Hur få plats med öppen dump saab 9000 CSE 2,3T -94

opeldrifter
5 december 2009 · 1 253 Inlägg

Jo har köpt mig en öppen dump o skulle montera den men dumpen passa ju inte på slangen från original uttaget på IC röret. Hur har ni gjort som har öppna dumpar på sabb 9000? Jag har fäst den nu provisoriskt utan slang på röret med eltejp lindat 1 miljon varv men vill ju inte ha det så utan ordentligt. Som jag har den nu så är det precis att den går fri från fläktbladen i kylaren. Så tips var jag sak montera den o ifall jag behöver någon slang/t-koppling/reducering osv skriv gärna måtten på dessa då smile

Dumpen är en Turbo XS type den med Tratt

Senast redigerat av opeldrifter (5 december 2009)

Lev livet nu innan det är för sent
DooMoLiTioN
25 april 2010 · 106 Inlägg

Tjena! Jag är inte någon sak kunning eller så, men har du fått dit dumpen hyffsat än? Jag gjorde helt enkelt så att jag tog bort min Bosch dump, den originala. Sen så lät jag gummiröret från IC röret sitta kvar, däremot så trädde jag över en kraftig slang över det originala röret från IC'n som jag sen bara körde in i dumpen. Kom ihåg att plugga igen röret som gick ifrån dumpen till Turbo insugs röret, om du inte redan gjort det. Min sitter också tätt emot kylar fläkten, men inte i vägen för något, jag har i och för sig en G-reddy dump. Här är en bild
http://www.garaget.org/?car=180749&image=1715496

Fiat 126 "Gula bullen" (1975)
Saab 900i "Champis" (1987)
Janneutanb
25 april 2010 · 7 271 Inlägg

Köp en 90 graders silikonslang.
Är dumpen större än 25mm så finns det även 90 graders reduceringarna.

Finns för vettiga pengar hos speedparts.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang