Volvo 240 budget racing, rullande obj

danne460 Das vas das das
16 november 2009 · 179 Inlägg

okej jag vet att alla reta sig på att jag skrev att den spann till på trean.
och sen vill jag tacka alla som skickat dumma (både hot och kränkande) mail till min mail.
och han som skrev på bilen också trevligt, du vet att du finns på film.
men jag fotsätter med denna projekt tråd för det finns andra som tycker jag ska fotsätta.
men jag är ändå glad att någon skriver i min tråd..
.slut

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]
Volvo 240 glt "svarte" (1988)
ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

danne460 skrev:

cristmuff skrev:
aldrig den spinner i 120 på 3an tongue

kan nämna att det vad regnigt och har blankslitna däck !
jag tro mer att det vad vattenplaning .

min gamle bmw släppte på fyran också me  blanka däck ovh  blött underlag msen så var det en sexa i den också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

men  den ser ju  fin ut i från start bra objekt men jag tycker inte du ska slänga på en turbo om du inte hat haft en turbo i den innan

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
danne460 Das vas das das
16 november 2009 · 179 Inlägg

ironhead skrev:
men  den ser ju  fin ut i från start bra objekt men jag tycker inte du ska slänga på en turbo om du inte hat haft en turbo i den innan

nä jag vet inte redigt än, meningen är att original renovera den om två - tre år
men man få se vad som händer...

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]
Volvo 240 glt "svarte" (1988)
ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

tycker inte du ska orginalrenovera den  ser bra ut som den är men en tillsnyggning av fälgarna vore inte fel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Tiiiseen
16 november 2009 · 526 Inlägg

nitrox skrev:
en 240 spinner inte ens på snö i 120 på 3an inte ens med blankslitna sommardäck:P

då har du åkt nått riktigt slött

Tiiiseen
16 november 2009 · 526 Inlägg

riktigt jävla lågt av alla som har skickat hot mail jävla fegisar rent ut sagt ännu sämre och ge sig på din bil de måste va den fegaste av dom alla.... nåja  tycker inte du ska satsa på att sätta i baslådor och grejjer i bilen om du ska köra fort i superstage passa på och sätta i lite värre bussningar i både bak och framvagn så du styvar upp den lite och försök och fixa rallyfjäderben fram och kanske ett par 16-17 tumms fälgar med lite lägre profil  lycka till med projektet annars

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

Tiiiseen skrev:

nitrox skrev:
en 240 spinner inte ens på snö i 120 på 3an inte ens med blankslitna sommardäck:P

då har du åkt nått riktigt slött

det var nog en daf

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

håller med där ska du köra superstage då ska bilen va så lätt som möjligt inte så tung som möjligt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
volvo244glt
16 november 2009 · 34 Inlägg

de blir nog skitbra till slut smile satsa på lite sugtrim istället, typ porta, plana toppen, extraktor kombinerat med 2,5 system, ställa upp pumpen, värre spridare och lite sånt smått och gott smile Lycka till tongue

Tiiiseen
16 november 2009 · 526 Inlägg

volvo244glt skrev:
de blir nog skitbra till slut smile satsa på lite sugtrim istället, typ porta, plana toppen, extraktor kombinerat med 2,5 system, ställa upp pumpen, värre spridare och lite sånt smått och gott smile Lycka till tongue

en sak de borde va lag på är att ska man ha extraktor och grejjer på en 240 ska man ha jt 3 tums avgasrör på  de låter så jävla fint och de låter inte så mycket heller

danne460 Das vas das das
16 november 2009 · 179 Inlägg

Tiiiseen skrev:
riktigt jävla lågt av alla som har skickat hot mail jävla fegisar rent ut sagt ännu sämre och ge sig på din bil de måste va den fegaste av dom alla.... nåja  tycker inte du ska satsa på att sätta i baslådor och grejjer i bilen om du ska köra fort i superstage passa på och sätta i lite värre bussningar i både bak och framvagn så du styvar upp den lite och försök och fixa rallyfjäderben fram och kanske ett par 16-17 tumms fälgar med lite lägre profil  lycka till med projektet annars

man tacka
jo meningen är att baslådan och stereon ska vara anpassat till att lät tas ut vid bankörning.
topp har jag en 530 lite portat och planat med uppfrästa in o ut sugs kanaler och värsting kam smile
ska ha tag på en 2,5l maskin och lite andra kolvar och sånt smile
men att är mer sugen på en golf mk1 gti lätt och pigg bil.
volvon går ju piggt och billigt men den är som den är.
mvh danne

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]
Volvo 240 glt "svarte" (1988)
Tiiiseen
17 november 2009 · 526 Inlägg

danne460 skrev:

Tiiiseen skrev:
riktigt jävla lågt av alla som har skickat hot mail jävla fegisar rent ut sagt ännu sämre och ge sig på din bil de måste va den fegaste av dom alla.... nåja  tycker inte du ska satsa på att sätta i baslådor och grejjer i bilen om du ska köra fort i superstage passa på och sätta i lite värre bussningar i både bak och framvagn så du styvar upp den lite och försök och fixa rallyfjäderben fram och kanske ett par 16-17 tumms fälgar med lite lägre profil  lycka till med projektet annars

man tacka
jo meningen är att baslådan och stereon ska vara anpassat till att lät tas ut vid bankörning.
topp har jag en 530 lite portat och planat med uppfrästa in o ut sugs kanaler och värsting kam smile
ska ha tag på en 2,5l maskin och lite andra kolvar och sånt smile
men att är mer sugen på en golf mk1 gti lätt och pigg bil.
volvon går ju piggt och billigt men den är som den är.
mvh danne

ok varför inte porta och plana toppen som sitter i ja menar den flödar nog lika mycket nu som din portade 530 topp

pilsnerpower
17 november 2009 · 228 Inlägg

Tiiiseen skrev:

danne460 skrev:

Tiiiseen skrev:
riktigt jävla lågt av alla som har skickat hot mail jävla fegisar rent ut sagt ännu sämre och ge sig på din bil de måste va den fegaste av dom alla.... nåja  tycker inte du ska satsa på att sätta i baslådor och grejjer i bilen om du ska köra fort i superstage passa på och sätta i lite värre bussningar i både bak och framvagn så du styvar upp den lite och försök och fixa rallyfjäderben fram och kanske ett par 16-17 tumms fälgar med lite lägre profil  lycka till med projektet annars

man tacka
jo meningen är att baslådan och stereon ska vara anpassat till att lät tas ut vid bankörning.
topp har jag en 530 lite portat och planat med uppfrästa in o ut sugs kanaler och värsting kam smile
ska ha tag på en 2,5l maskin och lite andra kolvar och sånt smile
men att är mer sugen på en golf mk1 gti lätt och pigg bil.
volvon går ju piggt och billigt men den är som den är.
mvh danne

ok varför inte porta och plana toppen som sitter i ja menar den flödar nog lika mycket nu som din portade 530 topp

är det en 405 eller? då måste det väl vara värt o porta o plana den ist

Friskt kopplat, hälften brunnet!
Tiiiseen
17 november 2009 · 526 Inlägg

pilsnerpower skrev:

Tiiiseen skrev:

danne460 skrev:

man tacka
jo meningen är att baslådan och stereon ska vara anpassat till att lät tas ut vid bankörning.
topp har jag en 530 lite portat och planat med uppfrästa in o ut sugs kanaler och värsting kam smile
ska ha tag på en 2,5l maskin och lite andra kolvar och sånt smile
men att är mer sugen på en golf mk1 gti lätt och pigg bil.
volvon går ju piggt och billigt men den är som den är.
mvh danne

ok varför inte porta och plana toppen som sitter i ja menar den flödar nog lika mycket nu som din portade 530 topp

är det en 405 eller? då måste det väl vara värt o porta o plana den ist

ja har för mig att de står tidigare i tråden att de va en 405  så ja skulle hellre arbeta med den

IX ____________________________________
17 november 2009 · 1 340 Inlägg

danne460 skrev:
okej jag vet att alla reta sig på att jag skrev att den spann till på trean.
och sen vill jag tacka alla som skickat dumma (både hot och kränkande) mail till min mail.
och han som skrev på bilen också trevligt, du vet att du finns på film.
men jag fotsätter med denna projekt tråd för det finns andra som tycker jag ska fotsätta.
men jag är ändå glad att någon skriver i min tråd..
.slut

Fan! trodde de inte fanns så omoget folk här på garaget som skriver sånt...

Lycka till med bilen iaf, och hoppas du hittar han som skrev på den och vaxar hans bil med bromsolja

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
danne460 Das vas das das
17 november 2009 · 179 Inlägg

Tiiiseen skrev:

pilsnerpower skrev:

Tiiiseen skrev:

ok varför inte porta och plana toppen som sitter i ja menar den flödar nog lika mycket nu som din portade 530 topp

är det en 405 eller? då måste det väl vara värt o porta o plana den ist

ja har för mig att de står tidigare i tråden att de va en 405  så ja skulle hellre arbeta med den

det sitter 530 toppen i min nu, men att brorsan har en 405 topp men den är utlånar.
men är mer sugen på mer cylindrar smile
   
RightFront, jag vet vem det är, och det vet han.
kan skriva att jag fick bort färgen samma dag men det är ändå inte roligt.
mvh till alla från mig...

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]
Volvo 240 glt "svarte" (1988)
Tiiiseen
17 november 2009 · 526 Inlägg

danne460 skrev:

Tiiiseen skrev:

pilsnerpower skrev:

är det en 405 eller? då måste det väl vara värt o porta o plana den ist

ja har för mig att de står tidigare i tråden att de va en 405  så ja skulle hellre arbeta med den

det sitter 530 toppen i min nu, men att brorsan har en 405 topp men den är utlånar.
men är mer sugen på mer cylindrar smile
   
RightFront, jag vet vem det är, och det vet han.
kan skriva att jag fick bort färgen samma dag men det är ändå inte roligt.
mvh till alla från mig...

Då skulle ja leta reda på en annan 405 mycket fränare att åka sugis med goa hästar:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang