Ja då står beemern i vinterdvala igen så man kan börja greja! Inget har gått som jag ville i sommar :S
Men för er som tror att projektet dött ut tror fel Nu tar jag nya friska tag! återkommer med bilder när jag gjort framsteg eller baksteg Ha en skön garage-vinter allihopa!
Hallå hallå! Står extra still på skruvarsidan nu, är mitt inne i husköp och framtida garagebygge så det kan dröja ett tag innan bilen blir färdigställd, men snart får jag ha bilen hemma i eget garage och kan å andra sidan lättare greja med den så får se hur allt går, lär väl renovera en hel del i kåken oxå - men inte jämnt
Haha ska försöka slippa falukorvar Jo skruvartagen som tusan är jag men tiden finns inte där när jag vill! Flytten till kåken påbörjas i februari och då blir det fullt upp! Ska försöka hinna svetsa nya LMM och utföra soppapumpsbytet innan dess så har ja bara spridarbyte och mappning kvar sen
Då var man äntligen inflyttad i huset och renoveringarna är i full gång. Bilen tar jag hem nästa vecka. Jag har även fått en liten "verkstadsskrubb" som ska göras lite mer mek-vänlig
hej allesammans! körde hem bilen i måndags utan probs, sjukt kul att få köra den igen! däremot när ja kom hem så fick ja skruva av slutburken från turbon för att få in den i garaget jag har en ruskigt snäv och brant backe ner till garaget i källaren så jag kommer få fylla upp med grus och jämna till backen för att kunnna komma ut ur garaget utan att repa fronten då den tog i lite på vägen ner, slapp som tur var skador på fronten Besiktningsdags som det är så får nu turbon åka av så jag törs åka till besiktningen när det är dags, nu väntar 3 veckors semester så blir inga updates på ett tag
Grymt roligt projekt! Jag är sugen på att köpa en likadan bil till sommaren och ett sådant här projekt är inte långt borta. Prismässigt, vad slutar det på, tror du?
prismässigt med de grejer ja hängt på än så länge landar på ca 20tusen totalt med turbogrejer, rostfria rör och oljesystem samt alla renoveringarna, ja allt som visas i tråden fattas ca 10tusen för att få den helt komplett och mappad
Underbart! Det är en överkomlig summa för en fattig stackars student med ett bilbegär större än inkomst! haha!
Angående mappningen: Hur blir bilen när du demonterar turbosystemet inför besiktning, samt vad kan ett eventuellt straff vara för 'oregistrerad effekthöjning'?
bilen är som sagt inte mappad eller körd med laddtryck än. Tack vare husrenoveringen har ja tagit beslut på att köra den orginal i sommar p.g.a ekonomiska skäl.
hehe kul att ni är nyfikna renoveringar på huset fortfarande ;( önskar mer tid och pengar fanns så man kunde göra det sista klart så man fick möda för allt arbete oxå, men men de får vänta, det är iaf absolut inte dött
hehe kul att ni är nyfikna renoveringar på huset fortfarande ;( önskar mer tid och pengar fanns så man kunde göra det sista klart så man fick möda för allt arbete oxå, men men de får vänta, det är iaf absolut inte dött
känner igen det där med renoveringar av hus...
!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!