Stolvärmare funkar inte [Bild finns]

Shady_killen S40 T4
12 november 2009 · 584 Inlägg

Frankisch skrev:

Shady_killen skrev:

Hilmer skrev:

En värmeslinga är ju en sluten krets (annars hade det inte blivit mycket till värme) hur ska man då mäta för att få en korrekt uppfattning om läget!?

så hur tycker du att jag ska göra då?

Mät med din multimeter igenom slingan, får du fram 0ohm eller en annan otroligt låg siffra så är det kortslutet, får du ett oändligt tal så är slingan av.

Dock så vet jag inte vad en hel och fin slinga borde ligga på för Ohm tal, har ingen koll på vilken effekt den egentligen ger ifrån sig. Men mät och posta svaret här så kan vi nog hjälpa med en uppskattning på ditt värde.

okej ska jag ta och göra big_smile

Renault 5 "GTS" (1991)
Shady_killen S40 T4
13 november 2009 · 584 Inlägg

Nu har jag varit och mät igen då.

När jag mäter igenom slingan så verkar det inte vara något motstånd. Men det verkar ju fortfarande gå ström igenom kretsen, så jag förstår inte vad det kan betyda eller vad som kan vara fel.

När jag mäte med multimetern la jag den på 200 ohm och fick 0.2 ohm så det kan ju inte stämma för det måste ju väl vara mycket högre motstånd?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/46495/800353_75jqry.jpg


När jag har den på diodmätningen eller vad det nu heter, så det kommer ljud ifrån multimetern när kretsen är okej, så verkar den okej för får ju noll i motstånd och den tjuter ju.

har jag mät fel eller något?

Senast redigerat av Shady_killen (13 november 2009)

Renault 5 "GTS" (1991)
krakis
13 november 2009 · 167 Inlägg

Då har du kortslutning. För då är de nästan inget motstånd i tåtarna. och då behöver du en annan stol eller kolla vart de är kortis.

BMW 330d (2010)
BMW 325 "Turbo" (1988)
Dubs I got Dubs!
13 november 2009 · 2 423 Inlägg

Finns lösa sånahär plattor man lägger under klädslen.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Shady_killen S40 T4
13 november 2009 · 584 Inlägg

krakis skrev:
Då har du kortslutning. För då är de nästan inget motstånd i tåtarna. och då behöver du en annan stol eller kolla vart de är kortis.

hur kan jag fixa kortslutningen då? om slingan är kortsluten går det att fixa ihop det igen?



Adde666 skrev:
Finns lösa sånahär plattor man lägger under klädslen.

menar du att byta?

Senast redigerat av Shady_killen (13 november 2009)

Renault 5 "GTS" (1991)
Frankisch
26 december 2009 · 43 Inlägg

Shady_killen skrev:

krakis skrev:
Då har du kortslutning. För då är de nästan inget motstånd i tåtarna. och då behöver du en annan stol eller kolla vart de är kortis.

hur kan jag fixa kortslutningen då? om slingan är kortsluten går det att fixa ihop det igen?


Adde666 skrev:
Finns lösa sånahär plattor man lägger under klädslen.

menar du att byta?

Jag har för mig att det finns som en liten tyg platta du placerar under klädseln på bilen, eller om du har nån överdragsklädsel så kan man spara tid på att bara sätta den under den.

Senast redigerat av Frankisch (26 december 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang