Åldersgräns på Energydrycker

kawiZz RMR-Crew
25 november 2009 · 478 Inlägg

JapMax skrev:
Det finns ju en jävla massa socker och koffein i energidryck, och dessa ingredienser är ju bevisade att ge en uppiggande effekt, och sockret ger en jävla massa energi. Så båg vetifan..

Jovisst, båg kanske det inte är, men tror att det är lika uppiggande att äta en kanelbulle.
När all socker och skit går ur så blir man ju ännu slöare och måste dricka mer.
Att betala 30 spänn för nån skit som en fet amerikanare har hittat på för att lura småungar är ju bara dumt, oh noes, jag glömde ju, ken block och alla coolingar dricker ju det med...då förstår jag.

Det här med "cocaine" drickan är ju ännu värre, bättre att gå direkt på speedet ju.
3x 25cl redbull, och vad är en redbull? typ 3x en kaffe? undra vad man måste göra för att bli av med den energin. big_smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
25 november 2009 · 1 874 Inlägg

Jag tycker att det är bra med en åldersgräns. Vet att man var inne på det där med energidrycker för några år sedan. Förvisso var jag över 18 då, men ändå. Köpte hem två plattor och satt och drack framför datorn när jag var arbetslös och satt vaken hela natten. Det var inte bra, kan jag lova.

Sedan har man ju hört om Engelsmannen som körde i sig en platta Red Bull och som var något som kan liknas med "onykter" när Polisen tog honom.

Nexius
25 november 2009 · 414 Inlägg

hittade en artikel om "cocaine" burken på aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6181775.ab

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
dcay Licenssvetsare
25 november 2009 · 927 Inlägg
tonimakaroni
25 november 2009 · 747 Inlägg

dcay skrev:
En sak; http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik … ter-250-ml

Värre än Cocain då, tror jag läste att gränsen i Sverige (EU?) Var 320mg koffein så den ligger ju rätt nära den gränsen.

Mvh Toni

/ Toni Larsson
dcay Licenssvetsare
25 november 2009 · 927 Inlägg

tonimakaroni skrev:

dcay skrev:
En sak; http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik … ter-250-ml

Värre än Cocain då, tror jag läste att gränsen i Sverige (EU?) Var 320mg koffein så den ligger ju rätt nära den gränsen.

Mvh Toni

Funkar finfint gör den också, enda energidrycken som fungerar på mig också..

tonimakaroni
25 november 2009 · 747 Inlägg

dcay skrev:

tonimakaroni skrev:

dcay skrev:
En sak; http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik … ter-250-ml

Värre än Cocain då, tror jag läste att gränsen i Sverige (EU?) Var 320mg koffein så den ligger ju rätt nära den gränsen.

Mvh Toni

Funkar finfint gör den också, enda energidrycken som fungerar på mig också..

Inte testat men redbull etc andra drycker man kan köpa i vanlighandel tycker jag inte ger något direkt märkbar effekt men det är ju även lite från person till person, men kan tänka mig den har lite bättre effekt, undrar hur nyttigt det är i längden bara...cool

/ Toni Larsson
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
26 november 2009 · 661 Inlägg

Vart säljer de cocaine, vet om att metro skrev om det i skåne för några dagar sedan, men vart köper man eländet till dryck...ja om någon har pulvret kan ni ju skicka ett pm också wink

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Timjoh
26 november 2009 · 453 Inlägg

Är det värkligen 18 år? är det inte 15-16 elle va det nu var?

tonimakaroni
26 november 2009 · 747 Inlägg

Timjoh skrev:
Är det värkligen 18 år? är det inte 15-16 elle va det nu var?

Brukar vara 15 års gräns bl.a. 7-eleven och pressbyrån har det har jag för mig!

Mvh Toni

/ Toni Larsson
Snitch Ointresserad.
26 november 2009 · 936 Inlägg

Bjork skrev:
Ett ord: "Cocaine" pröva den och ni kommer få känna på riktig energidryck tongue

Tkr det stramar lite smågött i kindebenen vid första klunken av en redbull, med "Cocaine"
känns som om nån suger tag i dig med en lövblås lol Den är inte hälsosam om man säger så.

En 25cl "Cocaine" är lika mkt som 3st Red Bull 25cl va gäller koffeinhalten.

Jag köper mig gärna en Red Bull ibland mest för att jag tkr det är skitgott smile

Vart kan man handla cocaine? Förutom i lokala hörnan roll

Teabag appreciation club.
tonimakaroni
26 november 2009 · 747 Inlägg

Snitch skrev:

Bjork skrev:
Ett ord: "Cocaine" pröva den och ni kommer få känna på riktig energidryck tongue

Tkr det stramar lite smågött i kindebenen vid första klunken av en redbull, med "Cocaine"
känns som om nån suger tag i dig med en lövblås lol Den är inte hälsosam om man säger så.

En 25cl "Cocaine" är lika mkt som 3st Red Bull 25cl va gäller koffeinhalten.

Jag köper mig gärna en Red Bull ibland mest för att jag tkr det är skitgott smile

Vart kan man handla cocaine? Förutom i lokala hörnan roll

http://www.annicas.se/gem/ vad jag vet är den enda ÅF idag i Sverige, går att beställa på ebay annars förövrigt så är ju Spike ännu starkare som en tidigare skrev och är lättare att få tag på.

Mvh Toni

/ Toni Larsson
dcay Licenssvetsare
26 november 2009 · 927 Inlägg

tonimakaroni skrev:

dcay skrev:

tonimakaroni skrev:

Värre än Cocain då, tror jag läste att gränsen i Sverige (EU?) Var 320mg koffein så den ligger ju rätt nära den gränsen.

Mvh Toni

Funkar finfint gör den också, enda energidrycken som fungerar på mig också..

Inte testat men redbull etc andra drycker man kan köpa i vanlighandel tycker jag inte ger något direkt märkbar effekt men det är ju även lite från person till person, men kan tänka mig den har lite bättre effekt, undrar hur nyttigt det är i längden bara...cool

hehe, redbull funkar inte för mig alls, kan dricka ~5-6 om dagen o det funkar inte för fem öre. Spike 250ml funkar hur bra som helst, du får mer energi och blir rastlös, mer pump om du ska träna. Spike Energy Shot fungerar inte på mig, smakar skit också och Spike 350ml fungerar inget nämnvärt på mig heller.


SatansWrath skrev:
Vart säljer de cocaine, vet om att metro skrev om det i skåne för några dagar sedan, men vart köper man eländet till dryck...ja om någon har pulvret kan ni ju skicka ett pm också wink

Köp Spike istället! smile

Bjork OEM <3
27 november 2009 · 6 957 Inlägg

Snitch skrev:

Bjork skrev:
Ett ord: "Cocaine" pröva den och ni kommer få känna på riktig energidryck tongue

Tkr det stramar lite smågött i kindebenen vid första klunken av en redbull, med "Cocaine"
känns som om nån suger tag i dig med en lövblås lol Den är inte hälsosam om man säger så.

En 25cl "Cocaine" är lika mkt som 3st Red Bull 25cl va gäller koffeinhalten.

Jag köper mig gärna en Red Bull ibland mest för att jag tkr det är skitgott smile

Vart kan man handla cocaine? Förutom i lokala hörnan roll

Fick den av far, men den är på G ut i affärerna just nu, men dom verkar ha svårt att sälja dom
till t.ex. ICA, deras säljare var här förra veckan på ICA Kvantum och presenterade den för
min polare m.fl..säljaren sa följande efter ha babblat en stund "- den är testad på djur.." sen sa
han inte mer tongue KOmmer inte ihåg sloganen men ska ta reda på den..

OEM <3
b0nd3n
27 november 2009 · 1 944 Inlägg

Timjoh skrev:
Är det värkligen 18 år? är det inte 15-16 elle va det nu var?

jo, det är då 18 på Coop här i Skellefte tongue

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Mange85
27 november 2009 · 169 Inlägg

Verkar som Cocaine inte kommer säljas i sverige av dom större butikerna tongue

"Den kontroversiella energidrycken "Cocaine" verkar inte få något fotfäste i Sverige. Alla stora livsmedelskedjor har tackat nej till att sälja drycken, som innehåller tre gånger så mycket koffein som Red Bull och dessutom har ett namn som betyder "kokain".

- Jag förutsätter att vi inte tar in den. Namnet låter sinnessjukt, säger Ingmar Kroon, informationschef hos Axfood, till Lokaltidningen Helsingborg. "

BMW 335xi (2008)
Martin 9-3 Fisketokig
27 november 2009 · 2 997 Inlägg

Måste erkänna att åldersgräns känns helt OK. Kan aldrig vara bra att ungdommar får rutin på att ta dessa genvägar till att vara kortsiktigt pigga.

Känns som att rätt motion och bra kost med mycket frukt/grönt är det långsiktiga rätta och ger bättre effekt.

Finns ju betydligt bättre alternativ med nyttiga kosttillskott och måltidsdrycker för att få lite energi.

De som dricker energidrycker för att de ska orka bör uppsöka läkare och inte efterfråga starkare smörja eller billigare storpack.

Ska erkänna att jag har provat några kända märken bara för att kunna känna effekten själv. Efter en tung vecka bakom mig så på fredagskvällen drog jag i mig en större mängd av vår mest kända energidryck och det hjälpte inte ett skit. Sov på soffan efter 30 minuter och jag som annars piggnar till ordentligt av en kopp kaffe...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
FireTraXX DFFL
27 november 2009 · 9 020 Inlägg
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bjork OEM <3
27 november 2009 · 6 957 Inlägg

Cocaines slogan på burken - "Pure Energy, No Side Effects" den är bra.. lol

OEM <3
FoXoN
27 november 2009 · 502 Inlägg

Det är 18 åldersgräns på coop forum & coop konsum i eskilstuna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang