3524
Sök

Slutsteg till 4st jbl gto1514?

1 523 Inlägg
7 november 2009
e väl bättre med en orion D5000 lr vad det heter?

6 851 Inlägg
7 november 2009
Softis skrev:
Visst, 350x4 rms = 1400 rms och ett SL-A1500 ger ju 1500 rms. Men lite mer kan du ge dom.
Men att ge 2 st basar 3000 rms som bara tål 700 rms är kanske lite i överkant.

Äsch då..som jag sa förut, se bara till att få ren signal och va försiktig på volym ratten så.. wink

Min Hertz har spec. på 750Wrms..enligt pappret så ger jag den runda slängar mer än 1600Wrms wink

2 665 Inlägg
7 november 2009
Jonathan_lindgren skrev:
du menar att du parallelkopplar dom ner till ett ohm wink seriekoppling dubblar ohmen, medans parallelkoppling halverar tongue

Sanning med modifikation!
Det beror på antalet.

I detta fall 4st o då stämmer inte ditt påstående.

4st 4ohm i serie blir (4x4) 16ohm

4st paralellt blir (4/4)  1ohm

Eller så kör man serie paralell.

du kopplar 2par i serie vilket ger 2x8ohm.

O sedan paralellt.  8/2=4ohm belasting till steget.
Senast redigerat av Rickard-v (7 november 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
7 november 2009
TT-Avant skrev:
Min Hertz har spec. på 750Wrms..enligt pappret så ger jag den runda slängar mer än 1600Wrms wink

Har gett min gamla hcca 10" ca 4kw med soundigital steget innan.... o den höll

Men hade djävulsk kontroll big_smile

Och basarna e specade till 1500rms....

Så ett jävla tjatande om att du har för mycke effekt...

Bra med effekt till basarna = Mindre risk att du förstör sakerna.

Och givetvis, ordentligt med ström så steg/en inte grillas tongue

6 851 Inlägg
7 november 2009
Stickan skrev:
TT-Avant skrev:

Har gett min gamla hcca 10" ca 4kw med soundigital steget innan.... o den höll

Men hade djävulsk kontroll big_smile

Och basarna e specade till 1500rms....

Så ett jävla tjatande om att du har för mycke effekt...

Bra med effekt till basarna = Mindre risk att du förstör sakerna.

Och givetvis, ordentligt med ström så steg/en inte grillas tongue

¨
Menar du att jag tjatade om för mycke effekt till min bas?

Det ända jag skrev va att jag matade min med mer än vad spec. rek.
Vet att många har matat sina med en ortolig massa pulver och att dem fortfarande funkar..

961 Inlägg
7 november 2009
TT-Avant skrev:
Menar du att jag tjatade om för mycke effekt till min bas?

Det ända jag skrev va att jag matade min med mer än vad spec. rek.
Vet att många har matat sina med en ortolig massa pulver och att dem fortfarande funkar..

Inte alls, menade att du hade rätt för dig big_smile

low_and_loud
7 november 2009
Trådstartare
valstadkillen skrev:
per-kan skrev:
ja får nog hålla med softis. alla klagar att väldigt på sinus stegen. men ja körde ett sinus 3000 på en av mina solo x basar o visst ja spela inte ut den. men sinus steget drev på riktigt bra för dom pengarna man får betala för sinus live stegen. så kör du 2st sinus live 3000 eller 1500 så tror ja inte du blir besviken. de kommer nog rocka riktigt brutalt. sen finns de självklart steg som lämnar 100000 watt o ren signal osv osv osv. MEN då kostar dom jävligt mycke mer. de dubbla o uppåt kan du ju räkna med. plus att sinus live stegen drog väldigt lite ström när vi jämförde gas competiton, stetsom 6k, och sinus stegen. gas steget ska lämna 4800wrms stetsom 6600wrms och sinus 3000wrms så självklart så ska sinus steget dra mindre. men vi klara oss gått o väl på 3st 75ah batterier totalt o kunde spela länge med de utan att strömmen sjönk väldigt drastiskt

men om man ej har en bra batteribank till sinus live steg så blir det bara pannkaka av allt! de måste ha stadigt med ström

ska trycka i så många batterier det bara går att få ner i reserhjulsbaljan. men 4 extrabatterier går säkert ner där i.

21 761 Inlägg
7 november 2009
I reservhjulsbaljan på en 850 sedan går det iaf att trycka ner 3 st 95/100 Ah batterier (353 mm långa tror jag), vet inte om det skiljer mycket mellan V70 och 850 i storleken på baljan. smile

961 Inlägg
7 november 2009
7 maxxima går lätt ner i baljan på en s60 så där har du en referens project_black_v70N

4 693 Inlägg
7 november 2009
per-kan, det är sant. Jag tänkte lite på hans ekonomi också smile

Sen är faktiskt det lite overkill med 6000rms på dom tongue

Booyakasha!

219 Inlägg
7 november 2009
3600wrms är väl ungefär va man får ut ur 2st sinus live 3000 om man läser alla trådar om dom. o då är de inte 6000 längre:D hehe. o ja vet att sinus 3000 inte lämnar några 3000wrms för mitt rockford T20001 spela i från sinus steget o de lämnar 2000 wrms ungefär. jaja nog tjatat om effekt o ström osv vidare. ts har nog fått lite mer info o kött på benen nu. så de är upp till han o välja steg. dock tror ja inte pengar verka va en brist vara för ts.

4 693 Inlägg
7 november 2009
Vet inte det jag. Han är ju familjefar som en annan. Kanske har en fet jävla lön, men det kan man inte ta för givet.

Vill bara säga att enligt mina uppgifter så lämnar SL-A3000 ca 1800 maxwatt i 1,15 ohm. Men men....

Booyakasha!

219 Inlägg
8 november 2009
kan stämma mycke bra de med sinus live 3000 att de lämnar 1800maxx inte en aning. men ser man till hur mycke effekt man får för pengarna så tycker ja sinus stegen är väldigt prisvärda. sen får alla säga att de är skit signal o allt om dom. men de är ju lite konstigt att så många använder dom o att man ser dom ganska ofta ute på utställningar o tävlingar. något bra måste de ju va med dom:-) ja kör inte med sinus själv. köpte ett tillfälligt när mitt andra va på lagning. o ja vart imponerad va de prestera mot va de kosta.

ja är familjefar ja med o arbetslös. he he. o ja bor i hus o bygger på bilen för fullt när ja har tid. de är väl mest tidsbrist som de hänger på än pengar. men de beror ju på va man prioriterar också. ja går aldrig ut på krogen, ja festar aldrig hemma heller för den delen. de enda ja gör är o grejar med bilen o huset för de är mina intressen. så de kan ju inte va så svårt o få ihop pengar till stereo bygge om de är ens stora intresse i livet eller?
Senast redigerat av per-kan (8 november 2009)

4 693 Inlägg
8 november 2009
Jag får hålla på och byta till mig saker, för köpa kan jag verkligen inte. Går iofs på soc och har 2 barn...

Men men, vi kan konstatera att det inte är något fel på Sinus iaf big_smile
Senast redigerat av Softis (8 november 2009)

Booyakasha!

219 Inlägg
8 november 2009
nej verkligen inte. sinus live tycker ja är värd varje krona.

ja då förstår ja att de inte är så lätt o bygga om du går på soc. själv stämplar ja nu o 1dec går ja på föräldraledighet:-) men de måste va baj tråkigt o inte kunna köpa grejer. allt tar ju en evighet om man ska byta o krångla tills man fått de man vill ha o är nöjd med. jaja nog med ot i denna tråd. hoppas han får tag på de han vill ha o att de rockar som fan sen

low_and_loud
8 november 2009
Trådstartare
per-kan skrev:

ja då förstår ja att de inte är så lätt o bygga om du går på soc. själv stämplar ja nu o 1dec går ja på föräldraledighet:-) men de måste va baj tråkigt o inte kunna köpa grejer. allt tar ju en evighet om man ska byta o krångla tills man fått de man vill ha o är nöjd med. jaja nog med ot i denna tråd. hoppas han får tag på de han vill ha o att de rockar som fan sen

den största motståndrörelsen i såna här trevliga byggprojekt är ju ens kära hustru,som inte alls har nåt intresse för ljudbyggeri,

måste iallfall ha ett steg som pallar att belastas till 1 omh eftersom jag har ännu fler gto 15 liggandes,
bygger med 4 till att börja med, tycker jag att det blir bra så blir det en ännu fetare låda så jag får in alla sex:P

4 693 Inlägg
8 november 2009
project_black_v70N skrev:
per-kan skrev:

den största motståndrörelsen i såna här trevliga byggprojekt är ju ens kära hustru,som inte alls har nåt intresse för ljudbyggeri,

måste iallfall ha ett steg som pallar att belastas till 1 omh eftersom jag har ännu fler gto 15 liggandes,
bygger med 4 till att börja med, tycker jag att det blir bra så blir det en ännu fetare låda så jag får in alla sex:P

För det första så vet jag exakt hur det är. Blir ett jävla gnäll varje gång man åker och byter/köper baslåda tongue Det brukar låta ungefär så här: Va fan ska du slösa bort pengarna på sånt där för? Lägg det på något vettigt istället..... Ungefär så tongue

Och för det andra. HAHAHA, Ska du kasta in 6 st 15"??? big_smile Hur står blir den lådan, 700 liter?

Booyakasha!

219 Inlägg
8 november 2009
kom på att ja har ju ett gas competiton liggandes som är helt nytt. fick ut ett nytt på garantin när de gammla paja. o då hade vi redan köpt nya steg till våran bil. så de ligger nere i källarn o skräpar:-) hehehe. 7000-8000 kan ja släppa de för om de är intressant. ska ju lämna mellan 4000-4800wrms. lär väl räcka o driva 6st jbl 15" basar:D hehe.

4 693 Inlägg
8 november 2009
Det går ju bara att koppla dom i 2,67 ohm hmm Det är ju inte så kul.

Booyakasha!

219 Inlägg
8 november 2009
dom går o köra i 0.5 ohm. fast enligt spec så går de med 1ohm. så de är inga problem. ja körde min solo x med dubbla 1ohm spolar parallel kopplad på ett sånt steg o de vart de fart på grejerna kan ja lova. har man bara ström så går de bra med 0,5

Sök