Jag lider av en rätt så kraftig social fobi, tyvärr får man väl säga .
Jag kan absolut inte ringa till någon jag inte känner , och gå ut i affärer är något jag verkligen drar mig för att göra då jag börjar svettas okontrollerbart , får ont i magen och blir stressad som en pippande kanin på lsd

sen får jag känslan av att alla glor på mig oxå , antar att det har att göra med att jag nästan är i 200kg klassen
Sen kan jag inte ta kontakt med någon jag inte känner ögon mot ögon heller , det går bara inte, det tar tvärstopp . Då får den andra parten ta kontakt med mig först då går det lite bättre , även fast jag svettas och får en obehaglig nerositets känsla =/
och att vistas där det är mycket folk jag inte känner går inte det heller .
Går hos en vanlig läkare för mina problem och har fått tabletter utskrivet (anti deppressiv) men dom hjälpte inte mig det minsta så jag slutade ta dom .
Ska börja gå hos en kurator om någon månad så vi får väl se hur det går och om det hjälper eller inte .
Kan ju säga att jag är skapligt nervös redan nu för det =/
Min läkare säger att jag ska gå ut på stan och öva hela dagarna på att gå in i affärer med mera

då kan ju jag säga att det inte är det lättaste när man har så kraftig social fobi som man har, men läkaren envisas med att det är det jag ska göra .
En av mina äldre bröder har detta oxå och han äter både medicin och har gått hos en psykolog men detta har inte hjälpt det minsta på honom heller .
Men det är väl olika från person till person helt enkelt .
Känns speciellt jobbigt nu när man är på jakt efter en vinterbil och varken kan ringa på annonser elr åka och kolla på bilar och så.
Men måste ju bara säga att det känns skönt att veta att man är långt ifrån ensam att ha sådana problem i vardagen som man har när man lider av social fobi.
Mvh Emil