4198
Sök

Socialfobi, Någon som kommit över det?

Fetast i stan !!
991 Inlägg
10 november 2009
Jag lider av en rätt så kraftig social fobi, tyvärr får man väl säga .
Jag kan absolut inte ringa till någon jag inte känner , och gå ut i affärer är något jag verkligen drar mig för att göra då jag börjar svettas okontrollerbart , får ont i magen och blir stressad som en pippande kanin på lsd sad   sen får jag känslan av att alla glor på mig oxå , antar att det har att göra med att jag nästan är i 200kg klassen hmm
Sen kan jag inte ta kontakt med någon jag inte känner ögon mot ögon heller , det går bara inte, det tar tvärstopp .  Då får den andra parten ta kontakt med mig först då går det lite bättre , även fast jag svettas och får en obehaglig nerositets känsla =/
och att vistas där det är mycket folk jag inte känner går inte det heller .

Går hos en vanlig läkare för mina problem och har fått tabletter utskrivet (anti deppressiv) men dom hjälpte inte mig det minsta så jag slutade ta dom .
Ska börja gå hos en kurator om någon månad så vi får väl se hur det går och om det hjälper eller inte .
Kan ju säga att jag är skapligt nervös redan nu för det =/

Min läkare säger att jag ska gå ut på stan och öva hela dagarna på att gå in i affärer med mera yikes   då kan ju jag säga att det inte är det lättaste när man har så kraftig social fobi som man har, men läkaren envisas med att det är det jag ska göra .

En av mina äldre bröder har detta oxå och han äter både medicin och har gått hos en psykolog men detta har inte hjälpt det minsta på honom heller . 
Men det är väl olika från person till person helt enkelt .

Känns speciellt jobbigt nu när man är på jakt efter en vinterbil och varken kan ringa på annonser elr åka och kolla på bilar och så.

Men måste ju bara säga att det känns skönt att veta att man är långt ifrån ensam att ha sådana problem i vardagen som man har när man lider av social fobi. 

Mvh Emil
Senast redigerat av Klorin_Elvis (10 november 2009)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

712 Inlägg
10 november 2009
Klorin_Elvis skrev:
Min läkare säger att jag ska gå ut på stan och öva hela dagarna på att gå in i affärer med mera yikes   då kan ju jag säga att det inte är det lättaste när man har så kraftig social fobi som man har, men läkaren envisas med att det är det jag ska göra .

Hehe.. KBT då antar jag..

Går väl ut på att du ska tvinga dig till att göra saker du absolut hatar.. till slut (förhoppningsvis) lär du kroppen att det inte är så farligt.. jaja.. låter enkelt men fattar att det inte alltid är det

Du märkte ingen effekt av att knapra piller..?

110 Inlägg
10 november 2009
KBT... är det kognektiv beteende behandling du syftar på då? eller är jag helt ute o far?

DFFL
9 020 Inlägg
10 november 2009
jensen__ skrev:
KBT... är det kognektiv beteende behandling du syftar på då? eller är jag helt ute o far?

Kognitiv BeteendeTerapi.
Bli av med rädslan genom att se den i ögonen., typ.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

110 Inlägg
10 november 2009
FireTraXX skrev:
jensen__ skrev:

Kognitiv BeteendeTerapi.

Sorry menade Kognitiv BeteendeTerapi, men satt o tänkte på annat så skrev fel smile

DFFL
9 020 Inlägg
10 november 2009
jensen__ skrev:
FireTraXX skrev:
jensen__ skrev:

Kognitiv BeteendeTerapi.

Sorry menade Kognitiv BeteendeTerapi, men satt o tänkte på annat så skrev fel smile

Var bara en vänlig rättelse, för en gångs skull. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

110 Inlägg
10 november 2009
FireTraXX skrev:
jensen__ skrev:
FireTraXX skrev:

Kognitiv BeteendeTerapi.

Var bara en vänlig rättelse, för en gångs skull. tongue

Hehe, bra att du kan det med wink

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
10 november 2009
Spela World of Warcraft så smälter du in i mängden av alla andra sociofober.

110 Inlägg
10 november 2009
FL3JM skrev:
Spela World of Warcraft så smälter du in i mängden av alla andra sociofober.

Och vad bidrar det svaret med? du är väl lika bra o välskapt som alla andra sthlmare antar jag:)

3 714 Inlägg
10 november 2009
Jag lider nog också av en mildare grad av socialfobi

Prata med okända personer i telefon drar jag mig för hur länge som helst innan jag vågar, likaså att vara bland mycket folk i affärer och ställen där det är trångt (dock inte om det har med mina intressen att göra då går det bra)

som att gå till ett nytt ställe eller äta själv ute (mcdonalds eller annat matställe) är det värsta jag vet, då går jag hellre med kompisar

Detta har ju blivit bättre då man tvingas att prata med okända personer på jobbet eller liknande

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Fetast i stan !!
991 Inlägg
10 november 2009
T16_AeRo skrev:
Klorin_Elvis skrev:

Går väl ut på att du ska tvinga dig till att göra saker du absolut hatar.. till slut (förhoppningsvis) lär du kroppen att det inte är så farligt.. jaja.. låter enkelt men fattar att det inte alltid är det

Kände inte av pillrena alls faktiskt .
men kanske ska prova dom igen då jag har sådana piller kvar .

DFFL
9 020 Inlägg
10 november 2009
Att ha social fobi fungerar inte i vuxen ålder.

Hur fungerar det när ni pratar med chefer på anställningsintervjuer, problem på verkstan, är på fest o.s.v.

Russel Crowe, Gladiator.

110 Inlägg
10 november 2009
Klorin_Elvis skrev:
T16_AeRo skrev:
Klorin_Elvis skrev:

Akta dej för att käka piller som har utgånget datum bara, kolla det först:)

110 Inlägg
10 november 2009
FireTraXX skrev:
Att ha social fobi fungerar inte i vuxen ålder.

Hur fungerar det när ni pratar med chefer på anställningsintervjuer, problem på verkstan, är på fest o.s.v.

För mej är det så att alkoholen hjälper mej att lätta på trycket, sorligt men sant.
och att ha social fobi i vuxen ålder har funkat hitills, så länge chefen, trafikledaren m.m ställer frågorna är det inga problem.

just detta ångestsyndromet är inte så bra passande i mitt yrke (yrkeschaufför) men har man en bra chef som frågar hur man mår m.m har det hitills fungerat mycket bra!
Jobbar på ett av dem största åkerierna i småland och trodde aldrig jag skulle klara av det, men det gör jag!
bra arbetskamrater som vet vad man lider av m.m som hjälper till o ringer till kunder med mera.

Kanske blev lite rörigt, men va tvungen att skriva av mej lite:)

huh?
10 427 Inlägg
10 november 2009
FireTraXX skrev:
LSD, då kommer du prata med alla. big_smile

"alla", är personer/saker som inte ens finns i verkligheten inkluderat där? wink

Sanizz
11 november 2009
Trådstartare
Även jag är en sån som har problem att ringa till okända. Tex att ja ska ringa på en annons. Har hänt att jag gått runt i dagar o tvekat tongue

712 Inlägg
11 november 2009
FireTraXX skrev:
LSD, då kommer du prata med alla. big_smile

Ja vad är det man brukar säga.... Droger kan göra underverk för den blyge.. lol

Fetast i stan !!
991 Inlägg
11 november 2009
jensen__ skrev:
Klorin_Elvis skrev:
T16_AeRo skrev:

Akta dej för att käka piller som har utgånget datum bara, kolla det först:)

Ne då så gamla är tabletterna inte tongue haha

Sleeper
3 084 Inlägg
11 november 2009
Sanizz skrev:
Även jag är en sån som har problem att ringa till okända. Tex att ja ska ringa på en annons. Har hänt att jag gått runt i dagar o tvekat tongue

Hah ringde på en Hoj en gång kom till telefonsvararen blev halvt paff och det blev totalt jävla fel hehe flum flum flum slutade med "ähh fan jag ringer och tar om det här". Jag skrattade faktiskt åt mig själv efteråt, det lär han också gjort. Ringde fan inte på den igen iaf. lolyikes

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

876 Inlägg
11 november 2009
klassas det här med att man tycker det är jobbigt att ringa till okända personer in under socialfobi? Jag har inga problem annars att prata med människor men telefon är jobbigt och när jag väll gör det så måste jag gå runt hela tiden. Kan inte sitta still. Blir nervös då tongue

Sök