hur snabbt går era bilar??

Zoltrix
21 maj 2006 · 438 Inlägg

Intressant med toppfartstråd smile

1992 toppade jag min 440 Turbo till 220km/h men enligt färddatorn = verklig fart 201km/h.
Med den bilen har/hade (vet ej om det står sig ännu) jag ett hastighetsrekord från skara sommarland till Göteborg (Kortedala city) på 45min. 4 pers i bilen samt regn hela vägen.
Ja jag vet det gör jag inte om, ung och dum......


Med dagens bil har jag ej hunnit att dra ur den riktig än. Utan jag har varit upp i 235-240km/h än så länge men det fanns mer att ge. Körde då med full last (fullt med resväskor och lite till) och 2 pers i bilen en varm sommardag så det va långt ifrån optimala förhållande.

Men med den så har jag ett annat roligt rekord (finns säkert någon annan som kört samma sträcka fortare) Rödby - Helsingör 1tim 29min från färja till färja.

Får se vad den toppar i sommar....

MeloveGolf Vw trimmare
21 maj 2006 · 2 995 Inlägg

kungsylvia skrev:

MeloveGolf skrev:

kungsylvia skrev:
tänk om de sitter nån liten polis på sidan - och letar rätt på regnr. på bilarna.. dom har då ganska fina bevis....

synd för dom vet dom vem som var föraren vid tillfället då det skedde? wink

Edit: Min mätare går bara till 200 men motorn vill längre....

de behöver dom ju inte veta.. kamerorna fungerar ju så

??? vad har en kamera med att skriva hur fort bilen går på nätet?

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
civic Naturally Aspiranted
21 maj 2006 · 543 Inlägg

205 vid 6ooo rpm

Wee
21 maj 2006 · 501 Inlägg

Min bmw 525ia toppar 235 km/h...

OBS: Ironi
Peranton
21 maj 2006 · 116 Inlägg

MeloveGolf skrev:

kungsylvia skrev:

MeloveGolf skrev:
synd för dom vet dom vem som var föraren vid tillfället då det skedde? wink

Edit: Min mätare går bara till 200 men motorn vill längre....

de behöver dom ju inte veta.. kamerorna fungerar ju så

??? vad har en kamera med att skriva hur fort bilen går på nätet?

Jag håller med.. de har inte med saken att göra.. sen är de ju bara att säga de bara var en massa skitsnack.. dom har ju inte ens lite till "riktiga" bevis som håller om de skulle behövas..

Senast redigerat av Peranton (21 maj 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)
BMW 320d (1999)
sparkcykeln
21 maj 2006 · 17 Inlägg

renaulten toppar 110km/H men då måsst man hålla stumt i 3km eller så....

MawE
22 maj 2006 · 517 Inlägg

160++ i min micra 1,2L.. mätaren går till 160 så jag e inte säker på vad de landade på..

Nedförsbacken på Hallansåsen mot Göteborg.. ganska säkert.. kunde se långt o endast en bil..

200 km/h med min golf 4 pers.. kunde pressa den mer.. men var tvungen att svänga av..

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
hyperion
22 maj 2006 · 305 Inlägg

drygt 240 ska bettan göra sägs det, men var uppe i 220 på femman så jag tycker då den bör gå snabbare för jag har ju 6:an kvar tongue...men men det får tiden utvisa big_smile

Honda S2000 (2000)
BMW 330XD (2009)
Folkesson_ Mekaniker
22 maj 2006 · 5 Inlägg

jag ha bara hafft upp min i 180 sen så börja de gunga så fruktansvärt ^^ (dåliga fjädrar +stötdämpare tongue )

"Drive it like you stole it"
-No Fear
;)
Saab 9-5 Aero "Snövit" (2000)
Saab 900 Turbo 16v "åttiofemman" (1985)
Lada Tuning Lada-missbrukare
22 maj 2006 · 566 Inlägg

Knappt 140, styyyyvt...tongue

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
HammarHank
22 maj 2006 · 58 Inlägg

cirka 240 enligt mätaren. men hur mycket man ska tro på den de vet jag inte.

BMW Bara BMW
heavy hårdrockar'n
23 maj 2006 · 118 Inlägg

jonesono skrev:
Okey, det märks att alla inte riktigt förstår vad jag menar med mitt inlägg.
Det är hittills bara en av er som svarat (DayDreameR) som har passerat 25-strecket när det gäller ålder (en gräns försäkringsbolagen oftast räknar som folk benägna att krasha osv). Alla ni andra var mellan 18-20 år = vårdslöshetsåldern. Det märks ju att ni tror er ha såna bra körkunskaper på erat sätt att svara på frågan.

"jag är 20 år idag men jag var uppe i 175 med förra bilen samma dag jag tog körkortet typ en halvtimme efter jag kört upp hehe"
Vad säger det här? Hade någon form av incident inträffat är de mycket troligt att det gått rent åt helvete för han.. och då menar jag att det att om han dessutom kört på någon annan så hade det gått ännu mer åt helvete! En kontrollerad bansträcka är ingen allmän väg, även om gemene man/ungdom verkar tro att det är så. Du har aldrig full kontroll på bilen, du kan möjligtvis ha en upplevd kontroll.. men inträffar det något är du totalt kört i farter över 150 km/h.
Ja jag vet att det inte (oftast iaf) springer ut barn på motorvägen, men det finns andra bilar där och är det en helt ren väg KAN det dyka upp föremål/djur på vägen som gör att ni själva krashar/blir fastklämda/dör. Tänk för fan på det här!!
Det som problemet är med alla jävla fartdårar är attityden... är jag helt ensam i detta schletna land om att vara 21 år och köra vettigt?? Observera att det är inte vettigt på något sätt att köra högre än skyltarna visar!

Em annan anledning till min vrede är att snart nog, så kommer ni tom höja försäkringspremierna för era mammor eftersom det i längden inte kommer hålla att köra som ni gör. Även om ni inte håller 170 varje dag, misstänker jag att det inte är några vidare lagliga körningar på de större vägarna. Men min förbannelse riktar sig även mot de som kör som idioter och har bilen försäkrad på sig själva, ni höjer premien för mig/oss som verkligen kör lagligt!!
Det handlar om omogen attityd och att man skall försöka hävda sig.. ge fan i det och liv kommer att besparas.

så bara för att man är under 25 så är man en usel förare och ett riskmoment i trafiken?
och det där om omogen attityd och att hävda sig är bara bullshit, visst det finns idioter också men jag tror dom flesta gör det för att testa bilens gränser.

Modern cars - they all loo like electric shavers
Nissan 300ZX "Fairlady" (1986)
BMW 502 "Barockängel" (1956)
vampyren
23 maj 2006 · 128 Inlägg

210 har ja gjort me 740 ticen..finns kasnke lite mer att ge:)

Burn IF performance
C70
23 maj 2006 · 424 Inlägg

Strypt till 240km/h(C70N T5 6MT). Aldrig testat.

Burken Utanlem
23 maj 2006 · 895 Inlägg

borde vara 250
men mätaren går över 265....

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
GTIClubsport
23 maj 2006 · 451 Inlägg

spärr på 250km/h

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Audiman19
23 maj 2006 · 11 Inlägg

200 km/h med en audi 100 2.0, helt orginal. Jag körde på e4an in mot sundsvall i nedförsbacken där. Drog ur den helt så att varvstoppet slog i.

Till moraltanten som skrev tidigare:

Det var 5.00 på morgonen, inte en biljävel på min vägbana.

DasAuto
23 maj 2006 · 2 751 Inlägg

190 stabilt!!! Inte vågat mera

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
M.Persson
23 maj 2006 · 461 Inlägg

Skicklighet som förare har inte mycket med ålder att göra, beror ju på erfarenhet, om man tävlar i nån motorsport så lär man sig mycket på det. Men åldern är ju skit samma, om du kört bil från du va 15 tills du e 18 tror ja någ du e bättre än nån som börja när han va 20! För ja kan intyga att ålder inte har nått att göra med det, då jag för en månad fick en bil parkerad i sidan i en rondell av en kille på 30-35, själv e ja 20. Och måste nämna att tex mina egna föräldrar e också väldigt o upmärksamma i trafiken, vilket jag märkt många äldre är. Sen är ju frågan om ni menar att man ska kunna följa reglerna bra, för det kan någ alla, bara att man ska vilja också. Sen finns det ju dom som tycker att en skicklig förare ska kunna bränna däck, drifta med kontroll, och starta snabbt vid röd ljuset. Men det är ju 2 helt olika saker.

Senast redigerat av M.Persson (23 maj 2006)

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
Stoltz Gör det på alla fyra
23 maj 2006 · 130 Inlägg

Topphastighet är ganska meningslöst...det är accelerationen man vill åt

Audi S4 2,7 BiTurbo "Evil Monkey" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang