5068
Sök

Viktigt Till alla med golf 3 o Golf vr6 kolla era lås

www.maniacracing.se
494 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Tja jag fick inbrott i min bil i natt och till min fasa upptäckte jag att det är lite för lätt att ta sig in i en golf vr6
Så alla som åker vr6 kan ju se om det är lika lätt på era bilar
ta en nyckel som är lika tjock som golf nycken och för bara in "toppen" på nycken och vrid om vips så är låset öppet.... så jag råder er att köpa ett larm till bilen ganska så omgående

ja kan ta mig in i min bil men en volvo nyckel och min hem nyckel....
så Tänk på det att det kan vara svin enkelt att ta sig in i era bilar.....
Mvh ToBe....

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2009
Många fler som lär skaffa larm nu när du skrivit hur man går till väga....
Sen är det väl allmänt känt att det är busenkelt att komma in i en audi/vw från 80-90 tal.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (7 december 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Olika
907 Inlägg
7 december 2009
ToBe skrev:
Tja jag fick inbrott i min bil i natt och till min fasa upptäckte jag att det är lite för lätt att ta sig in i en golf vr6
ta en nyckel som är lika tjock som golf nycken och för bara in "toppen" på nycken och vrid om vips så är låset öppet.... så jag råder er att köpa ett larm till bilen ganska så omgående

Mvh ToBe....

Om du tar isär låset och smörjer upp det så att kulisserna i låscylindern kan röra sig igen går det inte använda vilken nyckel som helst längre.

Mvh
Fredrik

www.maniacracing.se
494 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
fredriq skrev:
ToBe skrev:

Mvh ToBe....

Om du tar isär låset och smörjer upp det så att kulisserna i låscylindern kan röra sig igen går det inte använda vilken nyckel som helst längre.

Låste är typ ny servat fixa sånt i somras då jag lacka om bilen....

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 december 2009
ToBe skrev:

Mvh ToBe....

Till volvo räcker det med att knäcka av antennen  lol
Ne men on topic. detta är ingen nyhet. Därav går ej bevisa för försäkringsbolag att det varit inbrott.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (7 december 2009)

C H E V R O L E T <3

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
7 december 2009
kunde göra likadant på caddyn, var så slitet lås, så var bara att byta det!

antar att det är likadant på din, börja med att smörja ordentligt och funkar inte det, så byt lås cylinder!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Diktator
968 Inlägg
7 december 2009
vad väljer du helst? att dom tar sig in i bilen via original låset, eller slår sönder din bil/har sönder dörren? vill en inbrottstjyv ta sig in i din bil och ta det som är ditt, så gör dom det

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 december 2009
Brandis skrev:
vad väljer du helst? att dom tar sig in i bilen via original låset, eller slår sönder din bil/har sönder dörren? vill en inbrottstjyv ta sig in i din bil och ta det som är ditt, så gör dom det

1+

C H E V R O L E T <3

Sök