5165
Sök

Ang köp vw golf 3 vr6 -92

Det SKA gå!
434 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Hallå. Ska åka och kolla på en Golf 3 vr6 -92 imorgon och är grymt intresserad av den hära bilen.
Så undrar om det är något speciellt ja ska kolla efter ? aldrig varit inne på golf tidigare. Har bara hört att elen har en förmåga att kunna krångla mellan -92 - (rätta mig) -96 ? ...

Det som ägaren har sagt är fel på.

behöver en ny hiss+ motor för sido fönstret hf
några rost fläckar ej genom gående se bilder...
behöver nyt hantag till handskfack
behöver nya kåpor till växelådan och handbromsen dåligt lackade orginal finns..
behöver vred till fläkten i bilen (saknas ett koppar bläck)

och i detta ser ja inga större kostnader iomed att den ändå blir avställd
samt inställd under garage så fort den ankommer för demontering.

har även kollat lite på försäkring.

Helförsäkring: "Ditt pris per år 4472 kr" helt ok, har mer nu på min 850.
då står bilen ofc inte på mig. då hade sifrrorna varit runt 13000 i årskostnad.

tar imot så mycket tips och åsikter som möjligen går!
tacksam för alla svar. mvh Wallin.

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

251 Inlägg
7 november 2009
Jadu, han har väl räknat upp de flesta felen som brukar finnas på dessa modeller, så nu har du inget att oroa dig över om du endå ska plocka ner bilen.
Kolla så att kamkedjan med spännare är bytt oxå.
Annars en riktigt mysig bil. Ägde  själv en sån för 10 år sedan, och var riktigt nöjd med bilen.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

plankan
7 november 2009
Golf VR6 är en härlig bil,men tyvärr är vissa körda så hårt så det kan bli en dyr bekantskap.
Det är kedja på dom motorna,och det har varit en del problem med ena släpskenan som ger med sig villket ger skarammel från kedjan.Här kommer det krångliga - för kedjan(orna) sitter på baksidan av motorn = intill vxl-lådan sad
Sedan skall du kolla upp grenrören (2st) dom har en liten sjukdom med att spricka.

Bortsett från detta är bilen inte vare sig bättre el sämre än dom flesta andra bilar,bara det att ungefär 70% av VR6 är oftast tyskimp. bilar.

Lycka till.

Det SKA gå!
434 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Tackar jätte mkt för all info och tar gärna imot om ni har några vidare specifikationer ...
Ja precis, men iomed att denna har gått 24000, så tänkte ja mest sikta på att byta motor
i den då, Ja har lite tankar på att konvertera när jag redan har turbo som ligger o då ser
ja hälst att det sitter en motor i med lite mindre få tal mil ...

Ja precis, denna vart importerat 1998.

dom övriga felen som ni påpekade kommer jag även att kolla upp och somsagt, tar gärna imot mer på pekningar!

Mvh Wallin.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
7 november 2009
Finns fler billiga vr6 än GTi undrar varför? tongue

Jag kan inte svara för motorn, men eftersom att min bil också är en golf kan jag svara för resten.

Elfel... elfel... elfel... har lagat 2 elhissar och nu har en av dem slutat funka igen... den började ta tjuvström så jag kopplade ur skiten och kör utan fungerande ruta på HF.  Takluckan brukar gå sönder... det är vajrarna som brukar gå av... även på min...

Sen är det inte så mycket mer förutom att kolla bussningarna i bakvagnen, dem kan vara lite slitna om blilen körts hårt... inte världens svåraste att byta men fyfan vad tråkigt... måste ner med bakaxeln. gungar karossen och bakhjulen är stilla när du trycker den i sidled bak så är det bara att pruta...

Största boven för golf 3 är nog liksom föregångarna... ROST! nu hade jag tur och fick tag på ett fint exemplar.... men tröskellådor brukar vara tvärslut  eftesom att dem är inklädda i plast, så folk ser inte att dem är dåliga föränns det är försent.... samma sak med skärmkanter, skärmbreddarna kan dölja otrevliga överaskningar...
Senast redigerat av AcesHigh666 (7 november 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Det SKA gå!
434 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Finns fler billiga vr6 än GTi undrar varför? tongue

Jag kan inte svara för motorn, men eftersom att min bil också är en golf kan jag svara för resten.

Elfel... elfel... elfel... har lagat 2 elhissar och nu har en av dem slutat funka igen... den började ta tjuvström så jag kopplade ur skiten och kör utan fungerande ruta på HF.  Takluckan brukar gå sönder... det är vajrarna som brukar gå av... även på min...

Sen är det inte så mycket mer förutom att kolla bussningarna i bakvagnen, dem kan vara lite slitna om blilen körts hårt... inte världens svåraste att byta men fyfan vad tråkigt... måste ner med bakaxeln. gungar karossen och bakhjulen är stilla när du trycker den i sidled bak så är det bara att pruta...

Största boven för golf 3 är nog liksom föregångarna... ROST! nu hade jag tur och fick tag på ett fint exemplar.... men tröskellådor brukar vara tvärslut  eftesom att dem är inklädda i plast, så folk ser inte att dem är dåliga föränns det är försent.... samma sak med skärmkanter, skärmbreddarna kan dölja otrevliga överaskningar...

Det ska testas, tack så mkt! finns det fler saker så tveka inte utan att skriv direkt!

Allfixare
1 475 Inlägg
7 november 2009
Fråga om värmepaketet är bytt nån gång, detta brukar oxå pajja och suger pung att byta då hela brädan måste ut.

475 Inlägg
7 november 2009

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

16 197 Inlägg
7 november 2009
fish skrev:
Fråga om värmepaketet är bytt nån gång, detta brukar oxå pajja och suger pung att byta då hela brädan måste ut.

plockar ut brädan tar ju inte mycke mer än en timme smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

475 Inlägg
7 november 2009
evilaudio skrev:
fish skrev:

plockar ut brädan tar ju inte mycke mer än en timme smile

om du ger fan i massa kaffe drickande så tar det 45 min big_smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

www.maniacracing.se
494 Inlägg
7 november 2009
Det jag tycket är jobbigt med vr6 är att allt ska vara så satans jävla dyrt typ en kylarslang för 1045kr...
Och räkna inte med att som sakerna ska vara billiga som du räknade upp har för mig att hantaget till handsfacket går på runt 300kr
O Hoppas att ingen snor golfmärket bak för det kostar 250kr och jag har köpt 5st....

Men annars så är det en mycket rolig bil att köra....
Mvh ToBe

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

502 Inlägg
7 november 2009
som sagt, elfel... tjejen hade en VR6 och varken elhissar eller takluckan funkade, sen va det nått fel med startrelät eller nått sånt så ibland vägrade den starta

Sen är det ju svårt att se om de är hårt körda, tog av toppen och det va duktiga vändkanter, ena grenröret va sprucket också som nämnts tidigare

sen lagom till man fått ordning på bilen så blir det nått fel med växellådan så 5an skrapade om man motorbromsade, orkade inte med bilen mer så den såldes istället

synd att den va i så dåligt skick för den va ändå ganska kul att köra, speciellt med sportavgassystem tongue

Race For Fun!
379 Inlägg
7 november 2009
Jag är otroligt nöjd med min vr6 -97 och den fungerar klockrent (peppar, peppar) hehe så tycker absolut att du ska satsa på en sådan smile min har gått 21k och aldrig bytt kamkedja, dock full servicebok till 20k så det där stämmer inte alltid har nån kompis till som aldrig heller bytt kedja och det låter absolut inget och de går kanon big_smile hör du det skramla är det ju dags att börja riva smile lycka till!

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Det SKA gå!
434 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Tackar Tackar, Ja precis ... men har ett antal glasfiber rullar som bara står och väntar ... så det kommer att komma ett stort projekt angående denna när allt kommit till rätta. pga av märket. Kul att du tog upp det, för jag satt nämligen och funderade igår att de va en vr6a som körde om mig som hade ett märke bak som va chromat/rött som det stod vr6 ... går de att beställa dessa märken ? för det har jag inte sett på många vr6or ... Killen sa även att ja får den för 4000:- så ja har bestämt mig för att åka och hämta den, så får tillgång till kärran vid 9 så då bär det av ! smile.
Senast redigerat av WallinJR (8 november 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
8 november 2009
4k? de va billigt... men ska du endå renovera och gå igenom hela bilen så kan det kvitta..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Det SKA gå!
434 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Nu står den iaf i Garaget! big_smile ... men undrar fortfarande angående det andra märket som sitter på bakluckan

edit: "för jag satt nämligen och funderade igår att de va en vr6a som körde om mig som hade ett märke bak som va chromat/rött som det stod vr6 ... går de att beställa dessa märken ? för det har jag inte sett på många vr6or"

www.maniacracing.se
494 Inlägg
9 november 2009
WallinJR skrev:
Nu står den iaf i Garaget! big_smile ... men undrar fortfarande angående det andra märket som sitter på bakluckan

edit: "för jag satt nämligen och funderade igår att de va en vr6a som körde om mig som hade ett märke bak som va chromat/rött som det stod vr6 ... går de att beställa dessa märken ? för det har jag inte sett på många vr6or"

ja dom gå att beställa hos närmaste vag-försäljare....

lackerare
www.maniacracing.se

Det SKA gå!
434 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
ToBe skrev:
WallinJR skrev:

ja dom gå att beställa hos närmaste vag-försäljare....

Jaha, så de va så lätt att få tag på den alltså ... Bara att upge att man vill ha ett vr6 märkte till bakluckan ? tack så mkt!

www.maniacracing.se
494 Inlägg
9 november 2009
ja det är de

lackerare
www.maniacracing.se

Det SKA gå!
434 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
ToBe skrev:
ja det är de

alright, då får jag ta det till helgen om det inte kostar allt för mkt! big_smile tackar för infon!

Mvh.

Sök