Total makeover Suzuki swift Evo stuk med en tuch av Audi R6 :)

Siko
16 maj 2010 · 168 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/103287/930713_jm31e0.jpg

Stofer
2 september 2010 · 738 Inlägg

Fet tongue

D4AWD
2 september 2010 · 177 Inlägg

Har det hänt något här eller? smile Är ju inget fel med att laga med glasfiber. Sitter ju kvar när resten av bilen rostar bort iaf smile

Siko
17 september 2010 · 168 Inlägg

HEj igen, sorry att jag varit dålig med uppdate men har jobbat som fan med bilen under sommaren, massa bilder kommer snart smile  kan säga såhär att det är inredning kvar som ska monteras, 3 hål som ska lagas sen så ska Frontspoilerna göras klart ( slipas jämn , gör hål för nya dimljus och lackas) sen är bilen sågott som klar smile

lill_sankan
17 september 2010 · 346 Inlägg

Riktigt kul projekt! Men känns det inte onödigt att lägga ner så mycket jobb när du inte kan göra det ordentligt och svetsa?

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!
Michkijn Tangentbordsriddare
17 september 2010 · 1 825 Inlägg

kul projekt! skall följas! smile

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
opelmtx
17 september 2010 ·

lill_sankan skrev:
Riktigt kul projekt! Men känns det inte onödigt att lägga ner så mycket jobb när du inte kan göra det ordentligt och svetsa?

Kände lite samma hmm laga trösklar med glasfiber känns sådär men upp till var å en smile

MeRoll88
17 september 2010 · 329 Inlägg

visa resultatet om du kör på det du snackade om med mätarglaset, vill se om de blir bra ^^

Siko
20 september 2010 · 168 Inlägg

lill_sankan skrev:
Riktigt kul projekt! Men känns det inte onödigt att lägga ner så mycket jobb när du inte kan göra det ordentligt och svetsa?

mja neee, inte direkt, har ingen somhällst erfarenhet av att svetsa i bilplåt å så, sen så tänkte jag att det här kunde vara ett roligt första projekt för att lära mig hur lång tid saker tar, vad som behövs etc, sen såklart se vad jag klarar av, blir en bra början för nässta projekt som blir mer seriöst och såklart så kommer jag ha svets tills dess tongue smile gathering experience ^^

Siko
20 september 2010 · 168 Inlägg

MeRoll88 skrev:
visa resultatet om du kör på det du snackade om med mätarglaset, vill se om de blir bra ^^

Jo jag har idén kvar , men har inte gett det ett försök än , men ska tongue jag tror att det kan bli riktigt bra med lite kraftigare belysning i mätarhuset smile

Siko
20 september 2010 · 168 Inlägg

Michkijn skrev:
kul projekt! skall följas! smile

do it big_smile

Siko
20 september 2010 · 168 Inlägg

Uppdaterar lite om bygget . som många av oss märkt så funkar inte uppladdningen av bilder till Forumet...-.- så kan tyvärr inte visa hur långt jag har kommit. men iafl så har bilen grundlackats nu och karossen är sågott som 90% klar , 2 små hål som ska fixas sen klart!!

kommande blir att montera inredning och montera dit rutorna. Vilket borde bli nässt nässta helg för den här helgen blir jag kvar i ÖRebro , om inget annat.

Fronten är snart klar och det enda som behövs göra nu är att finslipa , jämnatill och borra hål för dimljusen. Sen ska däcken lämnas in till en däckfirma som ska tabort gummit från alu fälgen, ska lacka dem svarta sen lacka eller köra med röd fälgstripe runtom fälgkanten.

Bagage luckan är också sågott som klar, återstår att slipa bort vissa "orenheter" iform av glasfiber som sticker ut lite här och var , ser inte så estetiskt ut. Men det håller ^^

Förklarar mig igen för alla som tycker jag bryter mot allt som har med karross jobb att göra och inte använder svets, vf?? jo, har absolut Noll chans till att komma i närheten av en svets, kan svetsa men har inge 3 fas eller råd att köpa en "vettig" svets tongue

Sen så kommer hatthyllan få sig en ombyggnad, har 2 st 8" basar som ligger och skräpar, blir nått kreativt bygge av glasfiber senare i projektet.

Ventilkåpan ska lackas i samma kulör som bilen ( biltema blank röd)  , rengjord och ligger hemma och väntar på lacken.

Toning av diverse glasrutor.

Sen så har jag 1 dörr kvar , den vänstra, önska jag hade svets här ( ville visa bild men men FU forum uppladdningen )
Ganska så rostäten men med tålamod och en del glasfiber / alunät går det wink  hähä.

Har mer som kommer men det får ni se sen^^

Markus-Persson
2 februari 2011 · 92 Inlägg

Fräckt bygge! Vad är de för Primer du använder? från biltema? såg Biltema burken på taket!

Siko
2 februari 2011 · 168 Inlägg

Yes , biltema primer smile Funkar kanon big_smile  haha, avslöjad XD smile

teamvolvoracing Trucker
2 februari 2011 · 1 220 Inlägg

ladda upp bilderna i ditt galleri och sen kopierar du bb coden och klistrar in de här i tråden för att visa alla bilder du ha tage

Vissa är bara bättre än andra!
Markus-Persson
2 februari 2011 · 92 Inlägg

okej, använder du biltema primer sen topplacken direkt på där?

Siko
2 februari 2011 · 168 Inlägg

Använder först primern, sen så lackade jag med mattsvart som grundfärg , sen topplacken smile

_joclc3_
2 februari 2011 · 6 Inlägg

Fränt bygge. gillar verkligen huven. saknar min swift som tyvärr sluta på skroten efter att ha legat upp och ner i ett alldeles för djupt dike tongue

BMW E34 525 (1996)
Siko
7 februari 2011 · 168 Inlägg

tack big_smile jag med fasst lite misslyckad montering hmm  syns en ganska skarp kant från scoopet längs in mot framrutan, men tkr det vart asbra endå så låter det vara ^^  joo riktigt pigg modell ^^ fan vad synd tongue yikes

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang