2907
Sök

Socialfobi, Någon som kommit över det?

Svetsare
3 150 Inlägg
11 november 2009
lindell90 skrev:
klassas det här med att man tycker det är jobbigt att ringa till okända personer in under socialfobi? Jag har inga problem annars att prata med människor men telefon är jobbigt och när jag väll gör det så måste jag gå runt hela tiden. Kan inte sitta still. Blir nervös då tongue

Det låter ungefär exakt som mitt problem med  smile   Undrar också om det är socialfobi, nån som vet säkert?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 571 Inlägg
11 november 2009
ZonaX skrev:
lindell90 skrev:
klassas det här med att man tycker det är jobbigt att ringa till okända personer in under socialfobi? Jag har inga problem annars att prata med människor men telefon är jobbigt och när jag väll gör det så måste jag gå runt hela tiden. Kan inte sitta still. Blir nervös då tongue

Det låter ungefär exakt som mitt problem med  smile   Undrar också om det är socialfobi, nån som vet säkert?

Nej verkligen inte. Tror väldigt många är lite spända när de pratar med någon främmande person. Fobi brukar ju innebära att man reagerar väldigt mycket starkare och undviker det du är rädd för. Slutar du prata i telefonen eller gå ut på dagtid för att slippa möta människor, då kanske det börjar likna nåt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Social_fobi

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 november 2009
Förlåt men det var lite komiskt. Ser direkt att trådskaparen har 4 bilar varav 3 med "Motorras" och skriver ut på ett bilforum om social fobi. smile

Lider nog lite av fenomenet själv. Lite släng av torgskräck och allt vad det kan uttryckas som. Har dock inte försökt ändra på det. Har alltid varit så.

Tål inte folk i köer.
Kommer man till stan och ska handla och det är mycket folk så åker man hem om det inte är helt akut. Handlar kläder efter datum, gärna strax före löning så är det lugnare smile

Blir förbannad på folk som går sakta i affärer. Man ska gå in, göra det man kan på kortast möjliga tid och sen ut. Klarar inte att stå stilla med kundvagn på Ica. Stannar personen framför för att jämföra 2 paket skinka så puttar man på.

Folk man inte känner tar man automatiskt för idioter och sämre personer. Iofs stämmer det klockrent hittills wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

4 682 Inlägg
11 november 2009
jag hade det problemet förr då jag var yngre, men nu har jag kommit över det.
lösningen? börja umgås med polare som är sociala av sig så ska du se att det smittar över på dig.

1 634 Inlägg
12 november 2009
Brandis skrev:
vet inte om det går under social fobi. men jag kan inte stå i kö där köerna är för trånga eller för mycket folk allmänt... och även klädes butikernas köer är fruktansvärda, kallsvettas och har slutat med att jag slängt kläderna på golvet och bara gått... nice wink fast nu intalar jag mig själv om att det är inga problem och tvingar mig stå kvar

Precis samma som för mig. Har slutat med att man gapat på någon och raskt promenerat ut till bilen och åkt hem fort som fan för att komma ifrån....

Har blivit mycket bättre de senaste åren för min del. Dock återkom det i somras när jag skulle köpa intrébiljetter till skara sommarland och det stod typ 20 invandrare framför mig i kön som var och en skulle köpa biljetter till respektive familj/släkt, vi snacka alltså 5-10st per person i kön, och inte var det problemfritt heller, ålder osv osv, och flera utav de började snacka ihop sig med övriga de inte verkade känna och körde "grupp"-entré vilket tog ännu mer tid, för att inte tala om språkproblemet sedan i kassan... Då var jag nära att kasta in handuken mad

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök