Kan någon vänlig själ hjälpa mig med mitt problem, har en 245 -88 ursprungsmotorn är en vanlig b230f men förra ägaren slängde i en b23e, klippte elsystemet och kopplade allt på direktplus. Jag lämnade in den hos en bilelektriker som kopplade in ett bränslerelä och fixade i ordning lite i kabelstammen osv.. Då gick den som den skulle ett litet tag men nu... Den startar alltid på första försöket och låter rent å fint, den går bra när man gubbkör men så fort man gasar lite för hårt så börjar den hosta,hacka och blurra....Precis som om den håller på att få soppatorsk, trodde det till en början men lyckades i alla fall slanga ut 15 liter så det va inte felet, är det någon som kan ge mig något råd eller tips om vad som kan vara fel? Är ingen höjdare på det här men jag gissar på att det kan vara någon av pumparna eller något filter eftersom den går att köra men när man ska dra på så känns det som om den inte får fram tillräckligt med bränsle:/ Snälla hjälp mig, jag blir inte klok på det här!
Kolla också tankpumpen så att den fungerar. Har man mycket soppa i tanken så fungerar det bra även om den pumpen är dålig/inte går alls, men när det börjar vara lite soppa kvar så kan motorn hosta och gå illa pga att huvudpumpen inte orkar pumpa fram tillräckligt.
Annars är förstås huvudpumpen och soppafilter en sak som man bör kolla först av allt.