2419
Sök

Saab 900 aero 84 (ggr 2)

528 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Elda skrev:
plankan skrev:
Frizzox skrev:
jag blir arg på mig själv att jag aldrig kommer till bilen

Ehh - ta det lungt.

Rom blev inte byggd på en dag smile

Byggt wink

men Plankan har rätt, det tar den tid det tar smile

jo men jag längtar så efter att få ut och köra, så jag är lite otålig men lugnar väl ner mig lite nu när jag har praktik i tre veckor smile

528 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Kan ju ändå inte köra og900 aero -84 på vintern ju! big_smile

haha nej det kan man ju faktiskt inte tongue tänkte inte på det när jag satt och skrev wink nej men det kommer att uppdateras här såsmåningom, eventuellt kan jag tjata på morfar att han hämtar mig idag så jag får skruva lite, men vi får se smile

528 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
har fortfarande praktik, men nånting har hänt, jag har lyckats ta mig tid till att plocka bort huven så man får plats att skruva smile nästa vecka är det tänkt att jag ska hissa upp båda bilarna och börja plocka med bromsarna så att de klarar sig över en stillastående vinter smile hoppas jag kan ta bilder smile

528 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/826557_g0paex.jpg
såhär står hon nu över vintern, här följer en kort uppdatering.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/826558_7xpzdc.jpg
ser fruktansvärt stökigt ut sad det blir en motortvätt till våren,

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/826559_26a5g8.jpg
jag har 1 uppsättning sådana fälgar som jag tänkte ha till någon blivande saab tongue sedan har jag också 2 uppsättningar aero fälgar och 1 uppsättning plåtisar till saabarna

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/826560_6s3dfm.jpg
den hela fördelaren som ska i saaben så snart som möjligt, ska även plocka ner startmotorn och kolla, misstänker att den e bränd sad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/826562_x35hjt.jpg
replika på stora aero vingen som behöver slipas o lackas,

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/826564_kjnuh8.jpg
det är trångt i morfars garage, ungefär 5 cm tillgodo, men det ska byggas om smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/826567_24jqut.jpg
där står motorhuven och väntar på bättre tider smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/826569_x40433.jpg
tyvärr måste andra saaben stå ute :'( hoppas jag hittar ett garage till den snart hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/826573_colk26.jpg
hittade en nyckelring big_smile tyckte den passade mkt bra för mig wink

528 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Elda skrev:
ÅHHHH den nyckelringen! vill ha, ser skitfint ut iaf smile det är HEMSKT att demontera startmotorn, sitter under grenröret...

jo jag har krupit under bilen för att hitta bästa sätt att ta ner den, men är inte säker än hur jag gör hmm men ner ska den iaf smile

528 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Frizzox skrev:
Elda skrev:
ÅHHHH den nyckelringen! vill ha, ser skitfint ut iaf smile det är HEMSKT att demontera startmotorn, sitter under grenröret...

jo jag har krupit under bilen för att hitta bästa sätt att ta ner den, men är inte säker än hur jag gör hmm men ner ska den iaf smile

jag hade problem med den med motorn ur bilen och grenröret borta tongue lycka till

ajdå tongue jaja hmm men hoppas det går tongue och sen ska den ju dit igen sad xD

528 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
kommentera gärna smile lite dåligt med sånt tycker jag tongue

528 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
kan ju nämna här också att jag är lite osäker på om jag ska använda glasfiberreplikan av stora aerovingen... så om någon är intresserad så skicka ett bud i pm eller mail, ( esbensvejstrup@hotmail.com ) så får vi se smile  och ni får förlåta mig att det går trögt, men alltid kommer det något imellan hmm  men jag delar med mig av det lilla som händer smile och fortsätt kommentera, det är uppmuntrande smile

2 788 Inlägg
29 december 2009
Ser bra ut smile Jag gillar dem där silvriga fälgarna som fan big_smile Nyckelringen var också fin tongue Lycka till!

528 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Ser bra ut smile Jag gillar dem där silvriga fälgarna som fan big_smile Nyckelringen var också fin tongue Lycka till!

tackar:)

528 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
Elda skrev:
hade GÄRNA velat ha vingen men det är som vanligt Sluut på kontot sad sen vettefan vad man betalar för en sånn?

jag är också lite osäker vad man kan ta för vingen... hmm men hör av dig om du får tag på pengar smile jag har ju som sagt inte riktigt bestämt mig om jag vill sälja den ,men är absolut i behov av pengarna tongue så det är bara att höra av sig smile

528 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
hehe, tänkte bara delge er att jag körde i diket idag xD  med morfars 900... inte så kul, men spännande wink

4 767 Inlägg
30 december 2009
Jag sålde en äkta aerovinge med helt gummi för 2000 för typ 4-5 år sedan..

En replica e värd kanske en tusenlapp?

Jag följer tråden iallafall!

Älskar gamla og900! smile Hade en i över 5 år som jag byggde om rätt mkt (finns bilder i mitt galleri)

Ni får städa ur garaget lite så att du får plats att meka smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

528 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Erick skrev:

Älskar gamla og900! smile Hade en i över 5 år som jag byggde om rätt mkt (finns bilder i mitt galleri)

va kul att ni följer trots att det går ganska segt tongue jo jag har blivit ganska förtjust i de gamla 900 tongue det blir städning till våren när jag kan köra ut bilen wink

528 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Erick skrev:

var några äkta med halvtaskigt gummi ute för 1200 för ett halvårsen, så _)

O körde du i diket!? det var ju inte bra, men sålägne man klarar sig så smile

hehe ja jag skulle köra hem och det var glans is tongue och i en skarp kurva kröp jag fram i kanske 40 och då släppte det bak på morfars saab:P sen så var vi nere i ett dike:/ tur att det finns snälla bönder smile

528 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
sålde min aero vinge idag hmm både glad och ledsen hmm men bra att den kommer till användning smile jag hatar att det är så kallt sad kan ju inte hålla på med bilen hmm men om någon har saab delar liggandes får ni gärna höra av er smile jag är alltid intresserad, men har tyvär inte alltid pengar hmm

260 Inlägg
2 januari 2010
Frizzox skrev:
sålde min aero vinge idag hmm både glad och ledsen hmm men bra att den kommer till användning smile jag hatar att det är så kallt sad kan ju inte hålla på med bilen hmm men om någon har saab delar liggandes får ni gärna höra av er smile jag är alltid intresserad, men har tyvär inte alltid pengar hmm

Vad tänker du isf på för delar? Har lite skit i vedboden som kanske aldrig kommer till användning. roll

528 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Grotesk skrev:
Frizzox skrev:

Vad tänker du isf på för delar? Har lite skit i vedboden som kanske aldrig kommer till användning. roll

hehe typ vad som helst wink jag är intresserad av allt vad gäller saab delar, problemet blir ju att jag inte har pengar att köpa för, men säg vad du har, och vad du vill ha smile

260 Inlägg
2 januari 2010
Frizzox skrev:
hehe typ vad som helst wink jag är intresserad av allt vad gäller saab delar, problemet blir ju att jag inte har pengar att köpa för, men säg vad du har, och vad du vill ha smile

Jag har diverse vingar och vita blinkers (tror de är trubbnos, men osäker.) Det är väl det jag kan tänka mig sälja iaf, mitt kjolpaket och så behåller jag gärna. tongue

528 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Grotesk skrev:
Frizzox skrev:

Jag har diverse vingar och vita blinkers (tror de är trubbnos, men osäker.) Det är väl det jag kan tänka mig sälja iaf, mitt kjolpaket och så behåller jag gärna. tongue

hmm låter mkt intressant wink vad vill du ha? tongue

Sök