850 T5, Läckage kylslang till värmepacketet

blomberg_ktm
7 december 2009 · 180 Inlägg

Hej precis bytt motor i min 850 T5 -95 "vevlageras"
Fixade det sista idag och startade! När jag hällde på glykol så läckte de som fan i nedre slangen som går in i kupen till värmepacketet "den går in vid turbon in i torped väggen".

Någon som vet vad man ska göra åt detta? Ser ut som att man behöver ett special verktyg för att ta bort slangen där "SE BILD" bild kommer

Toyota Supra "Singel" (1994)
Toyota Supra "twinturbo" (1994)
Marlboroman
7 december 2009 · 8 233 Inlägg

Behövs inga specialgrejjer. Man trycker på flinarna och drar ut slangen.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
blomberg_ktm
7 december 2009 · 180 Inlägg

Marlboroman skrev:
Behövs inga specialgrejjer. Man trycker på flinarna och drar ut slangen.

okej bara trycka ihop dom då å dra ut den..
vet du vf de läcker där då helt plötsligt sån stråle hehe

Toyota Supra "twinturbo" (1994)
Toyota Supra "Singel" (1994)
Marlboroman
7 december 2009 · 8 233 Inlägg

O-ringen är väl slut eller så har själva kopplingen blivit skadad

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 december 2009 · 5 650 Inlägg

Marlboroman skrev:
O-ringen är väl slut eller så har själva kopplingen blivit skadad

kan ju även va slängen som sett sina bästa dagar

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
blomberg_ktm
7 december 2009 · 180 Inlägg

fick bort den nu, hela plastkopplingen va sprucken å av. va nog när vi satte i motorn gick imot där eller nått..

Hur byter man detta :S? å köper det nått du vet?

Toyota Supra "Singel" (1994)
Toyota Supra "twinturbo" (1994)
jip
7 december 2009 · 272 Inlägg

Köp ny slang på Volvo. Den är ju inte mer än 3-4dm lång o kan inte kosta många hundralappar

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
blomberg_ktm
7 december 2009 · 180 Inlägg

jip skrev:
Köp ny slang på Volvo. Den är ju inte mer än 3-4dm lång o kan inte kosta många hundralappar

nee men måste man riva bort hela instrumentpanelen osv elelr hur sitter den

Toyota Supra "Singel" (1994)
Toyota Supra "twinturbo" (1994)
tal0n Mekaniker/Däckmontör
7 december 2009 · 1 140 Inlägg

nej det är vanligt att den går sönder när man byter motor, räcker med att man kommer åt den då går den sönder, kostar 340:- på volvo tror jag och du byter den innifrån, dvs vid pedalstället, tar ca 30 min att byta. smile har själv gjort det 2st gånger.

tal0n Mekaniker/Däckmontör
7 december 2009 · 1 140 Inlägg

tal0n skrev:
nej det är vanligt att den går sönder när man byter motor, räcker med att man kommer åt den då går den sönder, kostar 340:- på volvo tror jag och du byter den innifrån, dvs vid pedalstället, tar ca 30 min att byta. smile har själv gjort det 2st gånger.

säg att du vill ha plasthuset/genomföringen genom torpedväggen så fattar dom vad du ska ha.
mvh

blomberg_ktm
7 december 2009 · 180 Inlägg

tal0n skrev:

tal0n skrev:
nej det är vanligt att den går sönder när man byter motor, räcker med att man kommer åt den då går den sönder, kostar 340:- på volvo tror jag och du byter den innifrån, dvs vid pedalstället, tar ca 30 min att byta. smile har själv gjort det 2st gånger.

säg att du vill ha plasthuset/genomföringen genom torpedväggen så fattar dom vad du ska ha.
mvh

Okej tack ! smile

Toyota Supra "Singel" (1994)
Toyota Supra "twinturbo" (1994)
tal0n Mekaniker/Däckmontör
7 december 2009 · 1 140 Inlägg

blomberg_ktm skrev:

tal0n skrev:

tal0n skrev:
nej det är vanligt att den går sönder när man byter motor, räcker med att man kommer åt den då går den sönder, kostar 340:- på volvo tror jag och du byter den innifrån, dvs vid pedalstället, tar ca 30 min att byta. smile har själv gjort det 2st gånger.

säg att du vill ha plasthuset/genomföringen genom torpedväggen så fattar dom vad du ska ha.
mvh

Okej tack ! smile

vsg smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang