4851
Sök

Fartkameror efter motorvägarna runt Sthlm

Sir
291 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
Hörde på jobbet idag att dom tänker sätta upp fartkameror efter motorvägarna runt Sthlm. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Senast redigerat av Dale (3 december 2009)

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Jävel
2 018 Inlägg
3 december 2009
Blir lite svårt eftersom att det är många filer, men kanske fungerar ändå? Det är det enda jag sett som ett problem när jag funderat på varför det inte redan finns på motorvägarna.

You got to risk it, to get the biscuit :)

194 Inlägg
3 december 2009
Att dom inte finns på motorvägar är för att det sker få olyckor där.

Sir
291 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Går tydligen ha dom efter mittremsan eller hänga dom ilag med skyltarna som är över körbanan och olyckor skulle dom ju få ner med skåpen.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

5 198 Inlägg
4 december 2009
Ja bra. .sätt upp dom där nee så slipper vi dom.. ;-)

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 december 2009
Jag har lite svårt att tro att det skulle sättas upp fartkameror på motorvägar så jag hoppas att det ryktet är felaktigt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 december 2009
ryktet är  lika sant som att jag skulle köpa mig en smart

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Arg Snickare
875 Inlägg
4 december 2009
ja jag tror inte dom sätter upp kameror på hela e4an men kanske motorvägen mellan sthlm och s-tälje. för där händer det mycket olyckor. och kanske på essingeleden.

Saabifierad
2 031 Inlägg
5 december 2009
volvo_r-optik skrev:
ja jag tror inte dom sätter upp kameror på hela e4an men kanske motorvägen mellan sthlm och s-tälje. för där händer det mycket olyckor. och kanske på essingeleden.

Detta är platser med förvånadsvärt bra flyt (när man ser till mängden trafik) och i och med att Vägverket själva dragit slutsatsen att fartkameror stör trafikrytmen så har jag svårt att tro att dom skulle sätta upp fartkameror på dessa vägar. Problemet är inte farten utan det är ouppmärksamma bilister och för korta avstånd på dessa platser och det kan inte fartkamerorna göra något åt.
Senast redigerat av Slash (5 december 2009)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

DFFL
9 020 Inlägg
5 december 2009
Ska tilläggas också att en fartkamera inte hade fungerat i dagsläget på en flerfilig väg då bilderna kastas ifall det ligger två bilar i bredd.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök