Hade en diskussion med en på jobbet (som är lite Nissan fantast) om gårdagens dokumentär om Koeningsegg. Han påstod att Nissan höll på att bygga någon ny superbil (skulle tydligen heta 300 och en massa Y och Z med mera) som skulle vara snabbare än Ferrari, Koeningsegg med mera.
Har googlat lite om det man kan inte något om det. Någon som kan bekräfta det?
aa, men inte snabbare än Koeningsegg och den heter inte någonting med 300 heller. Frågade han om han menade GT-R men det var någon ny som skulle komma. GT-R känner jag redan till.
Sånna här rykten kan mycket väl vara sanna (tills motsatsen är bevisad) trots att det finns andra som inte känner till det... Nissan är ju en innovativ biltillverkare så bara att vänta och se... utan omogna inlägg...
Det vassaste Nissan har i sin line-up är för tillfället Nissan GTR Spec-V som kommer till europa inom nåt år har jag för mig. Annars fanns det ju en conceptbil från Infiniti som såg riktigt läcker ut (Ecsence eller vad den hette) men det var tyvärr bara en konceptbil.
Annars finns ju Super-GT versionen av GTR samt FIA GT1 versionen. Men det är ju rena tävlingsbilar