6850
Sök

Volvo 740 -86, går ryckigt!

664 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
En Volvo 740 -86, alltså A motor.

Går riktigt dåligt när man gasar, rycker och håller på, känns ju att det kan inte vara så många fel på en sån motor faktiskt, finner ju inte så mycket utrustnining.

Håller man låga varv så rycker den inte i alla fall väldigt lite, kan kanske tänka mig att det får för lite bensin eller liknande, finns ju dock en skruv under förgasaren 8mm som jag tänkte skruva ut lite grann och ser om det blir bättre.

Ska kika på den imorgon, någon som har någon idé?

Performance meck
342 Inlägg
17 november 2009
ett enkelt sätt att kolla om den för lite bensin är att dra ut choken.

kolla tänd sidan med byt gärna rotor och fördelar lock rätt så vanligt att locken spricker.

skruven du nämde styr du bränsle mängden med för mig att skruva ut den så får du mer soppa är rätt små inställnigar så testa lite

mvh viktor

664 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
wistfors skrev:
ett enkelt sätt att kolla om den för lite bensin är att dra ut choken.

kolla tänd sidan med byt gärna rotor och fördelar lock rätt så vanligt att locken spricker.

skruven du nämde styr du bränsle mängden med för mig att skruva ut den så får du mer soppa är rätt små inställnigar så testa lite

mvh viktor

Jo, visste det där om skruven, det blir ju lite bättre om man drar ut choken, men vette fan, ska gå igenom den imorgon hade jag tänkt.

herr
321 Inlägg
17 november 2009
Du borde skruva isär förgasaren och kolla så inte membranet har spruckit (bara 3 skruvar om jag inte missminner mig), min förra 740 hade dom symptomen du beskriver och det var en 3 centimeter lång spricka i membranet. Kolla även så du har tillräckligt med olja i den (förgasaren alltså)

664 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
bjornt skrev:
Du borde skruva isär förgasaren och kolla så inte membranet har spruckit (bara 3 skruvar om jag inte missminner mig), min förra 740 hade dom symptomen du beskriver och det var en 3 centimeter lång spricka i membranet. Kolla även så du har tillräckligt med olja i den (förgasaren alltså)

Jo, det hade jag också på min Volvo, den förra alltså, vart inte att jag kollade på bilen idag, blir väl imorgon, tror menbranet sitter i 4, eller nej 3 skruvar som du säger smile. Ska plocka ner insug, förgasare, grenrör, stift, och fördelare och titta imorgon, och byta nå packningar och titta på tänddelarna, men tack för ditt svar, det tänkte jag inte ens på, och det är ju billigt, finns ju på macken för 70kr, ett sådant membran smile.

Performance meck
342 Inlägg
21 november 2009
Retepoj skrev:
bjornt skrev:

Jo, det hade jag också på min Volvo, den förra alltså, vart inte att jag kollade på bilen idag, blir väl imorgon, tror menbranet sitter i 4, eller nej 3 skruvar som du säger smile. Ska plocka ner insug, förgasare, grenrör, stift, och fördelare och titta imorgon, och byta nå packningar och titta på tänddelarna, men tack för ditt svar, det tänkte jag inte ens på, och det är ju billigt, finns ju på macken för 70kr, ett sådant membran smile.

biltema har komplett renoverings sats för 99kr med membran om du råkar ha en sådan butik i närheten.

Mvh viktor

664 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Membranet var dåligt, köpte ett nytt på macken, går som som klocka smile.
BJÖRNT, det var FYRA skruvar wink.

Sök