3519
Sök

Slutsteg till 4st jbl gto1514?

219 Inlägg
8 november 2009
hahahah.. trodde du mena steget. haah. mitt fel. skyller på att de är söndag o ja är yr i pannan.

low_and_loud
8 november 2009
Trådstartare
per-kan skrev:
kom på att ja har ju ett gas competiton liggandes som är helt nytt. fick ut ett nytt på garantin när de gammla paja. o då hade vi redan köpt nya steg till våran bil. så de ligger nere i källarn o skräpar:-) hehehe. 7000-8000 kan ja släppa de för om de är intressant. ska ju lämna mellan 4000-4800wrms. lär väl räcka o driva 6st jbl 15" basar:D hehe.

har en vild plan för en extrem låda den kommer ha 8 st 15" det går att få in i bilen:P en liten låda på strax över 800liter:lol:

low_and_loud
8 november 2009
Trådstartare
Softis skrev:
project_black_v70N skrev:
per-kan skrev:
nej verkligen inte. sinus live tycker ja är värd varje krona.

ja då förstår ja att de inte är så lätt o bygga om du går på soc. själv stämplar ja nu o 1dec går ja på föräldraledighet:-) men de måste va baj tråkigt o inte kunna köpa grejer. allt tar ju en evighet om man ska byta o krångla tills man fått de man vill ha o är nöjd med. jaja nog med ot i denna tråd. hoppas han får tag på de han vill ha o att de rockar som fan sen

den största motståndrörelsen i såna här trevliga byggprojekt är ju ens kära hustru,som inte alls har nåt intresse för ljudbyggeri,

måste iallfall ha ett steg som pallar att belastas till 1 omh eftersom jag har ännu fler gto 15 liggandes,
bygger med 4 till att börja med, tycker jag att det blir bra så blir det en ännu fetare låda så jag får in alla sex:P

För det första så vet jag exakt hur det är. Blir ett jävla gnäll varje gång man åker och byter/köper baslåda tongue Det brukar låta ungefär så här: Va fan ska du slösa bort pengarna på sånt där för? Lägg det på något vettigt istället..... Ungefär så tongue

Och för det andra. HAHAHA, Ska du kasta in 6 st 15"??? big_smile Hur står blir den lådan, 700 liter?

jag har ju sex st liggandes, men blir det en uppföljning på denna lådan så har jag en ritning på en låda på 2 x 400liter med totalt 8 st basar i bara att kompletera med 2 jbl gto15 till:P måttade i reservhjulsbaljan och det går att få ner 6 st 88ah bull banner start, tillräckligt med kräm för att driva ett gas competion och då borde jag kunna få ner steget till en omh eller 0,5 omh

219 Inlägg
8 november 2009
ja 6st 88ah lär räcka du:D då har du så du klara dig o de blir nog fan lite över med:-) kommer nog spela något sjukt i den bilen om du får allt o stämma. heheheh. får du in 8st 15" i v70 då är de carzy bygge i alla fall.

4 074 Inlägg
8 november 2009
8st 15" kommer bli svårt att få in om dom vill ha 100liter styck!
Jag har en låda på 300liter och den tar upp hela bagage utrymmet i min 855a.
Så du kan nog glömma en låda på 800liter tror jag... men ska bli kul å se!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 693 Inlägg
8 november 2009
0.5 eller 2 ohm blir det med 8 st smile

Booyakasha!

low_and_loud
8 november 2009
Trådstartare
per-kan skrev:
ja 6st 88ah lär räcka du:D då har du så du klara dig o de blir nog fan lite över med:-) kommer nog spela något sjukt i den bilen om du får allt o stämma. heheheh. får du in 8st 15" i v70 då är de carzy bygge i alla fall.

ja det är fullt möjligt bara man sliter ur baksätet så går det in en liten låda på 1600x 1100 cirkusmått alla basar riktade uppåt men lådan får vinklas lite snett upp och ner för att det ska gå isåfall, det får bli mitt nästa bygge efter jag kokat ihop denna lådan som jag bygger på nu.

low_and_loud
8 november 2009
Trådstartare
Softis skrev:
0.5 eller 2 ohm blir det med 8 st smile

fan det skulle vara 8 basar och 2 st sådana gas competion steg  och köra varje i 1omh då, men då behövs det några batterier till tror jag:P en jänke likbil eller 245 limosine hade varit fint o gå lös på

low_and_loud
8 november 2009
Trådstartare
BJonsson skrev:

ja det är sant bygger ju på en 400 liters låda nu och det blir inget bagage kvar överhuvudtaget. med 800 liters lådan rycker baksätet;)

4 074 Inlägg
8 november 2009
project_black_v70N skrev:
BJonsson skrev:

ja det är sant bygger ju på en 400 liters låda nu och det blir inget bagage kvar överhuvudtaget. med 800 liters lådan rycker baksätet;)

Haha... manligt som fan med 800 liters låda asså!

219 Inlägg
8 november 2009
du kan köra gas comp steget i 0,5 bara du har ström. o de verkar de ju bli gott om i bilen:D hehe. ja körde de förra gas comp steget i 0,5 o de va inga problem.

low_and_loud
10 november 2009
Trådstartare
lade upp lite bilder i mitt projekt nu på lilla 400 literslådan

low_and_loud
10 november 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/103446/799092_dywsnw.jpg
4 st jbl gto 1514 i lilla 400 literslådan.

2 914 Inlägg
10 november 2009
"lilla" roll
Senast redigerat av kalle_kalle (10 november 2009)

low_and_loud
10 november 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
"lilla" roll

ja i förhållande till kommande vannsinnighetsbygge har planer för antingen en 800 liters portad låda med 8 15 i eller kanske flippa ut totalt o bygga en sluten låda med 12st 15 i en 500 literlåda.

4 693 Inlägg
10 november 2009
Snälla, kan du inte flippa ut? big_smile

Har du provspelat förresten?
Senast redigerat av Softis (10 november 2009)

Booyakasha!

2 914 Inlägg
10 november 2009
Softis skrev:

haha betalar du softis så gör han det mer än gärna ^^
nä men det är roligt att se vansinnesbyggen big_smile jag kommer nog flippa ut när jag får pengar köpa rejäla grejjer jag med smile drömmer som fan om GZ grejjer big_smile

4 074 Inlägg
10 november 2009
Kikade i ditt galleri!
har du inte stagat upp lådan nåt inuti??
Sen om du monterar alla i samma låda i en sluten blir det inge vidare bra.
Provspelat?

low_and_loud
10 november 2009
Trådstartare
BJonsson skrev:
Kikade i ditt galleri!
har du inte stagat upp lådan nåt inuti??
Sen om du monterar alla i samma låda i en sluten blir det inge vidare bra.
Provspelat?

nej den är inte färdig än bara prova dom i hålen det ska in en stor port på 200mm i den.sen är den inte färdigbyggd speciellt mycket.

low_and_loud
10 november 2009
Trådstartare
Softis skrev:

bara provade o sätta i basarna i hålen nyfiken på hur det skulle se ut, den är ej färdigbyggd än så det dröjer ett tag till innan den kan provspelas.sen måste jag skaffa bättre slutsteg för jag tror inte det är någon ide att prova med mitt gamla infinity det ger ju bara 600w i 2omh så det är väl knappt att det orkar driva 2 ordenligt.

Sök