Åldersgräns på Energydrycker

Saleenkungen
27 november 2009 · 186 Inlägg

Asså löjligt är det. min  polare som är 17 år var tvungen att visa leg på power king energy dryck. och det stod 15 års gräns. lägg ner ni som har gjort den reglen. skitsamma om det är energydryck. det är inte öl,cider eller tobak. då kan man förstå. men som tur så hadde jag legget på mig då. säkert någon nybörjare. och man ser nog skillnaden mellan en 15 och 17 åring.

KimVsWorld Mästare
27 november 2009 · 2 947 Inlägg

Saleenkungen skrev:
Asså löjligt är det. min  polare som är 17 år var tvungen att visa leg på power king energy dryck. och det stod 15 års gräns. lägg ner ni som har gjort den reglen. skitsamma om det är energydryck. det är inte öl,cider eller tobak. då kan man förstå. men som tur så hadde jag legget på mig då. säkert någon nybörjare. och man ser nog skillnaden mellan en 15 och 17 åring.

Ehm, jaaah... Ska man räkna vem som har mest fjun på hakan eller?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Wanegardh Asgammal medlem.
28 november 2009 · 2 246 Inlägg

Saleenkungen skrev:
Asså löjligt är det. min  polare som är 17 år var tvungen att visa leg på power king energy dryck. och det stod 15 års gräns. lägg ner ni som har gjort den reglen. skitsamma om det är energydryck. det är inte öl,cider eller tobak. då kan man förstå. men som tur så hadde jag legget på mig då. säkert någon nybörjare. och man ser nog skillnaden mellan en 15 och 17 åring.

Ja eller hur.
Tror du verkligen att man ser skillnad?
Jag fick visa leg. på systemet häromdagen och jag är 32 år.

nuffe I brist på annat :)
28 november 2009 · 526 Inlägg

Egentligen anser jag att energidryck är farliga än alkohol OM personen är överkänslig mot koffein/taurin. Själv är jag ganska sönerdrucken av dessa drycker och känner inte av effekten däremot känner min flickvän av att hjärtat inte är helt okej efter EN (knappt) redbull vilket flaggar att vissa personer inte klarar av mängden.

Tycker själv att det är bra att det blivit åldersgräns för ex. 13-åringar eller säg 10-åringar, vad har dom för nytta av energidryck? Skolan är inte direkt supersvår (stora mängden) och sover och äter som man ska så går det utan energidryck. Ser vi istället på kanske högskola eller liknande så kan det vara MYCKET mer påfrestande och koffein kan ge en liten extra kick.

Men om man ska tala om fjun på hakan så anser jag att 15 är en start. Absolut inte lägre....

Patarei
28 november 2009 · 129 Inlägg

Jag tror inte att åldersgränser är speciellt effektivt. Vill man ha tag i något så får man också tag på det oavsett gränser. Även om det naturligtvis är svårare.

Frågan är när det blir åldersgräns för kaffe. Minns när jag började dricka kaffe, och fick ibland ett hyfsat "rus" när jag drack mycket.
Nu dricker jag mellan 2-3 liter om dagen varav 1.5 liter på morgonen när jag vaknat. Dock känner jag inte någon större effekt av koffeinet längre.

Men om om man som ovan dricker 1 liter så kan jag tänka mig att man blir hyfsat "speedad".

Richard-R
28 november 2009 · 340 Inlägg

b0nd3n skrev:
Fick idag visa legitimation på coop när jag köpte en Monster Energy Dryck lol

tycker ni det är bra eller dåligt att det blivit 18års åldersgräns på vissa butiker när det gäller energydryck ?

18års gräns det är väll ändå 15? roll

Memme I'am AWESOME..
29 november 2009 · 2 783 Inlägg

wtf, jag vill testa "Cociane" drickan! big_smile ... Ngnstans i skåne vid kusten som säljer de? big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
KHRacing
29 november 2009 ·

Memme skrev:
wtf, jag vill testa "Cociane" drickan! big_smile ... Ngnstans i skåne vid kusten som säljer de? big_smile

importören finns i Viken, mellan HBg & Höganäs smile

http://www.annicas.se/gem/ Fixar du 10 st te mig med då om du inte hunnit lämna fälgarna :-)

drivein
29 november 2009 · 223 Inlägg

KHRacing skrev:

Memme skrev:
wtf, jag vill testa "Cociane" drickan! big_smile ... Ngnstans i skåne vid kusten som säljer de? big_smile

importören finns i Viken, mellan HBg & Höganäs smile

http://www.annicas.se/gem/ Fixar du 10 st te mig med då om du inte hunnit lämna fälgarna :-)

ohfan! måste dit och testa då tongue

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
Memme I'am AWESOME..
29 november 2009 · 2 783 Inlägg

KHRacing skrev:

Memme skrev:
wtf, jag vill testa "Cociane" drickan! big_smile ... Ngnstans i skåne vid kusten som säljer de? big_smile

importören finns i Viken, mellan HBg & Höganäs smile

http://www.annicas.se/gem/ Fixar du 10 st te mig med då om du inte hunnit lämna fälgarna :-)

Kanon, funderar dock på att beställa hem några! tongue Har ännu nite hunnit komma upp till din syrra, men ska försöka köra dit nu i veckan Kristian ! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Dubs I got Dubs!
29 november 2009 · 2 423 Inlägg

Man ser ju 10 åringar dagligen som dricker sånt som läsk.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Muttley
29 november 2009 ·

Saleenkungen skrev:
Asså löjligt är det. min  polare som är 17 år var tvungen att visa leg på power king energy dryck. och det stod 15 års gräns. lägg ner ni som har gjort den reglen. skitsamma om det är energydryck. det är inte öl,cider eller tobak. då kan man förstå. men som tur så hadde jag legget på mig då. säkert någon nybörjare. och man ser nog skillnaden mellan en 15 och 17 åring.

Det gör du inte.
Tjejer idag som är 15 år kan se ut som om de är 20 bast. så leg kontroll på alla under 25 japps.

dcay Licenssvetsare
29 november 2009 · 927 Inlägg

Runmark skrev:

b0nd3n skrev:
Fick idag visa legitimation på coop när jag köpte en Monster Energy Dryck lol

tycker ni det är bra eller dåligt att det blivit 18års åldersgräns på vissa butiker när det gäller energydryck ?

18års gräns det är väll ändå 15? roll

Är 18 här.

ZonaX Svetsare
29 november 2009 · 3 150 Inlägg

Köpte nåra RedBull på Willys idag, och mycket riktigt stod det 15-årsgräns. Behövde dock inte visa körkort/leg.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
monsterman
29 november 2009 · 63 Inlägg

Det är bra tycker jag.

b0nd3n
29 november 2009 · 1 944 Inlägg

Runmark skrev:

b0nd3n skrev:
Fick idag visa legitimation på coop när jag köpte en Monster Energy Dryck lol

tycker ni det är bra eller dåligt att det blivit 18års åldersgräns på vissa butiker när det gäller energydryck ?

18års gräns det är väll ändå 15? roll

18 på Coop Skellefteå

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
dcay Licenssvetsare
3 december 2009 · 927 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/110756/812577_4tu14e.jpg
hehehe, bra skit!

Paxter
3 december 2009 · 124 Inlägg

dcay skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/110756/812577_4tu14e.jpg
hehehe, bra skit!

Dyr skit wink fast blir ju fan imun mot skiten när man har druckit för många big_smile

expect1991
5 december 2009 · 1 814 Inlägg

Paxter skrev:

dcay skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/110756/812577_4tu14e.jpg
hehehe, bra skit!

Dyr skit wink fast blir ju fan imun mot skiten när man har druckit för många big_smile

Drick inget med koffein på 1 månad så ska du se på effekt.

dcay Licenssvetsare
5 december 2009 · 927 Inlägg

Paxter skrev:

dcay skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/110756/812577_4tu14e.jpg
hehehe, bra skit!

Dyr skit wink fast blir ju fan imun mot skiten när man har druckit för många big_smile

håller med dig wink det e som han över säger, dricker du mindre/inget koffein på ett tag så smäller det. Eller om du går tvärtemot rekommendationerna och gör som jag gjorde igår.. Blandade 2 och en fjärdedels spike, 3 redbull och några öl under loppet av 4 timmar så går det åt helvete.. Hjärtat dunkar så hårt jag aldrig känt det gjort förut och du mår dåligt som fan.. Inget jag rekommenderar, en dum grej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang