lås tråd eller vad de heter så ni tar bort den iaf ;P

Skiiit du nedde ! ;)

Sök