8531
Sök

Tankarmatur 940 sedan

556 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
går de inte att få ur tankarmaturen utan att behöva plocka ner tanken??? 944 turbo -95

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

-utan 940
1 728 Inlägg
26 november 2009
Det kan gå men är väldigt svårt har jag hört, att plocka ner tanken ska vara värt besväret enligt de som gjort det.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 november 2009
Ska väl gå att göra inifrån bilen genom luckan?

Jonas

556 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
jo ja har lös allt som ska lös.. men de går inte att krångla ur skiten.. nära men jag lyckas inte..

böjade skruva lös tanken men den e ju så sjukt dumt gjord.. går ju upp över kardan :S

556 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
är de något mer än dom 2 självklara upphängningarna man måste lossa för att få ner tanken??

1 772 Inlägg
26 november 2009
Ta ner tanken. Skiten sitter värre än vad man tror..

För att lossa tanken är det som du säger dom två banden sen sitter det som en "list"i framkant har jag för mig med 3(?) skruvar. Syns tydligt vad som ska lossas när du väl är där.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

556 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
jo banden är borta.. fick bryta med ett spett för att få tanken lös... antar att den satt me någe tejphistioria i golvet.. men tanken går ju änna upp över kardan.. :S  bröt lite i de utan framsteg sen sket ja it för dan.. men de går la å lirka loss skiten då antar ja..

664 Inlägg
26 november 2009
Alltså, det ska gå att få ut armaturen utan större problem, jag har då gjort det flera gånger, det jag tycker var mest bökigt var att få bort ringer, men med en stor mejsel och hammare så gick det fint smile.

Men tanken ska sitta i dom två banden och inte i något mer, inte vad jag vet i alla fall.

Sök