Vilka djur har ni kört på?

the crill Yrkesförare
23 april 2005 · 4 Inlägg

har inte kört på nått med bilen....än, men när jag hade moppe så kom det en fågel ut ur en buske vid vägkanten och flög rakt in i framhjulet....poff så flög det en massa fjädrar och fågeln var reducerad till köttfärs (inge fräscht att tvätta bort)
kunde fågeln ha haft bättre timing? hmm

Skoda RS Power
23 april 2005 · 3 Inlägg

Själv har jag "bara" kört på en hare förutom alla småkryp som brukar sitta i fronten sommartid. Den stackars haren dog direkt....

M v h

Jocke

opel_holm
23 april 2005 · 6 Inlägg

en grävling...ojojoj....på moppe tiden alltså
sen har jag nog kört på en räven med min bil, den försvann..poff...

Scorren
24 april 2005 · 186 Inlägg

ojojoj.... jag har väjt undan ca 50 olika typer av djur, allt från älgar och rådjur till rävar och fåglar men har tyvärr dödat ett rådjur och en hare under min tid....

Catch me if you can!
TS_quattro fyrkrafsare
24 april 2005 · 1 443 Inlägg

1 rådjur
2 harar
8 fåglar
1 saab (den djäveln dödade min älskade gomeragröna quattro)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Svärd Mr,
24 april 2005 · 219 Inlägg

Ett par djur har det väll  blivit. Ett gäng harar en räv några fåglar och en helvetes massa små skit djur.  Närmaste älg har väll varit när jag smekte en älg tjur i 160km/h fick lite päls i blinkersen..smile Fast värst var nog när hela familjen älg (Mamma pappa och 2 ungar) stog och kolla på mig när jag kom glidandes i 140 med låsta hjul.. stanna ca: 2m framför. Jävligt skum känsla när en älg tjur står och tittar rakt på en genom rutan och vägrar gå...

Höll på att glömma..  Har ju klippt en Grästorpare också.. Borde ju räknas till de lägre djuren..smile

Stefan1973
24 april 2005 · 305 Inlägg

1 Hare . med min 745 turbo 88:a  va nått årsedan
blev inga spår eller rester  med det dunka till  när han/hon tog ett ärevarv i hjulhuset

240_mannen 240_mannen
26 april 2005 · 21 Inlägg

hehe kul ämne jag har inte mosat något en kortet e ej färdigt

Goose Mr2 for 2
26 april 2005 · 128 Inlägg

Jag har kört på en fågel..och en jävla massa insekter! kommer nog mer ..har bara haft körkortet i två veckor! tongue

//Goose
DanneH_
28 april 2005 · 2 Inlägg

Jag har kört på:
en hare, 3 fåglar, en död grävling, 3 rådjur (varav 2st samtidigt)
Bilen såg efter incidenten med de två rådjuren ut såhär
http://www.monkey-business.se/~sigges/boseblick.jpg

Mitsubishi Lancer Evolution 1 GSR
dmR ----->
28 april 2005 · 22 Inlägg

en hare, vänstra sidan på fronten gick av helt.... fett me blob tongue... fick som tur va ny front GRATIS, viltdjursolycka wink

dmR - ford puma -
NightCruiser
28 april 2005 · 1 163 Inlägg

körde in i en små fågel svärm med pappas gamla gmc pickup... jätte kul att plocka bort 5-8st döda fåglar mellan grill ribborna...smile hehe... sen 3 harar med volvon.

Kompisen smällde ett rådjur med sin stylade 740 Tic, han fick hoppa ihjäl det pga att han precis städat och tagit ut allt ur bilen..sad 

Har därför numera en mini yxa i volvon...smile   (+ lite annat..wink )

MysdressLarry
17 september 2005 · 212 Inlägg

ja ett 1000tal småkryp å fjärilar har man väll tagit

BMW 525d (2005)
Janken Driver
17 september 2005 · 2 111 Inlägg

MysdressLarry skrev:
ja ett 1000tal småkryp å fjärilar har man väll tagit

Inne på din linje wink sen har det ju varit NÄRA några gånger med större fyrbenta varelser men det "gills" inte. hehe

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
carawelle
18 september 2005 · 460 Inlägg

3 st rådjur (vid olika tillfällen)
2 katter(vid olika tillfällen)
grävling
12 renar (i flock)
och till sist en...ko

tobee
18 september 2005 · 735 Inlägg

Glömmer aldrig killen i MCn som kör om mig i 160-170 och ett par hundra meter efter missar ett rådjur med max en meter... Jag såg hela bilden framför mig, jag stående ensam mitt ute i skogen med en stackars mc-förare som först efter en flygtur på sisådär 50 meter brutit nacken mot asfalten och sen ryggraden mot ett träd... huga... Kan tillägga att mc-föraren höll hastighetsbegränsningen efteråt...

Mango_p
18 september 2005 · 22 Inlägg

Smällde med en duva härom dan...sån som kutar runt överallt i centrala stockholm.. Aldrig kul att köra på nåt levande =/
Ska man se nåt positivt i det så är det väl att det var firmabilen jag körde vid tillfället och inte min egen..dock ingen större skada skedd på bilen, bara ett litet märke där fågeln träffade.

Senast redigerat av Mango_p (18 september 2005)

Mazda 323 1.8i DOHC -90
da_eddah Sjuksköterska, psykiatri
9 maj 2007 · 149 Inlägg

Effektfullaste roadkillet var när jag körde min dåvarande opel ascona 2.0 89:a på landsväg och det var en eller två större fåglar långt där framme som jag självklart trodde skulle flyga iväg när jag kom närmare (låg i 100 kanske). När jag väl var på det avståndet så jag förstod vilken menlös fågelsort det var jag hade att göra med så var det för sent att väja undan. Rapshönor är stora, feta, fulla med blod och gegg och är totalt oförmögna att flyga (och saknar dessutom insikt om denna oförmögenhet). Krabaten hoppade dock lagom högt för att träffa motorhuven först innan den stannade permanent på vindrutan i ett splaffs.

Rapshönor is the shit.

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"
Volkswagen Golf "TDI 105 DSG" (2012)
Ena Colaberoende
9 maj 2007 · 1 219 Inlägg

Oj.

3-4 Harar varav en blev delad i två delar (tvärnitade innan han fastnade under framdäcket och släpades med ett bra tag.)
2 grävlingar.
2 katter
1 Påfågel
1 rådjur som ni ser på bilden.

http://www.geting.se/image.php/41250-Img_0054.jpg

/Ena

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang