tråd kan låsas/raderas

Railow We All Have A Story To Tell
28 maj 2010 · 269 Inlägg

Opel16V skrev:

Railow skrev:
Här har det hänt en hel del ser jag,kul! smile Passade skitbra med zenderläppen och den svarta huven. smile Vad ska du göra på skönheten nu efter du satt på läppen m.m? smile

tack så mycke! smile jadu de e egentilgen ingen Zenderläpp utan de är den nedersta biten från en Original facelift omega a tongue hehe.

jo de finns lite planers, kommer förhopningsvis lite mer godis som jag inte tänker avslöja än förän jag ha de hemma roll hehe

Åfan smile såg ut lite som den ändå wink
Okej,låter fint ändå! smile Väntar med spänning på nästa update! big_smile

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Railow We All Have A Story To Tell
29 maj 2010 · 269 Inlägg

Opel16V skrev:

Railow skrev:

Opel16V skrev:
tack så mycke! smile jadu de e egentilgen ingen Zenderläpp utan de är den nedersta biten från en Original facelift omega a tongue hehe.

jo de finns lite planers, kommer förhopningsvis lite mer godis som jag inte tänker avslöja än förän jag ha de hemma roll hehe

Åfan smile såg ut lite som den ändå wink
Okej,låter fint ändå! smile Väntar med spänning på nästa update! big_smile

jo jag vet, kom på de en kväll å testade de dagen efter och de blev grym tycker jag smile men visst jag få fixa till de lite men de kommer de med, hade lite bråttom innan elmia. fick ihop de kvällen innan tongue

hehe okej wink Tyckte det såg väldigt bra ut för att vara ett stressjobb smile

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Railow We All Have A Story To Tell
17 juli 2010 · 269 Inlägg

Låter ju gutt med så många pollar under huven wink Ska fortsätta följa projektet nu big_smile

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Railow We All Have A Story To Tell
17 juli 2010 · 269 Inlägg

Opel16V skrev:

Railow skrev:
Låter ju gutt med så många pollar under huven wink Ska fortsätta följa projektet nu big_smile

jo de gör de smile du är välkommen och jag hoppas att jag kan leverera många uppdateringar nu famöver då jag nu äntligen ha fått jobb smile

Hehe tackar wink Ska följas med spänning big_smile Oj du wink Grattis får man väl säga då! wink

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Robin-T
20 augusti 2010 · 168 Inlägg

Hur går de här då? smile

Robin-T
20 augusti 2010 · 168 Inlägg

Opel16V skrev:

Robin-T skrev:
Hur går de här då? smile

jo jag ha prliminärt hyrt in mig i en verkstad så jag ska nog flytta diat bilen nästa vecka och köra på som fan då smile

den ska bara göras i ordning big_smile

Ah trevligt! Ska du fixa rosten och de då eller blir de motorbyte också?

NismoP11
13 december 2010 · 205 Inlägg

Roligt med fler som vill ha en lätt Kadett wink. Fick ner min till 860kg fulltankad med turbo så dom går nog att få lätta smile Bygger nytt nu men tror den blir tyngre nu med ny motor och troligen halvbur men jag kanske landar på en 900kg också med lite tur smile Lycka till!

Audi A4 (2002)
LocKtar Herr
16 december 2010 · 1 722 Inlägg

Opel16V skrev:
ingen som är intresserat av projektet? eller är det bara så att man måste bygga ett tokbygge som ingen kan använda sen???? verka jo helt dött!! eller gör jag ett så dålig jobb?

Kan lova dej att det är flera 100 om inte 1000 som läser, men inte skriver. Jag e en av dom=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Kexet86
16 december 2010 · 190 Inlägg

Kommer nog bli en go gång i den motorn. ska du ställa på bränsle tryck oxå eller?

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
NismoP11
17 december 2010 · 205 Inlägg

Kommer du att flöda toppen också? Håller nämligen på med en likadan så skulle vilja veta lite hur mycket din flödar nu efter portningen. Flödade min före och har en polare som ska porta nu så får se vad det blir till smile

Audi A4 (2002)
NismoP11
19 december 2010 · 205 Inlägg

Går tyvärr inte att göra det själv hmm Måste ha flödesbänk för det, men topplocksverkstad har det så om du vet om nån sån så kan du ju föra det dit för att flödas smile

Audi A4 (2002)
NismoP11
19 december 2010 · 205 Inlägg

Okej. Annars så kan jag rekommendera att du använder topoplockspackning från en C20LET som är stålpackning original ifall du hade tänkt lägga det. smile

Audi A4 (2002)
NismoP11
21 december 2010 · 205 Inlägg

Opel16V skrev:

NismoP11 skrev:
Okej. Annars så kan jag rekommendera att du använder topoplockspackning från en C20LET som är stålpackning original ifall du hade tänkt lägga det. smile

nu ha jag skaffat en ny original packning, de sägs att de räcker när man kör sugtrim.

annars så ska man ta packningen från astra cupe som tåler mer är LET-packningen

Joo för sugtrim räcker det nog smile Trodde du skulle överladda nu så därför, var nog den från astra coupé jag menade men minns kanske motorkoden fel. smile

Audi A4 (2002)
LartiC
5 februari 2011 · 403 Inlägg

Astra cupe Turbo packningen tål en bra bit över 500 hk. ( toppen om det ska överladdas.
Vad kan du tänka dig och ge för ett fullt fungerande Extraktor  ?
har ett liggandes men har inte bestämt mig än om jag ska satsa på 8v sugtrim 8v turbo eller 16v sug...
har massa delar till allt.

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456
Saab 9000 2,3 Aero "nyköpt av Bert Karlsson" (1994)
Saab 900 "BREDDAD" (1996)
Opel Kadett D "TURBOkonverterad GSI" (1981)
_Fredrik
21 april 2011 · 2 788 Inlägg

Ser bra ut, kul att det rullar på med bygget smile Ska du använda turbon som visades tidigare i tråden?

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Robin-T
21 april 2011 · 168 Inlägg

Blev mycket bättre med den fronten! Ingen omlack på g? Ser ju hyfsat rostfri ut, hade sett nice ut med en omlackering eller fixa till lacken lite smile.

GolfPowwwer
23 november 2011 · 93 Inlägg

Ser riktigt fint ut! smile

Volvo v70 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang