Bas lödda te en 740

RoPPiN__
8 december 2009 · 101 Inlägg

Jonathan_lindgren skrev:

eacan skrev:

zedthepunk skrev:

jaa men det e mycket roligare att skriva lödda för då lägger ni ju märke till forumet wink

Alla som skriver lödda har garanterat traktor och en hel boskap big_smile

här i värmland säger alla lödda wink dialekt e ju grejen^^

gör vi ?? de har ja inte märkt att ja säger men tongue

Volvo V70 (2006)
Frissan
8 december 2009 · 4 693 Inlägg

Lika bra att du lär dig mäta, blir svårt att bygga en låda annars wink

Booyakasha!
zedthepunk Rocknroller
8 december 2009 · 296 Inlägg

Softis skrev:
Lika bra att du lär dig mäta, blir svårt att bygga en låda annars wink

Fahaan..jävla oflyt hela tin jaja jag får la göra det då jaja det löser tack endå

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
michieff ljudfantast
8 december 2009 · 1 372 Inlägg

Frippe_L skrev:

Jonathan_lindgren skrev:

eacan skrev:

Alla som skriver lödda har garanterat traktor och en hel boskap big_smile

här i värmland säger alla lödda wink dialekt e ju grejen^^

Sau om jau vill hau en bauslauda udräknad te mi e de ente nön som kåmmör klauga pa att ja skrivör pa skaune-dialekt?

(ironi, jag räknar sj ut mina baslådor...)

inte en gnutta ironi i detta inte wink

Rickard-v
8 december 2009 · 2 665 Inlägg

Klarar du inte av något så enkelt som att hålla i en tumstock så kan du ju glömma att bygga baslåda det är 25ggr svårare. Minst.....

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Frippe_L Gladen Audio
8 december 2009 · 2 388 Inlägg

Rickard-v skrev:
Klarar du inte av något så enkelt som att hålla i en tumstock så kan du ju glömma att bygga baslåda det är 25ggr svårare. Minst.....

Hålla i en klarade han ju galant, det var att läsa av siffrorna som va svårt. men 25ggr är bara nåt som dem säger åt nybörjare för dem inte ska bli rädda att prova.. egentligen är det faktiskt 32ggr svårare.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Louksor
8 december 2009 · 1 915 Inlägg

Nja, det stämmer inte...
Har aldrig hört nån säga lödda... Däremot låda har jag hört många säga och det säger även jag..


Jonathan_lindgren skrev:

eacan skrev:

zedthepunk skrev:

jaa men det e mycket roligare att skriva lödda för då lägger ni ju märke till forumet wink

Alla som skriver lödda har garanterat traktor och en hel boskap big_smile

här i värmland säger alla lödda wink dialekt e ju grejen^^

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
8 december 2009 · 961 Inlägg

zedthepunk skrev:
Fahaan..jävla oflyt hela tin jaja jag får la göra det då jaja det löser tack endå

pölsa, d sitter 4 knarkare och knarkar i din soffa:D

Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
Equeryah
8 december 2009 · 112 Inlägg

Stickan skrev:

zedthepunk skrev:
Fahaan..jävla oflyt hela tin jaja jag får la göra det då jaja det löser tack endå

pölsa, d sitter 4 knarkare och knarkar i din soffa:D

Bara 4? Där borde det vara fullsatt om jag inte minns fel wink

Rätta mig om du har fel...
Jonathan_lindgren
8 december 2009 · 297 Inlägg

Frippe_L skrev:

Jonathan_lindgren skrev:

eacan skrev:

Alla som skriver lödda har garanterat traktor och en hel boskap big_smile

här i värmland säger alla lödda wink dialekt e ju grejen^^

Sau om jau vill hau en bauslauda udräknad te mi e de ente nön som kåmmör klauga pa att ja skrivör pa skaune-dialekt?

(ironi, jag räknar sj ut mina baslådor...)

haha de inlägget fick mej att skratta XD

men att inte ens en fellow arviking säger lödda? hört e vala påväg :S

kalle_kalle
9 december 2009 · 2 914 Inlägg

Stickan skrev:

zedthepunk skrev:
Fahaan..jävla oflyt hela tin jaja jag får la göra det då jaja det löser tack endå

pölsa, d sitter 4 knarkare och knarkar i din soffa:D

roll smala sussi?? roll


lödda? låa säg vi uppe i skellefte iallafaoll (några av oss) tongue

satsa opå tiern.. he gå mytche jättare att få in unner hatthylla tongue kör oppa en porte låa tongue sen dra du ein porta görning hatthylla så du få nalta tröyck så he lörns tongue

så vål henna no brä

EDIT: om någon vill kan jag översätta roll

Senast redigerat av kalle_kalle (9 december 2009)

Kuttle
9 december 2009 · 143 Inlägg

Hahahhahaha vilken skön tråd wink

(rinkebyska) Abbbbri det är ba o baxa en dunka dunka från svennen på gata sen ba dunka in i bil innan aina kommer så att vi lääääään hinner gitta.

(På svenska "Per vi går till Brl och köper det vi behöver")

Senast redigerat av Kuttle (9 december 2009)

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k
Rigg0
9 december 2009 · 1 131 Inlägg

Kuttle skrev:
Hahahhahaha vilken skön tråd wink

(rinkebyska) Abbbbri det är ba o baxa en dunka dunka från svennen på gata sen ba dunka in i bil innan aina kommer så att vi lääääään hinner gitta.

(På svenska "Per vi går till Brl och köper det vi behöver")

lol

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
zedthepunk Rocknroller
9 december 2009 · 296 Inlägg

Stickan skrev:

zedthepunk skrev:
Fahaan..jävla oflyt hela tin jaja jag får la göra det då jaja det löser tack endå

pölsa, d sitter 4 knarkare och knarkar i din soffa:D

hahaha x)

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
zedthepunk Rocknroller
9 december 2009 · 296 Inlägg

asså det e så här jag kan mäta det e bara det att det e inte så jävla kul att gå ut när det spöööö regnar ute och jag har inget garage, så drf vill jag ha bra mått så jag kan rita ut skiten på mdf skivorna och gå ner in the basement och såga ut skiten skruva ihop täta sätta i mina sura 12:or skruva fast slutstegen slänga in skiten i bilen och dra spela musik vid bibloteket o.O

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Frissan
9 december 2009 · 4 693 Inlägg

Hahaha!!! Låter som en bra plan. MEN... sätt inte fast slutsteget på lådan, det kan gå sönder.

Sen om du gör så som du har tänkt dig, vore det inte väldigt tråkigt om lådan råkade bli 1 cm för hög och inte går in under hatthyllan?
Det bästa är om du kan ha bilen i närheten så du kan kontrollera vart efter du bygger.

Men vaffan, he bah åk!

Booyakasha!
M7an oo=00=oo
9 december 2009 · 374 Inlägg

Softis skrev:
Hahaha!!! Låter som en bra plan. MEN... sätt inte fast slutsteget på lådan, det kan gå sönder.

Detta är ju smaken som baken.
Har du byggt en ordentlig, stabil låda så finns det inga anledningar till att oroa sig för att steget skulle gå sönder om det sitter monterat på lådan. Slutsteg är väldigt slitstarka, dom är ju tillverkade för att vara monterade i bilar.

Jag förstår inte denna oro över att montera steget på baslådan...


Själv har jag kört med steg monterat både i kofferten vid sidan av lådan och monterat på lådan.

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
zedthepunk Rocknroller
9 december 2009 · 296 Inlägg

Softis skrev:
Hahaha!!! Låter som en bra plan. MEN... sätt inte fast slutsteget på lådan, det kan gå sönder.

Sen om du gör så som du har tänkt dig, vore det inte väldigt tråkigt om lådan råkade bli 1 cm för hög och inte går in under hatthyllan?
Det bästa är om du kan ha bilen i närheten så du kan kontrollera vart efter du bygger.

Men vaffan, he bah åk!

jo det e sant men då gör man ju bara sjävla botten plattan och en väggen sen kan man ju kolla om det passar och gör det det så är det ju bara att skruva ihop dom och rästen av bitarna sen.

tror nog det e ganska lungt med stegen på lådan basarna är inte så starka och har kört så sen jag köpte grejerna och inget har gått sönder en iaf:P

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Frissan
9 december 2009 · 4 693 Inlägg

Okej, gör som du vill. Men det finns X antal på gorg som har råkat ut för detta.

Booyakasha!
kalle_kalle
9 december 2009 · 2 914 Inlägg

msjuan skrev:

Softis skrev:
Hahaha!!! Låter som en bra plan. MEN... sätt inte fast slutsteget på lådan, det kan gå sönder.

Detta är ju smaken som baken.
Har du byggt en ordentlig, stabil låda så finns det inga anledningar till att oroa sig för att steget skulle gå sönder om det sitter monterat på lådan. Slutsteg är väldigt slitstarka, dom är ju tillverkade för att vara monterade i bilar.

Jag förstår inte denna oro över att montera steget på baslådan...


Själv har jag kört med steg monterat både i kofferten vid sidan av lådan och monterat på lådan.

säger som softis. det var en kille med ett slutsteg som kostade runt 10k... det gick sönder ändå.... det var nog inte pga billigt steg... jag kommer ALDRIG sätta något steg på lådan, inte ens om jag fick betalt för det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang