8502
Sök

BMW X5 3.0 d | Hissa eller dissa?

Avstängd
268 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Tjena! Tänker nu på ett nytt bilköp. En BMW X5 3.0 d -03.

Är detta en bra bil? Ãr de skit kvalite? Är dom dyra i drift? Vågar man sig på en begagnad från en bilfirma, med 2-3 000 mil o full service bok?

Vorre schysst me lite omdömme o råd!

// D

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

3 148 Inlägg
9 november 2009
En X5 3.0d med 3000mil på mätaren kostar nog inga större pengar i service o reparationer.
Kostar såklart mer än den snålaste miljöbilen i soppa, skatt och försäkring.
Menade du 30.000mil så¨är ju den aktuella bilens skick mer intressant än BMW:s X5 i allmänhet.
Senast redigerat av viccoA (9 november 2009)

Avstängd
268 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Menade mer bilen i helhet. Om motorn är en bra motor o.s.v.. Om vi tar t.ex min nuvarande Kia Sportage -07. Ja den har ju redan hunit rasa i motorn! Som tur är hade ja nybils garanti på den. Men nu har även luftmassemätaren och 4WD systemet börja smälta. Garantin gäller till Juli 2010.

Iumed att att bilen gör som den gör så vill ja byta ut den. Mot något lite mer påkostat. Så frågan i sig är om BMW's 3.0d motorer håller? Om bilen är byggd av tändstickor som min KIA o.s.v...

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Thorssa
9 november 2009
Just 3,0d är ju en mycket beprövad motor som används i flera olika modeller. Mina chefer hade varsin X5 3,0d i tre års tid utan några som helst motorproblem. Dessa bilar går också relativt billigt för att vara en så stor bil. Kan varmt rekommendera en sådan utifrån de erfarenheter jag har.

3 235 Inlägg
9 november 2009
Föräldrarna har en X5 AC Schnitzer 2003. Den är tydligen fabrikstrimmad och är otroligt kul bil att köra.
Motorn är rätt okej, bra fräs i den.

Service kan vara dyr, då motorn ska ha 8 liter olja, plus att det är knepigt att byta luftfiltret.
Kända fel/svagheter på den är knappen till upplåsning på bagageluckan och fläktmotståndet.

Sök