5698
Sök

B230E Bränslekrångel

38 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med mitt problem, har en 245 -88 ursprungsmotorn är en vanlig b230f men förra ägaren slängde i en b23e, klippte elsystemet och kopplade allt på direktplus. Jag lämnade in den hos en bilelektriker som kopplade in ett bränslerelä och fixade i ordning lite i kabelstammen osv..
Då gick den som den skulle ett litet tag men nu... Den startar alltid på första försöket och låter rent å fint, den går bra när man gubbkör men så fort man gasar lite för hårt så börjar den hosta,hacka och blurra....Precis som om den håller på att få soppatorsk, trodde det till en början men lyckades i alla fall slanga ut 15 liter så det va inte felet, är det någon som kan ge mig något råd eller tips om vad som kan vara fel? Är ingen höjdare på det här men jag gissar på att det kan vara någon av pumparna eller något filter eftersom den går att köra men när man ska dra på så känns det som om den inte får fram tillräckligt med bränsle:/ Snälla hjälp mig, jag blir inte klok på det här!neutral

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 november 2009
kanske bränslepumpen som börjar bli dålig? 230E ska väl ha en starkare pump än F, då E arbetar med högre bränsletryck kan jag tro.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

38 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Okejokej, jo misstänkte det =/ är inte dom rätt dyra?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 november 2009
_Elias_ skrev:
Okejokej, jo misstänkte det =/ är inte dom rätt dyra?

finns 230E pumpar på biltema rätt billigt, har använt en sån pump själv och den fungerade under under 1,5 år jag ägde bilen.

21 761 Inlägg
8 november 2009
Kolla också tankpumpen så att den fungerar. Har man mycket soppa i tanken så fungerar det bra även om den pumpen är dålig/inte går alls, men när det börjar vara lite soppa kvar så kan motorn hosta och gå illa pga att huvudpumpen inte orkar pumpa fram tillräckligt. smile

Annars är förstås huvudpumpen och soppafilter en sak som man bör kolla först av allt.

38 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
OKej smile funkar det med huvudpump fårn 740 gle? det är väl samma motor så det borde väl generellt sett vara samma pump med?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 november 2009
_Elias_ skrev:
OKej smile funkar det med huvudpump fårn 740 gle? det är väl samma motor så det borde väl generellt sett vara samma pump med?

har den E-motor så ska den funka smile

38 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Jajjemen, får prova med den då smile

Sök